Vraag

Decoder (LED's, Aansluitingen,...), alles over het toestel


Reputatie 7
Badge +4
Voor alle opmerkingen of vragen over de decoder zelf, de LED's of bepaalde knoppen of opties aan de decoder kunnen jullie in dit topic terecht.

27 reacties

Reputatie 2
Badge

Een vraag over externe hardware.

Vermits we kunnen gamen worden dan ook Gamecontrollers ondersteund .keybords ?

Of gaat Proximus proberen zelf een controler op de markt kunnen brengen ( zou een goed idee zijn ?)

 

Mvg 

Benny vdw

 

Reputatie 7
Badge +4

@Bennyyennhi je kan een keybord aansluiten hierop en dit zou moeten werken, over een eigen controller heb ik geen info jammer genoeg :)

Reputatie 2
Badge

Mij decoder is deze nacht 2x zelf aangesprongen met een tussentijds tussen de 2 van 1uur .

Dat gewoon mijn tv natuurlijk mee aan ging .

Heb dit ook al is gelezen in de forum ergens dus wie dit ondervind laat je horen zou ik zeggen .

 

 

Reputatie 2
Badge

Om te beginnen aan iedereen een gelukkig nieuwjaar alvast .

 

Bij deze weer 2 dagen na elkaar dat de decoder met tv natuurlijk zelf aan gaat een fout in het programma mischien tijdens update dat hij zichzelf herstart?

 

Mvg

Benny

Reputatie 2
Badge +1

Om te beginnen aan iedereen een gelukkig nieuwjaar alvast .

 

Bij deze weer 2 dagen na elkaar dat de decoder met tv natuurlijk zelf aan gaat een fout in het programma mischien tijdens update dat hij zichzelf herstart?

 

Mvg

Benny


Hoe sluit jij jouw decoder af voor je gaat slapen ?

Ik heb gemerkt dat dit soms kan gebeuren als je hem in de gewone standby modus zet, maar ik raad je aan om hem in de eco modus te zetten voor je gaat slapen. ;-) 

Reputatie 2
Badge

Ja idd ik zet hem gewoon uit ik zal hem is idd proberen op eco te laten afsluiten .

Bedankt

Reputatie 1
Badge

Mij decoder is deze nacht 2x zelf aangesprongen met een tussentijds tussen de 2 van 1uur .

Dat gewoon mijn tv natuurlijk mee aan ging .

Heb dit ook al is gelezen in de forum ergens dus wie dit ondervind laat je horen zou ik zeggen .

 

 

Ik heb dit zelf ook al verschillende keren gehad. Mijn samsung tv springt dan ook mee op. Niet echt ok wat betreft energie verbruik.

Reputatie 7
Badge +4

Hebben jullie de mogelijkheid om via de instelling van de decoder ‘automatische HDMI selectie’ uit te zetten? Dan zou dit al voorkomen dat de tv wordt mee aangezet.

Reputatie 1
Badge

Ik heb net automatische hdmi afgezet. Ik volg het op en laat wat horen.

Reputatie 2
Badge

Ik heb google cast afgezet die stond op wake up from crome dus zien of dat werkt .

 

Tv opgezet en na x aantal tijd zwart beeld met foutmelding PO16.

Reputatie 1
Badge

Ik heb net automatische hdmi afgezet. Ik volg het op en laat wat horen.

TV is niet meer vanzelf gestart maar ik verlies wel een beetje gemak natuurlijk.

Zappen gaat soms tergend traag als de remote een tijdje niet is gebruikt. Als je je dan weer een kanaal omhoog gaat dan zijn het er ineens 2.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Smalleke kan je de decoder even herstarten?

@pinophai aarzel ook niet om dit via je feedback formulier door te geven. 

@Smalleke kan je de decoder even herstarten?

@pinophai aarzel ook niet om dit via je feedback formulier door te geven. 

@Charlotte.D zal hem is terug opstarten en van zodra hij terug de zelfde of andere foutcode moest geven meld ik het.

Reputatie 2

Ik ben net bij de test toegevoegd en merkte dat de installatie vrij vlot verliep. (waarschijnlijk al heel wat bugs weggewerkt :-)). De LEDS zijn duidelijk (rood = stand-by) en wit als het toestel aanstaat. De beeldkwaliteit is ook wel verbeterd vind ik.

Hallo 

Net aangemeld op forum.

Hieronder reeds enkele bevindingen:

  • Nieuw lay-out is leuker dan vroeger.
  • Interactie met TV is sneller dan vroeger. Bv bij opvragen / selecteren van opgenomen programma's.
  • Afstandsbediening via bluetooth is handig. vroeger moest je goed mikken naar Decoder ...
  • Overzichtmenu van vroeger was handiger. Je kon verschillende zenders tergelijkertijd zien. Nu scroll je van zender naar zender.
  • We hebben probleem met geluid. De 2 Decoders zijn momenteel aangesloten met TV via HDMI. Geluid van V7 is merkbaar lager dan vroegere decoder. Je kan TV bijna op Max volume plaatsen met V7. Als we dan overschakelen naar oude decoder met zelfde volume speelt TV VEEL luider.
  • Bij opstarten decoder verschijnt Pickx symbool en het duurt wel relatief lang vooraleer Decoder opgestart is.
  • Af en toe schakelt decoder uit wanneer volume geluid aangepast wordt vanaf afstandsbediening V7. 

Groeten,
Benny

Reputatie 1
Badge

Voor mij is ook de vorige menu veel beter. Hier ben je het overzicht volledig kwijt. Opstarten zou ik veel liever hebben zonder menu.

Reputatie 2

Ja het viel me ook op dat het volume lager is dan op de decoder v5. 

Onze V7 start niet meer op.

zit vast in het scherm met de 4 animatie symbooltjes.

 

 

Reputatie 1
Badge

Onze V7 start niet meer op.

zit vast in het scherm met de 4 animatie symbooltjes.

 

 

Rebooten helpt meestal, spanning er 10 seconden af en opstarten.

Onze V7 start niet meer op.

zit vast in het scherm met de 4 animatie symbooltjes.

 

 

Rebooten helpt meestal, spanning er 10 seconden af en opstarten.

Helaas niet.

Ook de resetknop biedt geen soelaas

 

Reputatie 1
Badge

Onze V7 start niet meer op.

zit vast in het scherm met de 4 animatie symbooltjes.

 

 

Rebooten helpt meestal, spanning er 10 seconden af en opstarten.

Helaas niet.

Ook de resetknop biedt geen soelaas

 

Als je reboot loopt hij dus opnieuw vast?

 

Inderdaad. 
-Al eens een uurtje laten “opstarten” ook. geraak er niet door
-Nachtje zonder stroom gezet
-Resetknop lang ingehouden (dan reboot hij gewoon & zelfde probleem)

 

Even geen idee meer nu

Reputatie 1
Badge

Inderdaad. 
-Al eens een uurtje laten “opstarten” ook. geraak er niet door
-Nachtje zonder stroom gezet
-Resetknop lang ingehouden (dan reboot hij gewoon & zelfde probleem)

 

Even geen idee meer nu

Best webformulier invullen dan:
https://nl.forum.proximus.be/test-v7-decoder-53/webform-bij-problemen-op-v7-decoder-48021

 

ok, bedankt voor de link

 

Reageer