Let op!! PHISHING poging zogezegd via Proximus

  • 13 November 2023
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

Kreeg je van Proximus een bericht dat je een smartphone Samsung s23 hebt gewonnen?
Of een vraag om je getrouwheidspunten in te ruilen tegen een smartphone?

Lees dit eerst !!!

 

 

https://safeonweb.be/nl/actueel/een-smartphone-gewonnen-bij-proximus-pas-op-voor-phishing


This topic has been closed for comments

6 reacties

zijn dit mails die verstuurd worden onder dit mail adres →  enjoy@proximus.com ?

Neen, heb je de website van safeonweb wel bekeken?

 

Reputatie 7
Badge +4

zijn dit mails die verstuurd worden onder dit mail adres →  enjoy@proximus.com ?

Dit is wel een geldig adres van Proximus ivm het platform Enjoy waarbij klanten wel degelijk kortingen krijgen of zaken kunnen winnen. Deze mails zijn wel te vertrouwen. 

Neen, heb je de website van safeonweb wel bekeken?

 

Krijg al die berichten van safeonweb automatisch op mijn smartphone binnen.

maar als ik ze hier allemaal zou posten gaat PX een server moeten bij installeren denk ik ;-)

Niet overdrijven he 😉Ik krijg ook alle berichten van SafeonWeb,

ING, Itsme, Facebook, Belfius, AG Insurance, Fluvius, … massa’s, maar phishing berichten over Proximus, die krijg ik niet zo dikwijls. Jij dus wel?
Via “zoeken” op de website van SafeonWeb vind je er welgeteld 10 op  ….. 300? 500? sinds 2020?

Nog iets: (SafeonWeb zegt het ook)
Er is een heel groot verschil tussen “maak kans op een smartphone en neem deel” (Enjoy) en
je hebt een smartphone gewonnen” en hebt niet eens meegedaan aan een wedstrijd 😎

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Dankjewel om de klanten er attent op te maken. 

@Martin @Mutlie Ik denk dat we deze discussie hier nu wel best afsluiten. Dit kan niet de bedoeling zijn van een goedbedoelde waarschuwing. Ik ga deze post dan nu ook afsluiten.