kwalijke praktijken


proximus is duidelijk de weg kwijt. Vanmorgen mij gebeld om 7.30 dat zij fiber kwamen installeren ondanks dat  ik geen bestelling gedaan en zelf geen mail gekregen had

ik bel naar de helpdesk met de vraag hoe komt en ze zeggen dat ze mijn bestelling gaan annuleren. Terwijl ik er geen gedaan heb. 

wanneer je de helpdesk vraagt om meer uitleg krijg  je nauwelijks een antwoord. bovendien werd er mij aangeboden om gratis  naar fiber over te schakelen aan dezelfde prijs als mijn huidig abonnement . ik vertrouwde het niet en belde een 2de keer  terug en mij meldde mij nu dat er 10 euro bijkwam. De installatie was gratis. Dus productkennis was er ook niet 

Bovendien werd er onlangs aangebeld met de boodschap dat fiber wel noodzakelijk was. ik had de indruk dat het ondernaannemers waren van proximus die een abonnement probeerden te slijten.

ik probeerde een klacht in te dienen maar ja dat moet je eens proberen . Geen mogelijkheid via de website. Dus nu maar via het forum. ik snap ze niet en vraag  mij af waarmee ze bezig zijn.   

Uit wanhoop dan een afspraak met de Telenet shop gepland. Maar ben benieuwd hoe ze hier gaan op reageren 


12 reacties

heb je al nagetrokken of er uiteindelijk wel fiber beschikbaar is voor u of dit klopt → →  Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@Pgavandamme Ik zie dat er inderdaad een aanvraag voor Fiber was ingeleid, welke ondertussen terug is geannuleerd op uw vraag.Hoe die missing is kunnen gebeuren daar kan ik spijtig genoeg niet op antwoorden.Mischien per ongeluk een verkeerd klantnummer gebruikt door de persoon die de inleiding heeft gedaan.Alvast onze oprechte excuses voor dit vervelend misverstand en ongemak.Groetjes,Joel

Het is hemeltergend dat  een jarenlange klant zo behandeld wordt.  Er wordt zelfs geen telefoontje gedaan om ervoor te zorgen dat je meer  uitleg krijgt. Foute informatie,  weinig inlevingsvermogen en geen enkele manier om je grieven te laten. Zelfs dat is niet mogelijk. Er is geen ethiek in het werk van Proximus. Telenet heeft een klant bij   

Reputatie 7
Badge +3

@Pgavandamme Ik heb dit even verder nagekeken. Op 14 april bracht je een bezoek aan het Proximus center in Aalst waar er een wijziging van jouw pack werd besproken en deze ging gepaard met een aansluiting op ons glasvezelnetwerk. Deze wijzigingen werden diezelfde dag nog per e-mail bevestigd. Proximus stuurde jou een brief op 20 april om te melden dat op 12 mei een technieker ging langskomen. Ook werd er 11 mei een herinneringssms verstuurd in verband met deze afspraak. Proximus deed dus wel de nodige moeite om jou hierover geïnformeerd te houden. Groetjes, Antonella

Nu wordt het nog erger. in ben de laatste 2 jaar niet meer in een Proximus Center geweest. Dus beschuldig mij niet meer van zaken die ik niet gedaan. Dus de rest van jullie acties zijn niet relevant ek Ik heb mijn SMS’jes nagekeken en geen spoor teruggevonden Waarschijnlijk gaat het om een verwisseling van een klantennummer waar ik nog enig begrip kan voor opbrengen zoals je collega hierboven vermeldt. Leer een jarenlange klant met respect behandelen.       

Reputatie 7
Badge +3

@Pgavandamme  De mails over deze bestelling werden verstuurd naar het gmail-adres dat ook gekoppeld is aan jouw forum-account en dat ook gebruikt wordt voor de verzending van de facturen. De brief werd verstuurd naar het installatie- en klantenadres. De sms’en werden verstuurd naar het gsm-nummer in jouw pack eindigend op 94. Groetjes, Antonella

Ik ben niet in een Proximus center geweest en heb geen fiber besproken. De gsm is dir van mijn dochter. waarom willen jullie je gelijk halen   

Zou het niet kunnen dat één van jullie medewerkers een fout

 heeft gemaakt?

Reputatie 7
Badge +3

@Pgavandamme  Wie er op 14 april in het Proximus Center in Aalst stond, kan ik niet nagaan. Verder gaat dit helemaal niet om iemands gelijk te halen, maar om uit te leggen wat ik terug kan vinden in onze systemen. Het enige wat ik met zekerheid kan bevestigen zijn de verstuurde e-mails, brieven en sms’en van Proximus. We hebben hier verder ook nooit een reactie op ontvangen.
Groetjes,
Antonella

dit betekent dat iemand anders dan ikzelf zonder enige controle van indentiteitscontrole in mijn naam iets kan bestellen?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Pgavandamme Dat zou niet mogen, dus ik ga hier verder navraag over doen bij de verantwoordelijke van de shop in Aalst. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Pgavandamme Volgens de feedback dat ik kreeg van de shopverantwoordelijke blijkt dat je inderdaad niet in de shop bent geweest, maar dat een medewerkster van de shop telefonisch contact heeft opgenomen om het nieuw pack voor te stellen en te bespreken. Ze heeft onlangs proberen contact op te nemen naar aanleiding van dit forum topic, maar heeft jou niet kunnen bereiken. Groetjes, Antonella

Reageer