Beantwoord

brief sociaal tarief

  • 3 November 2023
  • 14 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties

Beste vrienden, kan er iemand ons privé contacteren ivm een brief voor aanvraag sociaal tarief.

Mijn schoonvader (klant 891158) heeft in juli sociaal tarief gekregen op zijn abonnement. Dit werd door mijn schoonzus aangevraagd met een brief die ze van een “openbare instantie” ontvangen hadden. Nu vind ik die brief niet meer terug want ik zou een copie nodig hebben om te zien bij welke instanties hij nog sociaal tarief kan aanvragen.

Hij is 83 jaar en heeft ook nog per ongeluk zijn ganse mailbox leeggemaakt waardoor we alles kwijt zijn van correspondentie hieromtrent.

Alvast dank.

icon

Beste antwoord door HeidiE 9 November 2023, 11:16

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum 

Zijn de gewiste e-mails niet meer terug te vinden in de map “verwijderde items/trash/prullenbak”?

 

Ter info

Zoeken | vlaanderen.be o.a.

Sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas (sociale maximumprijzen) | Vlaanderen.be

Sociaal tarief voor telefonie en internet | Vlaanderen.be

Sociaal tarief voor water | Vlaanderen.be

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@jhl  Je kunt dit opvragen bij My Handicap - Sociale Zekerheid (socialsecurity.be)

Reputatie 3
Badge +1

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum 

Zijn de gewiste e-mails niet meer terug te vinden in de map “verwijderde items/trash/prullenbak”?

 

Ter info

Zoeken | vlaanderen.be o.a.

Sociaal tarief voor elektriciteit en aardgas (sociale maximumprijzen) | Vlaanderen.be

Sociaal tarief voor telefonie en internet | Vlaanderen.be

Sociaal tarief voor water | Vlaanderen.be

 

 

Spijtig genoeg niet. Alles is “grondig” verdwenen, zelfs alle mails van zijn energieleveranciers enz….

Reputatie 3
Badge +1

@jhl  Je kunt dit opvragen bij My Handicap - Sociale Zekerheid (socialsecurity.be)

Hij heeft geen handicap. Maar had toch recht op sociaal tarief bij Proximus blijkbaar.

Reputatie 7
Badge +3

@jhl  Bipt zorgt voor de sociale tarieven. Sociaal tarief | BIPT. Ik wil wel kijken of er iets tussen de dossier staat. Is het onder je profiel vermelde klantnummer van je schoonvader?

 

Reputatie 3
Badge +1

@jhl  Bipt zorgt voor de sociale tarieven. Sociaal tarief | BIPT. Ik wil wel kijken of er iets tussen de dossier staat. Is het onder je profiel vermelde klantnummer van je schoonvader?

 

Inderdaad is klantennummer van schoonvader.

Volgens hem had hij een brief waarin stond dat hij met o.a. Proximus moest contact opnemen voor dit tarief. Maar die is spoorloos. Thx

Het product is : Familus
Tariff Social Ligne Fixe Classic/ISDN
Wi-Fi Booster

Reputatie 7
Badge +4

 

Ter info

Sociaal tarief | Proximus

=

De aanvraag voor sociaal tarief dient aan Proximus/een telecomoperator van uw keuze te worden overgemaakt 

Deze stuurt de aanvraag voor controle en goedkeuring ervan door aan het Bipt

 

P.S.

Sociaal tarief voor telefonie en internet | Vlaanderen.be

2024

In 2024 (wellicht vanaf maart 2024) gaat het vernieuwde sociaal telecomtarief van start: van 19 euro per maand voor vast internet tot maximaal 40 euro per maand voor ‘bundels’. Het sociaal tarief zal worden aangeboden door grote operatoren met een vast netwerk.

In principe zullen personen die het huidige sociaal telecomtarief krijgen, hun recht kunnen behouden, onder bepaalde voorwaarden. Wie in aanmerking komt, zal een brief krijgen. In die brief zal staan hoe men dit vernieuwde sociaal tarief kan krijgen. Meer informatie volgt.

&

Mogelijks zult u van een Proximus moderator pas vanaf maandag feedback bekomen (kantooruren & niet in weekends of op feestdagen)

Reputatie 3
Badge +1

Tav proximus.customer.care@proximus.com

Alvast dank voor uw mail (Bernd), maar de aanvraag was ok.

Ik heb een copie nodig van de brief die mijn schoonvader destijds heeft gebruikt voor de aanvraag.

Het abonnement is ok, maar ik heb die copie van die brief nodig.

Zie uw mail :

“Goedemiddag,

Bedankt voor uw email.

Ik heb de kopie voor u herverzonden

Met vriendelijke groet,

Bernd

Proximus 

 

Ref. [THREAD_ID:1921002897635]”

 

De aanvraag moest niet opnieuw gebeuren, dank u. Ik heb enkel een copie nodig.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Moderators : waarom wordt mijn antwoord niet gepubliceerd aub?

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Moderators : waarom wordt mijn antwoord niet gepubliceerd aub?

Wij krijgen steeds de melding van customcare dat er een mail met bijlage gestuurd is, maar wij zien niets van bijlage

Reputatie 7
Badge +3

Dag @jhl de ‘openbare instantie’ die je verder kan helpen met deze brief is het BIPT. Meer info: Wie kan het sociale tarief genieten? | BIPT Groetjes, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Dag @jhl de ‘openbare instantie’ die je verder kan helpen met deze brief is het BIPT. Meer info: Wie kan het sociale tarief genieten? | BIPT Groetjes, Heidi

Hey Heidi,

Dat weet ik, maar de vraag was om een copie van de gebruikte brief bij de aanvraag te krijgen.

Mijn schoonvader heeft al zijn mails gewist en gezien wij nu alle administratie op punt moeten krijgen zoek ik bij al zijn “abonnementen” de gewiste documenten terug van zowel Proximus, Luminus, boodschappen, enz….

Reputatie 7
Badge +3

Dag @jhl deze aanvraag gebeurde telefonisch, wij hebben geen effectieve brief ontvangen. Wij voeren een check uit in een online tool van het BIPT. Als wij in die tool goedkeuring krijgen, activeren we Sociaal Tarief. Wij kunnen je dus niet verder helpen met een copie van deze brief. Groetjes, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Dag @jhl deze aanvraag gebeurde telefonisch, wij hebben geen effectieve brief ontvangen. Wij voeren een check uit in een online tool van het BIPT. Als wij in die tool goedkeuring krijgen, activeren we Sociaal Tarief. Wij kunnen je dus niet verder helpen met een copie van deze brief. Groetjes, Heidi

Top, dank u voor het antwoord. Problem solved. 😉😉

Reageer