Klacht: fraude aanrekening door derde game store

  • 13 February 2018
  • 55 reacties
  • 27882 Bekeken

Reputatie 1
Eergisteren kregen wij plots een SMS waarop stond dat wij ""gratis"" waren ingeschreven voor de Game store app waarvoor wij wekelijks wel 3,99 euro zouden aangerekend worden. Vreem want ik heb mij helemaal nergens voor ingeschreven, nooit een abonnement afgesloten of een contract gezien. Ik heb al met Proximus gebeld maar daar wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Zij willen mij niet verder helpen, ik moet dit zelf regelen via het nummer vermeld op mijn factuur. Als je hierop belt krijg je eerst in gebrekkig nederlands te horen "welkom bij de klantendienst" en nadien een slecht nederlands sprekende persoon aan de lijn. Ik probeerde te weten te komen wat de naam van de onderneming was of welk ondernemingsnummer zij hadden maar dat kon de persoon niet geven. Het adres wilde zij mij ook niet doorgeven. Ik kon enkel met vragen terecht op een e-mailadres: info.be@ccsupport.biz. Ik heb een e-mail met vragen gestuurd maar wacht nog steeds op response...

Ondertussen is er al 5 keer een bedrag van 3,99 euro aangerekend terwijl wij nooit een contract gezien hebben. bovendien is de sms pas eergisteren verstuurd??? en daarbij dan ook nog een sop een nummer van een Pay en Go kaart. Het hele idee achter Pay & go is toch dat je geen abonnement hebt!!! Ik heb de dienst kunnen stopzetten maar ik heb 20 euro aangerekend gekregen. Dit omdat Proximus onze gegevens niet voldoende beschermt. Ik vind het schandalig dat zij geen actie ondernemen. Zij willen mij hierover zelf niet te woord staan... dien maar een klacht in was de reactie van de tele-medewerker. Die 20 euro weiger ik in elk geval te betalen.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Fyi:
demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567

PM Connect "seems to beam up regularly on this forum and also elsewhere"

cfr. p.ex.
https://fr.forum.proximus.be/internet-10/harcelement-permanent-51879
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/check-uw-telefoonrekening-wordt-u-ook-plots-wekelijks-3-99-euro/

legislation applicable (Dutch/French/German):
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body.pl?language=fr&pub_date=2019-01-16&caller=summary&numac=2018015571

Art. 9. § 1er. Sans préjudice des recours auprès d'autres autorités compétentes, l'utilisateur final ou toute autre partie qui s'estime lésée peut introduire une plainte, par e-mail ou de manière téléphonique, concernant le contenu, le fonctionnement, les coûts facturés ou la communication d'un service payant offert, auprès :
1° du service clientèle du prestataire du service payant ou ;
2° du service clientèle de l'opérateur facturant.
Lorsque la plainte est introduite auprès du service clientèle d'un opérateur facturant, celui-ci la transmet immédiatement au fournisseur du service payant et il en avertit le détenteur de numéro payant. Le prestataire de service payant est responsable de la fourniture de son service et du traitement concret de la plainte.
§ 2. Le plaignant introduit sa plainte par téléphone, e-mail ou via un formulaire électronique mis en place par le prestataire de service.
La plainte mentionne au moins l'identité de la partie lésée, le numéro payant associé au service, l'enregistrement de la durée des périodes de contact, contestées ou non, avec le service payant, le numéro d'appel auquel ou à partir duquel les contacts ont eu lieu et le motif de la plainte.
§ 3. Lorsqu'il reçoit une plainte, le prestataire du service payant procède immédiatement à une première analyse.
Si une ou plusieurs données manquent alors qu'elles sont nécessaires pour le traitement de la plainte, le prestataire de service concerné informe le plaignant au plus tard 2 jours ouvrables après la réception de la plainte, de toutes les données qui doivent être fournies à titre complémentaire.
Le fournisseur de service payant traite la plainte dans la langue de la partie plaignante si cette langue est une des trois langues nationales, et à défaut, traite la plainte dans une de ces trois langues.
Le prestataire de services fournit au plaignant, au plus tard 5 jours ouvrables après l'introduction de la plainte, une réponse qui soit déclare la plainte fondée, soit explique de manière motivée pourquoi la plainte est partiellement fondée ou infondée, et informe le titulaire du numéro à taux majoré de sa réponse.
En l'absence de réponse dans le délai visé à l'alinéa 1er, la plainte est réputée fondée.
Lorsque la plainte est fondée, le plaignant est entièrement indemnisé endéans les 5 jours ouvrables à compter de la décision ou au plus tard via la première facture qui suit la décision, y compris des frais facturés pour le service payant.
§ 5. Le détenteur de numéro payant veille à ce que l'indemnisation soit intégralement payée à l'abonné ou à défaut à l'utilisateur final dans les délais prévus au paragraphe 4.
A défaut de remboursement dans ces délais, le détenteur de numéro payant en assume provisoirement la charge financière.

