Beste,
2 maanden geleden is mijn vader overleden. Sedertdien ben ik de facturen beginnen opvolgen en zie ik tot mijn verbazing hele grote bedragen verschijnen. Ik ben eerst naar een lokale proximus verdeler geweest en die wist me te zeggen dat in de Fiber Flex pack de telefoongesprekken inbegrepen zijn. Op de facturen werden deze namelijk nog afzonderlijk aangerekend.
Diezelfde avond naar Proximus gebeld. Ik had een vriendelijke dame aan de lijn die de tijd genomen heeft om alles uit te spitten. Mijn ouders waren in januari 2022 overgeschakeld op een flex pack en blijkbaar was Proximus vergeten om een bepaalde “module” te deactiveren. Vandaar dat de telefoongesprekken nog werden aangerekend. Ze ging een urgent dossier aanmaken en we zouden binnen de 24u een antwoord krijgen van proximus.
3 dagen gewacht, geen antwoord. Dus teruggebeld naar Proximus. Die persoon raadde me aan om nog even te wachten. Na 2 weken wachten nog steeds niets gehoord van Proximus. Opnieuw gebeld. Een iets minder vriendelijk persoon aan de lijn. Die zei me enkel te kunnen helpen als ik mijn moeder aan de lijn kon doorgeven. Mijn moeder was in het eerste gesprek reeds aan de lijn geweest en had toen aan de Proximus medewerker gezegd dat ik de volmacht kreeg om het dossier verder op te volgen. Nu plots telt dat niet meer. Na aandringen heeft die persoon me een aantal zaken gezegd:
- er zijn reeds 3 creditnota’s opgemaakt in december en Promixus kan max 3 nota’s opmaken voor een dossier. Dus: het dossier is voor hen afgerond. Maar ik heb nadien eens de rekening gemaakt: er is nog een achterstallige creditnota nodig voor een bedrag van €600!!!! Kortom: kunnen wij nu fluiten naar de geld?
- ik moest alles maar opvolgen via myproximus
Dus na het gesprek nog eens alle facturen uitgespit op myproximus (wat het werk moest geweest zijn van Proximus om ons dossier op te lossen):
- Bedrag teveel aangerekend voor de vaste lijn gesprekken: €1060
- Reeds gecrediteerd: €458
- Nog te crediteren: €602
Dan maar opnieuw gebeld naar Proximus. Die persoon kwam tot dezelfde conclusie als de eerste persoon, nl. dat gesprekken met de vaste lijn inbegrepen zitten in de pack. Ze heeft een nieuw dossier opgemaakt met het nummer 51842250.
Ik begi het gevoel te krijgen dat Proximus met mijn voeten aan het spelen is. Ik krijg van verschillende medewerkers andere informatie (dus iemand vertelt me niet de waarheid). En tot nu toe ben ik nog geen stap verder dan een maand geleden. En het gaat hier ook niet over een klein bedrag: €600 waarvan de eerste som reeds een jaar geleden. Proximus: hoe kan dit worden opgelost??? In tijden van dure energierekeningen is dit geld meer dan welkom, dus SHAME ON YOU!
Ik heb in mijn eerste gesprek tevens gevraagd voor een compensatie maar ook daarvan is totaal geen sprake meer geweest in verdere communicatie. Deze compensatie is hier zeker op z’n plaats omdat Proximus al een jaar over ons geld beschikt wat teveel aangerekend was. Daarmee zouden wij andere dingen kunnen doen hebben (intresten, andere facturen betalen, ...).
Ik vraag me af wanneer ik iets zal vernemen van Proximus.