Beantwoord

Afstandsbediening


Reputatie 7
Badge +4
Voor alle opmerkingen of vragen ivm de afstandsbediening kunnen jullie in dit topic terecht.
icon

Beste antwoord door evelienl 28 November 2019, 11:40

Bekijk origineel

20 reacties

Problemen met de afstandsbediening volume +/- werkte niet batterijen verwijderd en terug geplaatst lost het probleem op. gemeld via het formulier.
Reputatie 7
Badge +4

Mag ik jullie vragen om hetvolgende even te testen en mij de nodige feedback door te geven hierover?

 

Jullie mogen de “R” toets indrukken op de afstandsbediening tijdens een serie

  • één maal drukken zou hij één aflevering van de serie moeten opnemen
  • twee maal drukken zou de volledige serie moeten worden opgenomen
  • drie maal drukken zou alles moeten worden geannuleerd 

Ik wacht vol ongeduld op jullie feedback! :blush:

 

Dat werkt inderdaad zoals hierboven beschreven bij een serie getest met grenslanders.

Als ik de decoder aan of uit zet met de Proximus knop op de afstandsbediening wordt ook mijn TV aan of uit gezet
Dit is enorm vervelend. Ik heb namelijk zelf een Android TV van Philips die ik vaak gebruik voor o.a. Netflix, Youtube, Spotify, TuneIn Radio, TED Talks, en nog vele andere apps.
De afstandsbediening is ingesteld op Bluetooth, maar toch wordt mijn TV ook uit en aan gezet.

Als ik de TV eerst aanzet met de afstandsbediening van mijn TV dan wordt ook de decoder ingeschakeld.

Als ik dus naar het Smartmenu van mijn TV wil moet de decoder blijven draaien.

Hetzelfde als ik mijn Playstation wil gebruiken. De decoder blijft in de achtergrond draaien zodat ik de rest kan gebruiken. Ik verander dan gewoon de “Bron” op de TV.

Ik heb de decoder op al de HDMI aansluiting aangesloten in de hoop dat het dan niet meer gebeurd omdat de TV ook wordt ingeschakeld van zodra er een signaal wordt herkend. Helaas heeft dit niets opgelost.

Ik denk dat de decoder en mijn TV gewoon op dezelfde frequenties werken.

Enorm vervelend dit.

Reputatie 2
Badge

Dit kun je normaal ofwel in je tv menu instellen zoals ik heb zodat bijvoorbeeld mijn blue ray aan gaat ook het kanaal veranderen zal of tv op gaat .

Kijk ook eerst is naar de remote instellingen van de afstandsbediening die kun je ook instellen om je tv ermee te bedienen .

Voor mij is dit handiger als ik tv op zet gaat dus decoder ook aan wat ik handig vind ik heb ook netflix en YouTube .

 

Mvg

Benny

Hallo, 

ik kan met mijn afstandsbediening niet via Bluetooth werken. Ik heb deze ontkoppeld in de instellingen en wil deze terug koppelen met ok en Home knop maar lukt niet, ook de ok en 0 knop niet. Ik heb net de digicorder opnieuw gestart en van stroom onderbroken maar wil niet helpen. Wat doe ik verkeerd ? 

Hallo, 

ik kan met mijn afstandsbediening niet via Bluetooth werken. Ik heb deze ontkoppeld in de instellingen en wil deze terug koppelen met ok en Home knop maar lukt niet, ook de ok en 0 knop niet. Ik heb net de digicorder opnieuw gestart en van stroom onderbroken maar wil niet helpen. Wat doe ik verkeerd ? 

Batterijen uit afstandsbediening gedaan en erna werkte het plots en de updates ineens gedaan. 

 Toch bedankt 😉

Hallo iedereen,

eerste indruk: de nieuwe afstandsbediening heeft een leuker klikgevoel op de pijltjestoetsen rond de ‘OK knop’ vind ik. Maar ik mis 2 knoppen die ik constant gebruikte op mijn v6 rc:

  1. de ‘tv’ knop om onmiddellijk uit alle menu’s naar live tv te gaan. Hoe doe je dit nu? Is er een snellere manier dan x aantal keer ‘back’ te moeten drukken als je ergens diep in een menu zit?
  2. de ‘my library’ knop. Nu heb je dus geen directe toegang meer tot je opnames? Jammer.

Ik vermoed dat het ontbreken van deze knoppen finaal is bij de v7 rc?

Reputatie 2
Badge

Hallo iedereen,

eerste indruk: de nieuwe afstandsbediening heeft een leuker klikgevoel op de pijltjestoetsen rond de ‘OK knop’ vind ik. Maar ik mis 2 knoppen die ik constant gebruikte op mijn v6 rc:

  1. de ‘tv’ knop om onmiddellijk uit alle menu’s naar live tv te gaan. Hoe doe je dit nu? Is er een snellere manier dan x aantal keer ‘back’ te moeten drukken als je ergens diep in een menu zit?
  2. de ‘my library’ knop. Nu heb je dus geen directe toegang meer tot je opnames? Jammer.