Net een gelijkaardig incident meegemaakt voor Fuze Forge.

Zogezegd heb ik hierop een abonnement (5€/week) genomen, maar nooit een sms of email van gekregen. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik ooit op een site van Fuze forge geweest ben.

 

Proximus gebeld, maar zij zeiden me dat het mijn probleem was, en dat ik het moest oplossen met Fuze Forge (ze konden er wel bij vertellen dat ik niet de enige was met problemen met Fuze Forge of dergelijke diensten).

Fuze forge gecontacteerd (enkel in het Frans), en een robot antwoordde me en zei voordurend dezelfde zinnen zonder echt op mijn vragen te antwoorden.

Nu kreeg ik net een email van Fuze Forge, dat ik wel degelijk een abonnement bij hen had (zonder enig bewijs te leveren), maar het telefoonnummer in hun mail waar het abonnement over gaat is niet de mijne, alhoewel ik in mijn mail naar hen wel het juiste telefoonnummer had gegeven. Ook zou ik volgens hen een code via sms moeten ontvangen hebben, welke ik dan op hun site moet hebben ingegeven om mijn abonnement officieel te maken (nooit geen sms gekregen).

 

Klacht neergelegd bij de ombudsdienst telecom, maar ik vrees dat ik deze kosten niet zal weerzien.

Ik vind het vooral schrijnend dat Proximus zijn klanten zo in de kou laat staan, terwijl ze heel goed weten dat dit foute bedrijven zijn.

 

Benjamin

Reputatie 7
Badge +3

@BenjaminG Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Wij kunnen je via deze weg enkel de contactgegevens van de derde dienst doorgeven:
Digital Virgo Entertainment - 0800 73 025 - customer@digitalgp.com
Indien je via de ombudsdienst een klacht hebt neergelegd, zal je ook via die weg een antwoord ontvangen.
Groetjes,
Antonella

Ook ik heb het spek aan mijn been.

 Ik denk 12.50€.

Schoenmaker AUB blijf je leest en zorg voor betere (snellere)verbindingen en betere service.

Gisteren trachten te bellen : resultaat meer dan 1 uur in wachtrij gestaan.

Gewoon schandalig dat ze als bank opteden.

Ik ga ik elk geval het onterechte bedrag NIET betalen.

Ik ga ook NIETS oplossen.

PX heeft andere condities in mijn overeenkomst gemaakt zonder mij op de hoogte te stellen !!!dat pik ik niet.

Ik heb NOOIT toestemming geven om aan andere geld te betalen.

Spijtin dat Min.v Economische zaken zo laat is en niets doet in deze.

Ben aan aan zoeken naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +3

@yvesvn 

beste,

ik geef je feedback zeker door.

heb je de gegevens van de 3de partij ?  je kan best rechtstreeks bij hen aankloppen: proximus is enkel tussenpersoon.  bij klacht betaalt de 3de partij wel terug.

