Skip to main content
Beantwoord

Huawei P20 lite, geen sms ringtoon bij ontvangst

  • 13 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 2872 Bekeken

Bij ontvangst van een sms krijg ik geen 'ringtoon' te horen. Toestel aangekocht in Proximus-boetiek. Heb al een netwerk reset uitgevoerd. Ook via 'berichten', 3 puntjes, de instellingen aangepast. Ook 'instellingen > geluid' alles nagezien. Heb ook reeds een nieuwe 'ringtone' gekozen. Beltonen staan aan. Volgens M. Bilal van de Klantendienst 6000 moet ik mij naar de winkel begeven waar de 'notificatie' opnieuw moet ingesteld worden... Ze kunnen dit manueel doen. Kan iemand mij helpen ?? Het regent zoveel ...

Beste antwoord door Johaver

Awel, ik heb het zelf achterhaald:
Die support site van Huawei P20 Lite en van Proximus geven geen uitsluitsel (anders had ik het Forum niet geraadpleegd !!).
Dat sms gedoe van Proximus zit dus niet alleen in de 'netwerk'configuratie en in 'instellingen, geluid, enz'. Evenmin onder 'berichten, 3 puntjes, instellingen'...
Dat sms gedoe wordt ook aanzien als een App !!!... Dus onder 'instellingen > apps & meldingen > meldingsbeheer > berichten "INGESCHAKELD = aan" . Ik had de ganse groep uitgeschakeld omdat ik nog met een P&G kaart werk en kosten wil vermijden; daarna had ik een aantal apps terug ingeschakeld, maar 'berichten' niet. Bij een netwerkreset wordt deze instelling dus over het hoofd gezien !!.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

6 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 13 augustus 2018
Misschien:
handleiding:
https://consumer.huawei.com/be/support/phones/p20-lite/
p.117 Toetsenblok- en meldingstonen inschakelen
&
p.20/21 Meldings- en statusbalk; Meldingen aanpassen aan uw wensen

  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 13 augustus 2018
Awel, ik heb het zelf achterhaald:
Die support site van Huawei P20 Lite en van Proximus geven geen uitsluitsel (anders had ik het Forum niet geraadpleegd !!).
Dat sms gedoe van Proximus zit dus niet alleen in de 'netwerk'configuratie en in 'instellingen, geluid, enz'. Evenmin onder 'berichten, 3 puntjes, instellingen'...
Dat sms gedoe wordt ook aanzien als een App !!!... Dus onder 'instellingen > apps & meldingen > meldingsbeheer > berichten "INGESCHAKELD = aan" . Ik had de ganse groep uitgeschakeld omdat ik nog met een P&G kaart werk en kosten wil vermijden; daarna had ik een aantal apps terug ingeschakeld, maar 'berichten' niet. Bij een netwerkreset wordt deze instelling dus over het hoofd gezien !!.

Martin
  • 33567 reacties
  • 13 augustus 2018
Als het maar opgelost is hé 😉

  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 13 augustus 2018
tja, en dan word ik door het Forum nog beschouwd als 'Apprentice'

Martin
  • 33567 reacties
  • 13 augustus 2018
We zijn allemaal leerjongens want anders zouden we zeker geen forum of enig ander bronne andere …. moeten raadplegen 😉 ☺️

pheelievdd_01
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 38 reacties
  • 1 oktober 2020

Had hetzelfde voor misschien opgelost nu!