Zendervolgorde


Reputatie 3
Zonet een nieuwsbrief ontvangen over de wijziging van de zendervolgorde.

Vooral dit:

Je hebt je eigen zendervolgorde ingesteld?

Om technische reden kan je dit jammer genoeg niet behouden.


Grrrrr. 😡 😡 😡 😡

Moet zoiets nu echt?

Sommige gebruikers kiezen nu eenmaal liever taal als eerste criterium en daarna pas uitzendkwaliteit. Nog anderen verkiezen gewoon hun eigen persoonlijke volgorde, zoals ik. Instellingen waar je toch even mee bezig bent geweest. Dat mogen we dan alweer opnieuw instellen. Voor hoelang deze keer?

En dan, trouwens ondanks eindeloos verzoeken: BBC1 & 2 nog steeds in SD, zoals we in de 20e eeuw keken!!?

Kortom: niet bepaald het moment voor een tevredenheidsenquête. Niet goed bezig, Proximus! ☹️

52 reacties

Reputatie 7
Badge +2
In Brussel gaan jullie door deze actie de Nederlandstalige klanten richting Telenet duwen. Wat een idee om geen rekening te houden met de taal van jullie klanten en dan maar voor heel Brussel de Franstalige zenders vooraan te zetten. Voorheen was die standaardvolgorde in Brussel verschillend als je de decoder op Nederlands of Frans instelde.

Heel jammer, maar zo gaat PX zich niet van zijn Franstalige imago ontdoen en al zeker niet in de hoofdstad. Gelukkig is er bij mij in de straat glasvezel aangelegd en kan ik die binnenkort binnentrekken. Anders was ik al lang gaan lopen.
Reputatie 7
Badge +4
Radu B, wij zouden het apprecieren als de berichten die hier geplaatst worden op een vriendelijke en beleefde manier kunnen verlopen. Wij doen hier onze uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te antwoorden en dit is zeker het geval voor Martin (Martin, bedankt hier voor trouwens! )
Wij begrijpen dat je niet tevreden bent met de gewijzigde zendervolorde, dit werd ons al heel duidelijk gemaakt. De update is inderdaad gebeurd, dit is niet bij iedereen gelijktijdig, maar het heeft geen zin om dit in elk topic te plaatsen. We zijn er van op de hoogte, ons IT team is ervan op de hoogte.
Dit kan niet teruggezet worden naar de oude software, dus deze zenders kunnen niet worden teruggeplaatst naar hoe ze door jullie werden gezet.
Fijne dag nog,
Reputatie 6
Badge +3
Merkwaardige keuze van proximus inderdaad.

Klant laten kiezen dat kon toch ook beter zijn.



Beter ware inderdaad ook geweest de klant te laten kiezen op zijn minst over gans België zelf Frans of Nederlands als eerste te zetten.


Tip: zet klantentevredenheid bovenaan bij elke beslissing die je moet nemen.

Wanneer zal bijvoorbeeld bij doorspoelen de ondertiteling niet langer verdwijnen?
Wanneer zullen er extra lagere en hogere doorspoelsnelheden beschikbaar komen?
2 voorbeelden die 20 jaar, jawel 20 jaar geleden al beschikbaar waren op klantgerichte videorecorders.
Reputatie 6
Badge +1
Alles al aangepast voor het slimme menu. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Heb er zo lang over gedaan om mijn zender volgorde te hebben en dan on gevraagd door PX gaan deze alles weer op de schop gooien. Je ziet zijn helemaal niet met de klanten bezig. Premium club is al niets meer en nu dit. Dat PX maar eens meer aandacht geeft aan de trouwe klanten ipv dit. Als mijn zenders straks anders staan overweeg ik toch een klacht in te dienen.
Proximus heeft mij vandaag al 45 minuten tijd gekost om de nieuwszenders en de voornaamste Duitse zenders en de wetenschappelijke kanalen terug ongeveer in de volgorde te krijgen waar ik ze geleidelijk aan in had gezet en nog staan de Franse en Waalse zenders niet terug waar ik ze tot gisteren had staan?
Die aanpassing van de zendervolgorde die vandaag dus gebeurde was niet gevraagd.
De volgorde die ik stap voor stap aangepast had op mijn favoriete zenders mocht ik helemaal herinstellen. Stapje voor stapje. Op de koop toe keerde het scherm herhaaldelijk niet terug naar "bevestigen" maar "annuleren" zodat de niet "bevestigde wijzigingen" mochten herbeginnen.

Helemaal onlogisch zelfs volgens de zogenaamde reden waarom de zendervolgorde verandert is dat er tussen de kinderzenders plots toch een niet HD zender is blijven hangen.

