Skip to main content

Heb pack internet - tv - gsm 

nu wil tv naar telenet omzetten maar rest hier laten

 

zou zoiets goed gaan ?

ben graag bij Proximus maar ook grote bb fan en telenet bied elk Seizoen life stream op tv !

groetjes Carmen 

 

@maria_074 De opzeg van tv kan via deze weg geregeld worden of via het gratis nummer 0800 22800 of via een shop van Proximus(wel niet vergeten dan uwe tv box en afstandsbediening mee te nemen).Via deze weg of via de 0800 22800 gaat men u labels bezorgen waarmee je naar Bpost kunt gaan om het materiaal op te sturen.Groetjes,Joel


Ga ik tijd zonder tv zitten of moet ik eerst telenet nemen en erna pas opzeg doen tv Proximus ?

enige idee hoelang ik dan dubbele tv zal betalen ?


Jammer Proximus geen life stream van bigbrother aanbied en via kleine smartphone dit kijken is niet zo handig zoals ik vorig jaar al ondervond 


In principe kunt u wat u via een smartphone kunt ontvangen ook naar uw TV “casten” bv.

Je Chromecast instellen en naar je tv streamen - Google Store

bv.

GOOGLE Chromecast V3 (GA00439-AT) (mediamarkt.be)

Voor zover mij bekend dient u indien u Telenet TV neemt ook Telenet internet te nemen (omwille van het gebruik van de TV-box i.p.v. de digibox/corder) tenzij u voor het compact signaal (=kabelabo) met een (eerder) beperkt aantal zenders zou opteren (of eventueel een andere oplossing via een CI+module van Telenet indien deze nog zou aangeboden worden en uw TV over een interne DVB-C tuner beschikt wat normalerwijze het geval het geval is voor recente en ook minder recente toestellen)

U kunt of opteren voor het gebruik van “easyswitch” of veiligheidshalve een bestelling bij Telenet plaatsen en vervolgens zelf bij Proximus onmiddellijk uw TV abo opzeggen wanneer de Telenet installatie actief/uitgevoerd werd (enkel pro rata facturatie Proximus)

| BIPT

Veel klachten over Easy Switch | Radio 2, de grootste familie

 

 


kan je dan bij TN geen TV zonder internet meer nemen  met een digibox?


@maria_074 

jammer dat ons aanbod je niet helemaal tevreden stelt.

je informeert best eerst bij TN of je alleen TV kan nemen als abo?

indien ja: je vraagt best eerst je TV aansluiting bij Telenet aan, dan kom je niet zonder zitten

Opzeg TV bij ons kan op een paar dagen in orde zijn: vergeet ons zeker niet tijdig te verwittigen dan en duidelijk te maken dat internet en mobile bij ons blijven…

wel even informeren bij klantendienst of onze website: je huidige formule internet comfort zal als alleenstaand product vervangen worden door een internet Start of Maxi… 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen.html

groetjes

Tina


Heb telenet  al gevraagd en tv alleen kan ik nemen, ze raden aan om dan play more erbij  te nemen dan heb ik ongeveer de zender ik nu heb met optie entertainment !

 

gekiof maar ik wil liefst hier blijven ! Ben al van voor 2000  Proximus klant maar ik heb geen tab geen laptop enzo en ben grote fan van bigbrother en wil ook die life stream op tv volgen en dit zullen jullie helaas nooit aanbieden 

hoelang zou ik dan met twee facturen zitten te betalen voor tv ?

ik zal gelijk opzeggen nadat telenet op het scherm heb 

 

nog belangrijk vraag is

heb ik genoeg aan start internet ?

Ik heb enkel smartphone dus is alleen beetje op WiFi ik kom maar  gebruik tv digitaal en is dit gebruik  Ook mb of GB ?

zal ik aan internet. Start genoeg hebben ?  
dan zou fijn zijn want maxi is duur voor  mij ! 
maar wil niet na het wisselen opeens vastzitten  omdat tv abb telenet en start internet Proximus niet samen zou vanwege te kleine internet ?

 

weet u dit aub

 

 

 

 

 

 


je TV digitaal zal via TN gebeuren dus verbruikt dit geen (Mb /Gb) data op je Internet van Proximus 

Je kan Proximus opzeggen op elk ogenblik zonder opzegvergoeding van zodra je TV hebt bij TN

Ter bijkomende info:

 


Heb buiten Proximus om wel al vele jaren Netflix 

zou ik Martin nog toereiken met een start internet ?

ik doe verder alleen wat surfen op fb en messenger , whatsap , soms effe liedje op YouTube luisteren maar das kort eigenlijk , mijn Netflix betaal ik via Paypal ! Dan kan maandelijks ook afzeggen maar heb deze zeker 13j geleden en nooit afgezegd maar vind wel makkelijk zoals ik deze betaal 

 

ik wil dus graag internet start met mijn gsm Abb bij proximus houden omdat me vertrouwd is en ik geen afstand van Proximus en de tv + play more bij telenet en Netflix gewoon appart houden 

 

maar is haalbaar ? Ben echt bang om fout te   Maken met mijn besluit hij 😞


@maria_074 

zie info van Martin

de webpromo is niet geldig voor jou omdat je al internet hebt..