Excuses dat dit gebeurt.

groeten,

Tina

Beste proximus, 

Ik heb het zelfde meegemaakt als de andere klanten. Ik kreeg een factuur binnen met 40€ extra vergeleken met andere weken. Ik heb ook nooit iets aanvaard of een bevestigingsbericht ontvangen!

Ik lees hier boven dat jullie niks “”kunnen”” doen (eerder willen doen als je het mij vraagt). Ik wil nu contact opnemen met de volgende frauduleuse bedrijven die mij 4.99€ per week hebben aangerekend: 

FuzeForge
JeuxHub Belgium
RougePlay

Graag een email adress en 0800 telefoon nummer. 
De domiciliëring voor deze factuur heb ik alvast geblokeerd tot dit is opgelost !

mvg

Luc

zie → fuzeforge | Proximus Forum en  

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

ik vind deze info : 

fuzeforge DIGITAL VIRGO support@be-dgp.zendesk.com +32 4 277 99 90
Ter bijkomende info: sommige diensten door derden kun je ook stopzetten door STOP te sms’en naar hen. 
Reputatie 7
Badge +3

Dag @LucC65 dossier 48704630 is opgemaakt voor nazicht. De juiste dienst zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Reeds 2 maanden word ik 4,99 euro per week aangerekend door JeuxHub Belgium terwijl ik zelf niets geactiveerd heb. Ik geraak hier niet vanaf, Proximus doet niets en steekt zijn kop in het zand omdat het over diensten van derden gaat. Dit kan toch niet?? Wat kunnen we doen om dit onmiddellijk te stoppen? 

Je dient zelf best klacht in bij hen zij zijn verplicht te reageren, doen ze dit niet dan zal Proximus ook een dossier opstellen tegen hen voor verder onderzoek / oplossing.

Nummer of app Leverancier E-mail Telefoon Details
585 jeuxhub belgium Premium Telecom SL be.support@content-trend.com 027467752  

Daarom ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Reputatie 7
Badge +3

@Ann Bogaert zoals @Martin al aanhaalde een klacht indienen, als men geen feedback terug krijgt wat ze verplicht zijn laat het ons weten dan maken wij een klacht over naar de derde partij.Groetjes,Joel

Ben dus ook €15 kwijt aan JeuxHubs. Net gecancelled door op de zeer vreemde website te klikken Dacht dat het spam emails waren maar dus niet. Kloten maar geen andere mogelijkheid. Klacht ingediend op Proximus website

Gezien tijdstip van "abonnement" was ik aan het joggen op een zondag morgen. Leuk, één onbedoelde klik en betalen. Geen leeftijdsgrens, geen confirmatie behalve wat op 99.9% spam lijkt , gewoon een hogere telefoonrekening en je mag het zelf uitzoeken. Ik vind het gewoon idioot dat Proximus hier geen bescherming tegen biedt, en dan ook nog eens het betalingsproces faciliteert. Bedankt Proximus. Ik betaal maar €1400 per jaar....

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Martin1 dossier 50245371 is hiervoor al in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Dag @Martin1 dossier 50245371 is hiervoor al in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Heidi bedankt, maar het wordt nu nog vreemder. 

Ik kan niet meer inloggen op de proximis app. Is net 1x gelukt voor een paar seconden, ik zie dat er €10 of zo weer weg is, en mijn berichten springt van 1 naar 5. Dan een vreemde foutmelding, en nu blijft het hangen op "aan het laden". ook na heropstart telefoon. 

En mijn vrouw (zij is franstalig) krijgt vandaag 3 proximus info SMS'en voor haar EN mijn nummer: Proximus Blocage Information Content; Gaming Information Content, en blocage adulte ont eté activés. Nu ben ik toch heel benieuwd wat hier gebeurd, maar lijkt mij helemaal niet goed

Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met diensten door derden dat Proximus zal geblokkeerd hebben, maar best wachten op een reactie van een proximus forummedewerker morgen.

Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met diensten door derden dat Proximus zal geblokkeerd hebben, maar best wachten op een reactie van een proximus forummedewerker morgen.