Proximus heeft m.a.w. vandaag totaal onnodig mij en zeer vele andere mensen geergerd door zo stom te zijn om ons niet de optie te bieden om onze vertrouwde zendervolgorde te behouden.
Ik zal in elk geval toch weer eens nagaan of ik niet naar een goedkoper pakket kan overschakelen en vervolgens met het bespaarde geld terug te keren naar TV Vlaanderen. Hun zenderaanbod is aanzienlijk groter en gevarieerder dan wat het dure Duopoli van kabelbedrijven in dit land aanbiedt. En ja, sateliet TV heeft ook zijn problemen maar dat ligt zelden of nooit aan hen maar heeft in 99,9% van de gevallen met het weer te maken.
Reputatie 2
Badge +1
Wie zijn schitterend idee was dat eigenlijk zeg. Ik denk niet dat er ook maar 1 iemand is die hierop zat te wachten.
Beste Hadewych, wij wonen in Vlaams-Brabant (Vilvoorde) en volgens de brief die we kregen zouden de Franstalige zenders eerst komen. Ik hoop dat dit een vergissing is ?
Reputatie 7
Badge +2
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.


Helaas is die optie niet beschikbaar. De communicatie in de email en die op het TV scherm komen niet overeen. In de email stond een link naar de zenderkaart voor Brussel en die was zowel voor Frans- als Nederlandstaligen dezelfde: voorrang voor de Franse zenders. Op het TV scherm staat dan dat de eerste 13 zenders dezelfde gingen zijn als voorheen. Dat is dus manifest een leugen want voorheen waren de eerste 13 zenders Nederlandstalige zenders als de decoder op Nederlands was ingesteld in de regio Brussel. Vanaf nu beschouwd PX Brussel als een ééntalige Franstalige regio. Wat een afgang. Zeker als je weet dat het voorheen wel juist was. Dus niet alleen een afgang maar ook een achteruitgang. Je zou verwachten dat software updates de klantervaring verbeteren. Niet dus.😡 😡 😡
Reputatie 1
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.


Helaas is die optie niet beschikbaar. De communicatie in de email en die op het TV scherm komen niet overeen. In de email stond een link naar de zenderkaart voor Brussel en die was zowel voor Frans- als Nederlandstaligen dezelfde: voorrang voor de Franse zenders. Op het TV scherm staat dan dat de eerste 13 zenders dezelfde gingen zijn als voorheen. Dat is dus manifest een leugen want voorheen waren de eerste 13 zenders Nederlandstalige zenders als de decoder op Nederlands was ingesteld in de regio Brussel. Vanaf nu beschouwd PX Brussel als een ééntalige Franstalige regio. Wat een afgang. Zeker als je weet dat het voorheen wel juist was. Dus niet alleen een afgang maar ook een achteruitgang. Je zou verwachten dat software updates de klantervaring verbeteren. Niet dus.😡 😡 😡


Jammer, iedereen weet hoe gevoelig de taalkwestie is. Ik vind de thematische rangschikking (en HD prioriteit) heel handig. Meer ruimte voor personalisatie (bvb taal of favorieten) had een meerwaarde geweest.... Hopelijk voegen ze met een volgende update iets dergelijk toe.
Geachte het is nu al de zoveelste maal dat jullie de zenderlijst veranderd.
En iedere keer moeten we elke zender terug plaatsen naar ons eigen goesting.

Zou het niet mogelijk kunnen zijn om gewoon de nieuwe kanalen neer te plaatsen en ons eigen instelling zo te laten. Want via de tv ben je al 20 minuten meer bezig.
Het zou ook handiger kunnen zijn moest men via de site kunnen inloggen op onze decoder en zo die instelling te veranderen.

Aub denk er eens over na
Merci
Sorry,maar dit vind ik ook nuttelloos.
Je stelt je decoder in naar uw eigen goesting en dan bepaald een ander een nieuwe volgorde.
men zou beter werk maken van nieuwe zenders, daar betalen we toch voor.
amaai, dat wordt weer werken om die volgorde terug te zetten
is dat nu echt nodig ?
Eigenlijk zouden ze de eigen opgeslagen zendervolgorde van iedere klant zijn TV Profiel moeten vertalen naar de nieuw zendervolgorde/nummering maar of dit gaat gebeuren is hier de grote vraag?
Reputatie 7
Badge +4
Om de tv-ervaring voor de klanten gebruiksvriendelijker te maken, hernummert Proximus de tv-zenders op Proximus TV, op proximustv.be en in de Proximus TV-app.

