Zendervolgorde



Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En niks ervan terug te vinden op YouTube. Daar zijn jullie blijkbaar ook mee gestopt.
Ter info: ik heb op mijn v5-c de nieuwe menu binnengekregen waar de zendervolgorde ook anders is maar mijn zelf ingestelde volgorde is niet veranderd.
Reputatie 4
Badge +1
Ter info: ik heb op mijn v5-c de nieuwe menu binnengekregen waar de zendervolgorde ook anders is maar mijn zelf ingestelde volgorde is niet veranderd.

In de mail staat echter dat dit "binnen enkele dagen" pas wordt doorgevoerd.
dat klopt ik heb ook een dag of vijf moeten wachten tot die binnen kwam op de decoder.
De eerste dagen heb ik geprobeerd om de decoder te laten herstarten zoals aangegeven in het bericht maar dat hielp niet tot na enkele dagen bij het uit standby zetten van de decoder de nieuwe menu er ineens op stond.
ja.... zolang ik er geen last van heb is het voor mij ook niet erg dat die volgorde om één of andere reden veranderd wordt, zolang ze maar je zelf gekozen volgorde niet om zeep helpen hiermee, en zenders toevoegen dat mogen ze van mij ook altijd doen.
ik begrijp niet goed wat je bedoelt is de zendervolgorde die je zelf veranderd hebt (vroeger) dan verandert bij u ?
Bij is die niet veranderd in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +1
ik begrijp niet goed wat je bedoelt is de zendervolgorde die je zelf veranderd hebt (vroeger) dan verandert bij u ?
Bij is die niet veranderd in ieder geval!


Heb nu ook een bericht in het menu dat de zender volgorde binnen enkele dagen veranderd. Heb deze vroeger zelf al veranderd. Heb ook een V5-c decoder. Houdt dit dan in dat mijn volgorde niet veranderd ? Het is toch uit den boze dat PX dit gewoon aanpast terwijl de klanten hier gewoon niet om vragen. Alvast bedankt voor het antwoord.
bij mijn decoder V5-C althans is de volgorde van de zenders die ik ingesteld had van vroeger niet veranderd, en dit sinds ik "de slimme TV menu" zoals ze die noemen binnen gekregen heb op mijn decoder.

Of heb je dit bericht gekregen nadat "de slimme TV menu" reeds op jullie decoder geïnstalleerd stond!
Ik kan het verkeerd voor hebben natuurlijk, maar is het niet zo dat de nieuwe zendervolgorde gepaard gaat met het updaten van de decoder met "de slimme TV menu" Of is dat dan iets dat onafhankelijk los staat van deze update, in dit geval zou een woordje uitleg van iemand van Proximus van harte welkom zijn ❗️

Edit: ik geloof dat ik het gevonden heb en inderdaad het ziet er naar uit dat dit nog moet gebeuren en los staat van de slimme TV menu
zie >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/zenderlijst-op-tv-en-tv-app.html

Dus wil dit nu zeggen dat je zelf gekozen volgorde van vroeger zal overschreden worden en er daarmee geen rekening zal gehouden worden zelf al staat die keuze reeds vast in je TV profiel op de server ❗️
Reputatie 4
Badge +1
Even samenvatten: mijn bovenstaand bericht slaat inderdaad op iets wat nog te gebeuren staat NA de doorvoering van het nieuwe menu. Informatiebedrijven die om de haverklap hun menustructuren vernieuwen zijn al irritant genoeg: net als je er wat mee weg bent verandert men alles opnieuw.
Maar als men daarbovenop al het werk teniet doet wat je in het programmeren van een eigen zendervolgorde steekt kan er maar een woord worden gebruikt: klantonvriendelijkheid.

Blijft natuurlijk nog mijn (off topic) opmerking over BBC 1 & 2 in HD. Hoelang moet er nog op die nagel worden gehamerd? PX kan die twee kanalen in HD bij wijze van spreken zo van de ASTRA-satelliet plukken en doorsturen. Het is toch niet aan de klant die al betaalt voor een tv-abonnement om daarvoor zelf een schotel te installeren? En je gaat me toch niet vertellen dat er contractueel copyright verschillen zijn tussen een SD of HD versie?
moeten zij dan geen toelating krijgen van de zender zelf om in HD te mogen uitzenden ongeacht van waar ze de zender kunnen plukken ?
En indien ja, welke zijn dan de voorwaarden om in HD te mogen uitzenden is dit meer betalen mss of wat weet ik veel …..?
Hallo Antoon
hier heb ik al wat uitleg gevonden :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html
Daar staat ook bekijk onze video.
Wie deze stomme idee had moet ontslagen worden en aangeklaagd voor industriële sabotage!
Om de tv-ervaring voor de klanten gebruiksvriendelijker te maken, hernummert Proximus de tv-zenders op Proximus TV, op proximustv.be en in de Proximus TV-app.

De meest bekeken zendernummers 1 tot en met 13 blijven ongewijzigd. In Vlaanderen zijn dat Nederlandstalige zenders; in Brussel Franstalige zenders (dus ook voor Nederlandstalige klanten).