Dat zou goed kunnen en daar heb ik dan denk ik geen probleem mee, integendeel. Maar mijn proximus app werkt nog steeds niet. Na resetten kan ik e-mail en paswoord ingeven, en dan blijft het “aan het laden” . 

Reputatie 7
Badge +3

@Martin1 

ik heb de dossierbeheerder verwittigd en gevraagd om mee na te kijken

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Martin1 Ik heb je de antwoordelementen van de derde dienstaanbieder Premium Telecom SL in verband met de aanrekeningen van Jeuxhub Belgium ter informatie doorgestuurd via e-mail. Deze antwoordelementen zijn volledig conform de GOF-richtlijnen. Wij kunnen daarom de derde dienstaanbieder niet in gebreke stellen en ook geen terugbetaling aanvragen van de aanrekende bedragen. Sinds 19/02/2022 werd je door Premium Telecom SL uitgeschreven voor de dienst Jeuxhub Belgium.

Er staan voor de maand februari nog 2 aanrekeningen klaar van Jeuxhub Belgium op datum 06/02 en 13/02 (2x€4.99). Deze zullen aangerekend worden op de factuur van maart. Gisteren (21/02) heb ik de gratis blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op beide gsm-nummers in jouw pack om dergelijke aanrekeningen van andere derde diensten in de toekomst te vermijden. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of bustickets aankopen.

Indien je problemen ondervindt met de MyProximus app, raad ik aan deze te verwijderen en opnieuw te installeren. Werkt het daarna nog niet? Gebruik dan de shaker om het probleem te melden (door in de MyProximus app te schudden met je toestel).

Groetjes,
Antonella

ik zie vandaag bedragen staan die aangerekend worden via winsports belgium, waar ik totaal geen weet van heb, abonnement is via mijn werk, ik bezoek dergelijk sites niet, noch een sms bericht gekregen, of iets geactiveerd, blijkbaar kan dit zomaar bij jullie, hoe kan dit stopgezet worden? ik heb mijn gsm uitgeschakeld want ik vrees dat er ondertussen opnieuw zal aangerekend zijn, ik vind jullie app ook niet handig, regelmatig krijg ik de melding offline te zijn terwijl ik wel degelijk internet heb, op jullie site gekeken hoe ik een limiet kan instellen, niet gevonden, hoe kan dit geblokkeerd worden?

je kan best al klacht indienen bij hen

winsports belgium 587 Digital Minds Marketing S.L. be.support@digitalmindsmktg.com 027467746  

je kan diensten door derden blokkeren 

Oproepen, sms'en of surfen blokkeren | Proximus

 

NB: Pas maandag komt hier iemand die van proximus zelf is terug langs.

 

Bedankt, ik kan ook niet blokkeren via mijn app of via de site omdat ik het beheerder niet ben van mijn abonnement

 ik denk dat dit via de beheerder (toestemming) zal moeten  gebeuren.

klopt, zal moeten wachten tot maandag :-) heb alvast een mail verstuurd naar het emaialdres dat je doorgaf, ik snap echt niet hoe dit zomaar kan, op mijn factuur staat ook datums vermeld, maar onmogelijk dat ik deze sites heb bezocht

Ik zou zeggen voor elke abonnee gewoon het teveel aangetekende bedrag op de factuur niet betalen! Wat je niet aangekocht hebt dien je ook niet te betalen, misschien een truc van Proximus om nog wat meer geld binnen te halen maar ik trap daar zeker niet in, en ik wil ook iedereen vragen om niet te betalen wat niet verbruikt werd.

Juist is juist.

Er zijn nog aanbieders voor digitale tv... Dus Proximus een verwittigd man is er 2 waard!

Zo is het echt niet moeilijk om rijk te worden abonnees kosten aanrekenen die ze niet verbruiken. 

Timm1983

ik heb ook zo een vermoeden dat proximus dit toelaat, zij kunnen er ook maar wat aan verdienen, wat doe je eraan? te bedenken dat ik een aantal maanden geleden nog gebeld en gevraagd heb om betalende sites te blokkeren.

Reageer