De meest bekeken zendernummers 1 tot en met 13 blijven ongewijzigd. In Vlaanderen zijn dat Nederlandstalige zenders; in Brussel Franstalige zenders (dus ook voor Nederlandstalige klanten).

We groeperen de zenders in deze volgorde
•Eerst volgens uitzendkwaliteit: heb je toegand tot hd, dan vind je alle beschikbare hd-zenders eerst en geniet je meteen de beste beeldkwaliteit, daarna volgen de zenders met standaardkwaliteit.
•Daarna volgens taal: in Vlaanderen staan de meest bekeken Nederlandstalige zenders eerst. In Brussel staan de meest bekeken Franstalige zenders eerst en daarna volgen de meest bekeken Nederlandstalige zenders (vanaf nummer 251).
•Tot slot volgens thema: alle zenders staan per thema gerangschikt: kids, entertainment, sport, muziek, ... Je vindt ze allemaal in een oogopslag terug, zowel de zenders in het basisaanbod als die uit onze tv-bundels (in het grijs in de tv-gids).
•Daarnaast verdwijnen ook een aantal oude versies van de regionale zenders, die ondertussen niet meer bestaan. Concreet gaat het om AVS-Eeklo, AVS-Oudenaarde, RTV Kempen Noord, RTV Kempen West, TV Limburg midden, TV Limburg noord, TV Limburg oost, TV Limburg west, TV Limburg zuid-oost en TV Limburg zuid-west. Natuurlijk kan je nog altijd terecht bij AVS-Gent, RTV Kempen, RTV Mechelen en TV Limburg.
•Verder geven we de zender Extreme Sports in de nieuwe lijst één kanaalnummer. Tot nu vonden dit zowel terug op nummer 664 (voor de Nederlandstalige tv-optie International Sports) en 764 (voor de Franstalige variant van International Sports).

Heb je programma’s opgenomen, op een van de zenders die volledig verdwijnen? Dan zal je die niet meer kunnen bekijken. Proximus wist de opnames automatisch voor jou. Als de zender enkel wordt verplaatst, blijven de opnames nadien wel gewoon beschikbaar. Er is dus geen impact, noch voor serieopnames, noch voor al gedane opnames, noch voor opnames die tijdens het doorvoeren van de nieuwe nummering plaatsvinden.

Klanten die hun eigen zendervolgorde ingesteld hebben, kunnen die helaas niet behouden omwille van technische redenen. Wil je toch liever je eigen zendervolgorde opnieuw instellen, dan kan dat.

Meer info hierover geven we op de supportpagina https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html , waar ook een video uitlegt hoe je makkelijk kunt hernummeren door de zendernummers in te geven. Die video vind je ook makkelijk terug als je op de blauwe knop van je afstandsbediening duwt terwijl je naar een tv-programma kijken.

De roll-out vindt plaats op onderstaande data:
•Wave 1: Oost- en West-Vlaanderen: 4/06
•Wave 2: Brussel, deel van Vlaams- en Waals-Brabant (zone 02): 12/06
•Wave 3: Wallonië (behalve zone 02): 18/06
•Wave 4: Antwerpen Limburg en Vlaams-Brabant (behalve zone 02): 25/06

Wat betreft de HD-versies van BBC,... Dit is reeds doorgegeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor het zenderaanbod. Zij zullen in hun onderhandelingen rekening houden met het feit dat de vraag naar deze zenders regelmatig terugkomt. Wanneer ze effectief bij in het aanbod komen kan ik jammer genoeg nog niet zeggen.
Reputatie 6
Badge +1
Jullie willen de tv-ervaring voor de klanten gebruiks vriendelijker maken. Maar dit heb ik zelf al gedaan. En nu gaan jullie het voor mij ongebruiks vriendelijk maken. En dit nog ongevraagd ook. Zo gaat men nu met klanten om. Waarom geen bericht of de klant het wil ja of nee. Nee gewoon doen zonder de klanten in te lichten. Geen mail of notitie op de factuur. Kan de info op de support pagina als link weergegeven worden zodat ik alles weer makkelijk terug kan zetten. Alvast bedankt.
Reputatie 3
Badge +1
Goed bezig Proximus !!!
Wat is het volgende ? Aangekochte decoders saboteren vanop afstand.
@HadewychT :
Als Proximus zulk een ingrijpende TECHNISCHE wijziging implementeert maar de impact niet kan verhinderen "omwille van TECHNISCHE REDENEN", zitten jullie met een fundamenteel probleem.