Op je aanrekeningen vind je je verbruik van Internet terug (en ik zie dat je meer dan 100GB / mnd verbruikt nu)

groeten

Tina


ja als je ook netflix streamt over je Internet van Proximus dan loopt dit wel vlug op en zoals @tina.b zegt je verbruikt al meer dab 100GB /maand en START is 100GB

je kunt natuurlijk Volume bijbestellen maar niet gratis bij START

 


Info m.b.t. het maandelijks internetverbruik in GB is terug te vinden op de Proximus facturen (en de laatste 12 daarvan zijn in principe raadpleegbaar via de Proximus website (My Proximus)

&

@Martin indien er een Telenet digibox/corder  zou gevonden worden/beschikbaar zijn, kan het inderdaad nog zonder Telenet internet


vroeger kon je vlug een overzicht krijgrn van uw data verbruik over enkele jaren heen, zien in een staafdiagram op myproximus ik wet niet of dit nog voorzien zal worden in de toekomst voor myproximus (app & webversie)


Beste Tina over welke webpromo heb je het want kan niet volgen ,


 

 


Nu kijk ook tv via internet. Verbruik ?

zal hierna tv kijke. niets verbruiken via telenet ?

enkel Netflix zal verbruik geven ?

voor moment speelt ook iemand online PlayStation maar hij verhuist volgend week maar weet niet of die vele uren online spelen iets verbruikt van mijn data ?

Wat wel vele dag opstaat ongeacht iemand kijkt of niet is de tv maar als goed begreep neemt telenet tv geen data verbruik en zou ik dan wel met een start internet genoeg hebben want begrijp niet veel van die verbruik 

 

maar nu ga dus zien op factuur wat ik verbruik met tv en soms film op Netflix  en online spelen op ps4 ?

hierna valt tv weg en spelen weg en blijft Netflix alleen over !

kunnen jullie een schatting hebben over wat tv zou verbruiken die een 12 of  14 uren aanstaat 


Uw Proximus TV decoder verbruikt geen Proximus internetvolume, netflix & playstation daarentegen wel

Telenet TV verloopt via Telenet teledistributie (coax aansluiting). 

 

Netflix/Pickx/YeloTv (via internet) in

SD 3 Mbps   voor 12h/dag * 30d/maand = 3*12*3600*30 Mb/(8*1000) = 486 GB/maand

HD 5 Mbps

4K 25 Mbps

 

 


@M_016 Uw Proximus TV decoder verbruikt geen Proximus internetvolume

weet jij eigenlijk hoe dat zit met de v7 decoder waar tv kijken via de voor-geïnstalleerde pickx-app gebeurt, is dit via Internet of blijft dit apart via een ander VLAN dan voor de andere app’s op de v7 zoals netflix enz….

HD 5 Mbps

Via de decoder is dat nochtans iets hoger 6.5Mbps of dit moet dan ook veranderd zijn.


@maria_074

Netflix biedt vier instellingen voor dataverbruik.

Data verbruikt per uur, per apparaat:

  1. Laag: Basisvideokwaliteit, tot 0,3 GB/uur

  2. Medium: Standaard videokwaliteit, tot 0,7 GB/uur

  3. Hoog: Beste videokwaliteit:

    • Standaarddefinitie: tot 1 GB/uur

    • High definition: tot 3 GB/uur

    • Ultra high definition (4K): tot 7 GB/uur

  4. Automatisch: wordt automatisch aangepast om een optimale kwaliteit te leveren op basis van de huidige snelheid van je internetverbinding.

Instellingen voor dataverbruik aanpassen

Je kunt andere instellingen voor dataverbruik hebben voor elk profiel in je account. Wijzig je instellingen:

  1. Ga vanuit een browser naar de pagina Account.

  2. Selecteer een profiel in Profiel en ouderlijk toezicht.

  3. Ga naar Instellingen voor afspelen en selecteer Wijzigen.

  4. Selecteer je gewenste instelling voor dataverbruik.

    OPMERKING:

     

    Als je het dataverbruik beperkt, kan dit van invloed zijn op de beeldkwaliteit.

  5. Klik op Opslaan (Save). Je wijzigingen zijn binnen acht uur van kracht.

Bron: Hoe kan ik het dataverbruik van Netflix beheersen?


@Martin verbruik “app” is normalerwijze gewoon internetverkeer & het is en blijft een eerste raming


Verbruik van app Pickx op V7 zou inderdaad volgens mij geen internetverbruik mogen teweegbrengen zoals de andere app’s dit wel doen op de v7 decoder.


@maria_074 Zoals @Martin  en  @M_016  al aanhaalde Uw Proximus TV decoder verbruikt geen Proximus internetvolume, netflix & playstation daarentegen wel.Het verbruik van Netflix heeft @Martin al vermeld.Bedankt @Martin en @M_016 voor de duidelijke info :point_up_2: Groetjes,Joel


Dank u voor informeren dus ook tv digitaal bij Proximus heeft geen internet verbruik ? Ik nam aan van wel omdat ik nooit een start kon nemen en de maxi moet als ook tv digitaal in die pack zit 


Ik denk ik V6 heb 


Dank u voor informeren dus ook tv digitaal bij Proximus heeft geen internet verbruik ? Ik nam aan van wel omdat ik nooit een start kon nemen en de maxi moet als ook tv digitaal in die pack zit 

TV via proximus decoder heeft geen internetverbruik.


A ja die webpromo ? Nee ben allang gewend dat bestaande klanten geen promoties genieten en altijd dient voor de nieuwe klanten 😊

vanaf volgend week zal Netflix weinig verbruiken want zelf kijk ik heel zelden tv dus ook Netflix zal meer uitstaan dan aan en PlayStation speel ik nooit en internetten gaat via smartphone en weet niet wat daar van verbruik is maar kan gaandeweg zien en als toch meer dan 100gb heb dan kan nog grotere internet nemen of mijn verbruik minderen zodat wel toekom 

bedankt voor iedereen zijn hulp 


Reageer