Skip to main content
Vraag

Nieuwe modem wordt twee keer aangerekend op factuur

  • 9 February 2023
  • 22 reacties
  • 178 Bekeken

Beste,

Wij kregen in oktober een nieuwe modem. Toen was onze factuur nog oké. Ik ben de oude in december gaan inleveren bij een kantoor van Proximus en sindsdien loopt het mis. Op de factuur van januari wordt de modem plots dubbel aangerekend. Ik bel hiervoor naar Proximus en ze halen het van mijn rekening. Maar op de factuur van deze maand wordt de modem opnieuw dubbel aangerekend… Kunnen jullie dit alstublieft oplossen?

22 reacties

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus moderator:

Tenzij ik je verkeerd begrijp, bedoel je waarschijnlijk je TV decoder want een modem (bbox ook Internet box genoemd) wordt gratis in bruikleen gegeven.

Inderdaad nieuwe TV decoder opgestuurd door Proximus. Na het binnenbrengen van oude TV decoder in Proximus winkel worden 2 TV decoders aangerekend 

Flex S (bevat al 1 TV decoder) + foutief nog een TV decoder voor 8€

Reputatie 7
Badge +3

@Willy V.  Je had deze best met het retourlabel opgezonden i.p.v. deze binnen te brengen. Ik kijk het na en laat je feedback. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Willy V.  Kun je je klantnummer invullen onder je profiel? Dank je wel

 

Dank u wel om het te bekijken. Ik heb het klantnummer ingevuld in mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +3

@Willy V.  Dag Willy, dit is in orde ( je gaat wel een mail krijgen maar daar moet je je niet veel van aantrekken ( ivm het binnenbrengen)) Je facturatie is gecorrigeerd. Groetjes Luc

Bedankt.

Betaal ik nu de volledige factuur en wordt het verschil volgende maand in mindering gebracht?

Groeten Willy 

Reputatie 7
Badge +3

@Willy V.  Nee je mag dit dadelijk in mindering brengen. Let op wel hetzelfde betaalkenmerk gebruiken al op de aanrekening. 

 

Bedankt. Betaald met aftrek van de extra TV decoder.

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem met mijn faktuur ,had flex s en kreeg een andere tv decoder ,maar verleden maand kreeg ik een faktuur +2decoders ,nu volgende maand +1 decoder? Ik heb die verleden maand afgemeld maar nog niet binnengebracht.Stuur ik ze op of breng ik ze binnen?Ik heb ook nog een aangekochte oude decoder met harde schijf maar die had ik gekocht(werkte niet meer)

Groeten Pascal

@pascal66 Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen om je hiermee verder te helpen om de retourlabels op te sturen zodat je die gratis kan terugsturen via Bpost (minder kans op foutlopen dan dat je deze  binnenbrengt in PX shop) : Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Hallo Martin,heb in ticket mijn profiel vervolledigd en de serienrs opgeschreven van de tv box en oude v4

 

Danku

  

Hallo Martin,heb in ticket mijn profiel vervolledigd en de serienrs opgeschreven van de tv box en oude v4

 

Danku

 

@pascal66 Bijkomende info in afwachting dat een PX moderator reageert: De oude V4 moet niet meer teruggestuurd worden

Reputatie 7
Badge +3

@pascal66 U mag deze opsturen.De aangekochte mag naar containerpark.Groetjes,Joel

Dank u voor het snelle antwoord

Sturen jullie dan nog een retourlabel naar mijn mailadres aub?

Reputatie 7
Badge +3

@pascal66  Dag Pascal, dit is in orde. Het retourlabel zit bij het bericht van wijziging. Ik zal ook je facturatie aanapassen. Groetjes

Hier het zelfde probleem, sinds maart wordt mijn oude V5c TV box in rekening gebracht terwijl ik die al zeker 8 jaar zelf aangekocht heb in de proximuswinkel. Meerdere keren bellen naar de service desk leverden geen hulp op iedere keer, we gaan het probleem oplossen. Laatste contact zeiden ze je moet de box opsturen als je geen kosten meer wilt betalen…. HALO ik had het ding zelf gekocht by the way.

Wie heeft er nog een aankoop ticket of bon liggen van meer dan acht jaar geleden…. daar staat ook geen naam op.

Uiteindelijk na veel heen en weer gebeld de verdomde decoder in een doos gestoken en opgestuurd om er van af te zijn.

Ik ben al meer dan 39 jaar klant bij hen en betaal steeds te veel voor wat ik verbruik (Internet, TV, GSM).

Heb nu een Android TV voor de living en Streambox gekocht voor de extra TV in de slaapkamer, als blijkt dat TV kijken alles via een App vlotjes kan werken en het internet data verbruik binnen de 3Tb blijft dan gaat het Proximus TV abonnement de deur uit want je betaald veel te veel voor kanalen waar een mens toch nooit naar kijkt. Vroeger betaalden we extra voor een boeket maar met de tijd zijn die kanalen ook verdwenen en opeens zat de rest in een NL pakket maar de prijs van mijn abonnement bleef wel gelijk. 

 

Dus na een goede veertig jaar tevreden klant geweest te zijn (ooit gestart 1984 toen het nog Belgacom was) begint deze klant te morren over de steeds en meermaals kleine prijs verhogingen. Waar ik ooit begon aan werkelijke kosten voor inbellen internet, dan naar vast internet met vaste telefoon lijn voor 30€ opeens gratis TV erbij nu naar Flex S pack bijna 100€ voor TV (met onnodige kanalen), Internet (waar we zefls geen derde van de data verbruiken) en 2 GSM (30€) om bereikbaar te zijn.

Tijd om alles eens te evalueren en de onnodige ballast overboord te werpen.

In ieder geval hebben ze er een misnoegde klant bij.

Tip: Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0321  Dit heeft de klantendienst  op 10  mei voor jou in orde gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0321  Dit is door de klantendienst in orde gemaakt begin mei

Reageer