Heeft het te maken met het feit dat je jullie eigen developers hebben buiten gegooid en development hebben geoutsourcet aan een Indische dumpingsholding, die jullie nu laat stikken met profielen van beginners en schoolverlaters, die 9000 km veraf zitten te klungelen met code die ze niet eens kunnen lezen?
Ga dat eens intern na en vraag het aan iemand die de waarheid durft zeggen. Je moet het antwoord hier niet posten of het brengt je nog in problemen.
Reputatie 5
Badge +2
En wat ontdekten we deze morgen in ons grootwarenhuis? De hele schikking van de producten was veranderd! Afgekeken zeker? ??
En gisterenavond stond ons smoutebollenkraam van de sinksenfoor ook al niet meer op dezelfde plaats.
Ik ben er ook aan begonnen aan het herschikken en ook een deel zenders die ik vroeger had vind ik ook nog niet terug waarschijnlijk regio gebonden (veranderd tov vroeger) enkele zenders voor de kinderen vind ik niet direct terug en ze zijn er niet echt blij mee, enfin 't zal weer zoeken en herschikken worden....
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben er ook aan begonnen aan het herschikken en ook een deel zenders die ik vroeger had vind ik ook nog niet terug waarschijnlijk regio gebonden (veranderd tov vroeger) enkele zenders voor de kinderen vind ik niet direct terug en ze zijn er niet echt blij mee, enfin 't zal weer zoeken en herschikken worden....

Voilà, deze namiddag de update binnen gekregen en ik ben er welgeteld 5 uur mee bezig geweest om alles terug naar mijn voorkeur te zetten. Ik moet zeggen dat het nog meer werk was dan vroeger omdat in Brussel nu alle Franstalige zenders op de eerste 200 posities stonden. Ik hoop nu echt dat dit de allerlaatste keer is. Bij volgende fratsen zeg ik mijn liniaire TV gewoon op en behoud ik enkel de andere dinesten van PX, want voor de paar keer dat ik nog live TV kijk, kan ik evengoed via de app van de zenders kijken.

Verder vind ik het nieuwe TV menu een gemiste kans en het is duidelijk dat deze operatie eigenlijk bedoeld is om meer te verkopen:
1. zendervolgorde met zenders in de betaalpakketten tussen de basiszenders
2. de keuze voor filmgenres in het TV menu toont enkel films uit de catalogus op aanvraag.

Men had dat toch slimmer kunnen aanpakken. Kijk aub eens bij Molotov TV. Dat is tenminste een goede interface.
Reputatie 1
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.
Blijkbaar moet er ook iets mis gegaan zijn met de communicatie naar de klanten.
Ik heb hier geen enkel bericht over ontvangen!
Mijn verbazing was groot toen alle zenders opeens veranderd waren.
Ik ben een Nederlandstalige Walloniër en heb dus ook opeens de nederlandstalige zenders vanaf N°251.
zenderlijst Vlaanderen :
💥https://www.proximus.be/dam/jcr:810fbecd-d01e-4c11-836e-73cdae9ef3ca/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-nl~2019-06-13-09-01-36~cache.pdf

zenderlijst Wallonië & Brussel:
💥https://www.proximus.be/dam/jcr:51b3582b-8404-4bb2-a248-0052a8c4d87b/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-bxl-wal-nl~2019-06-13-09-01-43~cache.pdf
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het alleen spijtig dat ze de HD zenders weer voor de SD zenders zetten. Ik zie geen verschil van kwaliteit, maar neem wel alles op wat ik wil zien. Daarom dat ik de Vlaamse SD zenders vooraan heb gezet, zo kan ik sneller alles opnemen. Als ik dat in HD zou opnemen, zou mijn hard disk sneller vol zijn en krijg ik ook sneller problemen met meerdere opnames gelijk opnemen op verschillende zenders (of is dat probleem nu al opgelost?). Ik ben gepensioneerde en heb al Proximus TV van in de jaren stilletjes en ik ben met zelf die zendervolgorde te bepalen, al lang gestopt. In de vroegere jaren was die volgorde altijd om zeep bij een gewone upgrade en i was het beu om dat telkens opnieuw naar mijn goesting te zetten. Nu wissel ik alleen nog de SD met de DH en verder laat ik het zo.
Je kent die zendernummers na een tijdje toch gewoon vanbuiten.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me af waarom er zoveel "zenders" leeg staan. Ik heb nu ook maar de zendervolgorde gewijzigd, want nu trok het op niets, wat standaard aangeboden werd. Ik hoop dat het nu stopt en dat ze die volgorde nu laten zoal de klant het gezet heeft. Dat is toch niet zo moeilijk om een kopie te pakken en te bewaren.

Reageer