Skip to main content
Vraag

Adresverandering zonder verhuizen door nieuwe regeling appartementsgebouwen in Antwerpen

• 27 januari 2025
  • 8 reacties
  • 93 Bekeken

• Apprentice
  • 3 reacties

Een tijdje terug werd er in Antwerpen een verandering van adressen doorgevoerd die nog altijd niet bij Proximus werkt en veel problemen veroorzaakt met pakjesaflevering door bpost.

Bijvoorbeeld mijn adres veranderde van bus 15 naar bus A032 maar in de praktijk - waarschijnlijk omdat Proximus alleen nummers aanvaardt - word bus A032 vertaald naar bus 32 ….

Ik kan indien nodig een recent voorbeeld tonen bij de versturing van een booster…

De oplossing is duidelijk een minder strikte regeling van de bus code zoals die erg goed werkt bij Amazon ... 

Proximus is niet de enige … Fluvius heeft het ook moeilijk hiermee …

Aanschuiven bij de pakjesafleveringswinkel is voor mij fysisch moeilijk. 

Kunnen we een gecoordineerde oplossing hiervoor vinden ?

8 reacties

Martin
  • 32943 reacties
  • 27 januari 2025

@KFVdB 
Noteer in ieder geval in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat een PX moderator u vlugger in het klantenbestand kan terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2480 reacties
  • 28 januari 2025

Dag ​@KFVdB kun je zoals ​@Martin aangeeft klantgegevens toevoegen aan je klantprofiel? Wij kijken het dan graag verder na. Groetjes, Heidi

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb de prive gegevens op het profiel ingevuld … dank voor de prompte reactie !

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2480 reacties
  • 28 januari 2025

Dag ​@KFVdB ik krijg feedback dat wij als officiële bron het Loket voor Authentieke registratie van Vlaanderen dienen te volgen.

Aanpassen is dus niet mogelijk.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4357 reacties
  • 28 januari 2025

Werd deze aanpassing doorgevoerd op vraag van of in overleg met de stad Antwerpen?

Indien dit effectief het geval zou geweest zijn best eens contact (laten) opnemen (syndicus?) met de betrokken stadsdiensten om één en ander asap voor elkeen ok te krijgen

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 30 januari 2025

Anwoord van stad Anrwerpen  Team Wonen

De correcte notatie van het adres zoals opgenomen in het rijksregister is  3(huisnummer)/A031(busnummer) maar andere instanties noteren dit als 3A(huisnummer)/032(busnummer), dit maakt geen verschil voor de postbedeling en betreft hetzelfde adres.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4357 reacties
  • 30 januari 2025

Als ik het goed begrijp zouden Proximus (en Fluvius) dus niet uw “officiële” adresnotatie type nr 3 bus A031 volgen maar een alternatieve maar toegalaten schrijwijze type nr 3A bus 31

Dat bovenstaande bij sommige postbodes/leveranciers kan lijden bij eventueel niet volleig aangepaste busnrs  (type 15 naar type A31) op de postbussen van het appartementsgebouw, lijkt mij nogal evident

->

alle oude postbusnrs type 15 (laten) verwijderen en vervangen door de nieuwe type A31:mocht dirt nog niet gedaan zijn -> actie syndicus/eigenaars zelf?

en o.a. Proximus (/Fluvius) “formeel” te vragen op basis van de door de stad Antwerpen verstrekte info de correcte schrijfwijze zoals expliciet vermeld in het rijksregister te gebruiken

mijns inziens best te doen per aangetekend schrijven met in bijlage een document van de stad Antwerpen waarop uw adres expliciet in de vorm 3 bus A31 vermeld wordt

Succes

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 11 februari 2025

Dank voor de analyse …

Proximus en Fluvius zijn enkel twee voorbeelden …

Zelfs bpost is problematisch want weigert een ‘foutief’ adres 3 A032 

Het aangetekende brief scenario kan alleen als het

via bpost bij iedereen zou uitkomen ,,,

Het open veld voor de klant principe van Amazon lijkt me een beter plan