Ik vermoed dat het ontbreken van deze knoppen finaal is bij de v7 rc?


Als je op de home knop terug duwt sluit het menu terug dit kun je bij alle knoppen doen . Het is idd aanpassen maar na een tijd begint het te wennen .als je bijvoorbeeld op je videos staat en je duwt 2 x op home of idd de terug knop ga je naar tv . Ik vind dit ook wel dat ze een knop TV mogen plaatsen zodat je idd niet elke keer een paar keer op een knop moet duwen en gewoon TV duwt en je op je kanaal staat terug

Met de afstandsbediening van de V5 kon ik niet alleen het volume van mijn TV regelen, maar ook de menu’s van de TV bedienen. Zolang ik rechts onderaan de TV-mode knop ingedrukt hield, kon ik tegelijkertijd gebruik maken van de navigatieknoppen en OK. Dat was bv handig om een andere input op de TV te selecteren (bv gameconsole).

Tenzij ik me vergis, is die functionaliteit niet meer beschikbaar op de nieuwe afstandsbediening?

 

Je kan de inputbron nog steeds kiezen via de knop ‘Ext’ bovenaan. Paar keer drukken tot je de goede bron hebt geselecteerd en na een paar seconden wisselt hij automatisch van input.

 

Badge

Met de afstandsbediening van de V5 kon ik niet alleen het volume van mijn TV regelen, maar ook de menu’s van de TV bedienen. Zolang ik rechts onderaan de TV-mode knop ingedrukt hield, kon ik tegelijkertijd gebruik maken van de navigatieknoppen en OK. Dat was bv handig om een andere input op de TV te selecteren (bv gameconsole).

Tenzij ik me vergis, is die functionaliteit niet meer beschikbaar op de nieuwe afstandsbediening?

 


Ik heb hetzelfde vastgesteld, dit betekent dat je de TV afstandsbediening toch weer vaker ter hand moet nemen

Je kan de inputbron nog steeds kiezen via de knop ‘Ext’ bovenaan. Paar keer drukken tot je de goede bron hebt geselecteerd en na een paar seconden wisselt hij automatisch van input.

 

Dat had ik uiteraard al geprobeerd, maar werkt blijkbaar niet op elke TV.

Je kan de inputbron nog steeds kiezen via de knop ‘Ext’ bovenaan. Paar keer drukken tot je de goede bron hebt geselecteerd en na een paar seconden wisselt hij automatisch van input.

 

Dat had ik uiteraard al geprobeerd, maar werkt blijkbaar niet op elke TV.

Werkt idd niet op elke TV. Op mijn TV opent het menu om de bron te selecteren, maar verder kan ik er niets mee.

Blijven drukken of de pijltoetsen doen niets.

Reputatie 1
Badge

Als ik een tijdje mijn remote niet gebruik en ik vraag dan om bvb 1 kanaal omhoog te gaan dan reageert de decoder niet. Als ik dan na bvb 5 minuten later weer klik om een kanaal omhoog te gaan dan springt hij er 2 omhoog.

Als ik vraag om 1 kanaal omlaag te gaan dan springt hij even omhoog en dan terug omlaag. Hij onthoud dus de gevraagde beweging maar voert ze pas uit na een volgende opdracht.

  

Reputatie 7
Badge +4

@pinophai  deze test hebben wij reeds uitgevoerd en hier ondervinden wij dit probleem niet. 
Kan je de decoder even resetten? 

stroom uit zetten, pair-knop blijven indrukken, stroom weer aan zetten en vervolgens mag je terug loslaten.

 

 

Reputatie 1
Badge

@pinophai  deze test hebben wij reeds uitgevoerd en hier ondervinden wij dit probleem niet. 
Kan je de decoder even resetten? 

stroom uit zetten, pair-knop blijven indrukken, stroom weer aan zetten en vervolgens mag je terug loslaten.

 

 

Na 5 keer zal het ook dit keer niet helpen peins ik.

Reputatie 2
Badge

heeft er toevallig nog iemand last dat het deksel van de batterij nogal losjes begint te zitten . soms pak je het kasje op en ligt het deksel los of valt er gewoon af omdat het niet vast genoeg zit nooit problemen mee gehad en nooit moeten gebruiken van begin aan . mischien door het warmer weer dat de plastic anders reageert

Reputatie 2
Badge +1

heeft er toevallig nog iemand last dat het deksel van de batterij nogal losjes begint te zitten . soms pak je het kasje op en ligt het deksel los of valt er gewoon af omdat het niet vast genoeg zit nooit problemen mee gehad en nooit moeten gebruiken van begin aan . mischien door het warmer weer dat de plastic anders reageert

Ik had dit voor met de V6🙈

Reageer