Vraag

Outlook 365 versus @skynet.be


Reputatie 3
Badge

Doel.

Account xxx@skynet.be aanmaken in Outlook 365.

Te weten.

Dit account werkt perfect op de webmail van Proximus.

Gedaan.

1

Alle mogelijke parameters van imap ingevuld en uitgetest. Eveneens met andere poorten dan beschreven in de hulp van Proximus.

2

De reeds verschenen topics hierover op dit forum gelezen en geprobeerd.

3

4 x contact gehad met de helpsdesk van Proximus.

Zeer behulpzaam. Geen oplossing.

4

Conclusie van helpdek.

Vermits dit account werkt op de webmail ligt het probleem bij Outlook en niet bij ons.

5

Mijn advies aan de persoon voor wie ik dit probleem niet kon oplossen.

Gebruik webmail en stop met betalen voor Outlook binnen de Office.

 

Tenzij dat nu de deus ex machina opduikt en mij wel een werkbare oplossing kan bieden.

Ik kijk er naar uit.

 

Paul

 

 


14 reacties

@PaulBonnyns

Ik heb de aanmelding van… bij inkomend en uitgaande niet aangevinkt. 

 

Inkomend : imap.skynet.be/ poort 993/SSL/TLS (ook wachtwoord onthouden)

Uitgaand : SMPT.skynet.be/poort 587/START TLS

Verificatie bij uitgaande email wel aanvinken.

Hoop dat dit helpt.

Bij mij werkt dit ...

Mvg Artie

 

louter ter bijkomende info op proximus site staat het volgende:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section8

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 99 
  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

wachtwoord onthouden anders moet je iedere keer opnieuw invoeren

Reputatie 6
Badge +3

Hier kan je terugvinden hoe dat je bovenstaande moet instellen in Office 365: https://support.office.com/nl-nl/article/server-instellingen-die-u-nodig-hebt-van-uw-e-mailprovider-c82de912-adcc-4787-8283-45a1161f3cc3

komt blijkbaar overeen met wat op prox site staat

hier staan ze ook nog eens weergegeven:

https://support.office.com/nl-nl/article/instellingen-voor-pop-en-imap-e-mail-voor-outlook-8361e398-8af4-4e97-b147-6c6c4ac95353

Reputatie 3
Badge

Bedankt aan allen.

Ga, na deze mooie zonnige dag, in mijn kot deze suggesties testen.

 

Houd jullie gezond.

 

Paul

Reputatie 3
Badge

Sorry.

 

Dank aan allen.

 

Het lukt niet.

 

Weg met Outlook en leve de webmail. Die is gratis.

je kunt ook gratis webmail programma’s gebruiken ik gebruik bv thunderbird

https://www.thunderbird.net/nl/

Reputatie 3
Badge

Bedankt.

 

Paul

Reputatie 2
Badge

Het lukt me nu ook op geen enkele manier meer om mijn skynet.be adres via  mijn nieuwe Outlook te gebruiken.

Alle adviezen hier gelezen en uitgeprobeerd, ook mijn eigen advies van vroeger toen het wel nog lukte.

Alles eindigt steeds met ‘Kan geen verbinding maken met de server’.

Ik heb zo’n sterk vermoeden dat dit komt omdat Proximus alles in het werk stelt om van die vervelende ‘skynet’ af te raken. Ook het skynet webportaal werd gedecimeerd en zogezegd ‘vervangen’ door ‘Proximus Pickx’, alhoewel beide niets met elkaar te maken hebben.

En voor Paul: Outlook (leerkrachten en leerlingen krijgen Office overigens gratis via school) heeft veel meer mogelijkheden dan de Proximus webmail. Ik erger me er onder meer constant aan dat wanneer je bij Proximus webmail op ‘Beantwoorden’ klikt, je de mail die je wenst te beantwoorden niet meer te zien krijgt.

 

Reputatie 3
Badge

Bedankt.

Tis dat ik bezig was voor iemand anders.

Heb ze hetzelfde advies gegevens dat u ook geeft.

 

Groetjes,

 

Paul

Ik slaag er ook van geen kanten in mijn skynet mail te laten werken op mijn nieuwe PC met outlook 365. Iemand nog tips? de handleiding op proximus.be werkt niet ( ter info de volgorde van de stappen komt zelfs niet overeen met hetgeen je krijgt in outlook 365)

heb zelfs al een reset paswoord gedaan via myproximus om er zeker van te zijn dat het nog het juiste is.

Ik doe deze instellingen al jaren met alle vorige outlook versies en toen werket het perfect, maar nu...

kijk hier eens of dit je eventueel kan al iets verder helpen

→ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/outlook-2013-installatie-email-51366

idd al volledig gedaan, de layout komt wel niet overeen met hetgeen ik krijg, maar vul wel alle velden in zoals beschreven. na 3 uren nu opgegeven, morgen met nieuwe moed.

zelfs gevalideerd om er zeker van te zijn welke versie van outlook ik had:(

 

 

Reputatie 2
Badge

Hallo Kata,

ik had het destijds opgegeven met Outlook, na jouw probleem hier gelezen te hebben heb ik het nog eens geprobeerd en het lukte onmiddellijk (Outlook 365 met een .@skynet.be adres)

Handmatig instellen kiezen.

IMAP aanklikken bij de symbooltjes die getoond worden.

Daarna dit ingevuld: enkel dit, geen vakjes aanvinken.

IMAP (inkomende E-mail)
• Server: imap.proximus.be
• Poort: 993
• Versleuteling: SSL/TLS

SMTP (uitgaande E-mail)
• Server: relay.proximus.be
• Poort: 587
• Versleuteling: STARTTLS

Hopelijk werkt dit bij jou ook.

Reageer