We groeperen de zenders in deze volgorde
•Eerst volgens uitzendkwaliteit: heb je toegand tot hd, dan vind je alle beschikbare hd-zenders eerst en geniet je meteen de beste beeldkwaliteit, daarna volgen de zenders met standaardkwaliteit.
•Daarna volgens taal: in Vlaanderen staan de meest bekeken Nederlandstalige zenders eerst. In Brussel staan de meest bekeken Franstalige zenders eerst en daarna volgen de meest bekeken Nederlandstalige zenders (vanaf nummer 251).
•Tot slot volgens thema: alle zenders staan per thema gerangschikt: kids, entertainment, sport, muziek, ... Je vindt ze allemaal in een oogopslag terug, zowel de zenders in het basisaanbod als die uit onze tv-bundels (in het grijs in de tv-gids).
•Daarnaast verdwijnen ook een aantal oude versies van de regionale zenders, die ondertussen niet meer bestaan. Concreet gaat het om AVS-Eeklo, AVS-Oudenaarde, RTV Kempen Noord, RTV Kempen West, TV Limburg midden, TV Limburg noord, TV Limburg oost, TV Limburg west, TV Limburg zuid-oost en TV Limburg zuid-west. Natuurlijk kan je nog altijd terecht bij AVS-Gent, RTV Kempen, RTV Mechelen en TV Limburg.
•Verder geven we de zender Extreme Sports in de nieuwe lijst één kanaalnummer. Tot nu vonden dit zowel terug op nummer 664 (voor de Nederlandstalige tv-optie International Sports) en 764 (voor de Franstalige variant van International Sports).

Heb je programma’s opgenomen, op een van de zenders die volledig verdwijnen? Dan zal je die niet meer kunnen bekijken. Proximus wist de opnames automatisch voor jou. Als de zender enkel wordt verplaatst, blijven de opnames nadien wel gewoon beschikbaar. Er is dus geen impact, noch voor serieopnames, noch voor al gedane opnames, noch voor opnames die tijdens het doorvoeren van de nieuwe nummering plaatsvinden.

Klanten die hun eigen zendervolgorde ingesteld hebben, kunnen die helaas niet behouden omwille van technische redenen. Wil je toch liever je eigen zendervolgorde opnieuw instellen, dan kan dat.

Meer info hierover geven we op de supportpagina https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html , waar ook een video uitlegt hoe je makkelijk kunt hernummeren door de zendernummers in te geven. Die video vind je ook makkelijk terug als je op de blauwe knop van je afstandsbediening duwt terwijl je naar een tv-programma kijken.

De roll-out vindt plaats op onderstaande data:
•Wave 1: Oost- en West-Vlaanderen: 4/06
•Wave 2: Brussel, deel van Vlaams- en Waals-Brabant (zone 02): 12/06
•Wave 3: Wallonië (behalve zone 02): 18/06
•Wave 4: Antwerpen Limburg en Vlaams-Brabant (behalve zone 02): 25/06

Wat betreft de HD-versies van BBC,... Dit is reeds doorgegeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor het zenderaanbod. Zij zullen in hun onderhandelingen rekening houden met het feit dat de vraag naar deze zenders regelmatig terugkomt. Wanneer ze effectief bij in het aanbod komen kan ik jammer genoeg nog niet zeggen.
Ik weet niet of je op deze pagina wat meer kunt vinden
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_tv_renumbering/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/proximus-tv-zenders-lijst-hernummering.html
Ik weet niet of je op deze pagina wat meer kunt vinden
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_tv_renumbering/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/proximus-tv-zenders-lijst-hernummering.html


Martin, met al de respect, shut up man (hier en in de gelijkaardige topics).

Je snapt niet wat ons probleem is (of je wil niet snappen). We weten dat allemaal (wat in dat link staat). Zo hebben we in de eerste plaats de volgorde van ons zenders veranderd, tot we de ideale volgorde hadden. Maar dat duurde heel wat (tot een paar uren bij sommige die veel wilden veranderen).

Het probleem is dat we niet aanvaarden dat Proximus zonder enig respect voor ons keuzes en verloren tijd heeft beslist om al ons werk naar de prullenmaand te gooien en een ander volgorde te forceren op ons. Ja, we hebben de "vrijheid" om al dat werk nog eens te doen (tot de volgende willekeurige beslissing van Proximus), maar hoe zou je het vinden om uren te spenderen om orde te brengen in al jou kasten in het huis dat je huurt, en dan zou de eigenaar komen terwijl dat je weg bent en alles veranderen in al jou kasten... en een boodschap achtergelaten: "ik den dat dit veel beter eruit ziet dan wat je vroeger had".

Nee, dank u.
waarom zou ik niet snappen wat je probleem is, ik kan er gewoon geen oplossing voor bieden, alleen Proximus kan dat, 'k heb zelf met het probleem af te rekenen en moet even zeer ondergaan!
ik geef alleen deze link en evt. andere info mee (niet specifiek voor één persoon) voor gelijk wie die hier op het forum komt en deze post(en) leest en er mss dan toch wel iets aan heeft als hij de zenders ook moet rangschikken!
Reputatie 3
Badge +1
Hoort Leuven bij wave 4?

Als Vilvoorde in wave 2 zit (op 12 juni), dan worden ze waarschijnlijk behandeld als een deel van Brussel...
Radu B, wij zouden het apprecieren als de berichten die hier geplaatst worden op een vriendelijke en beleefde manier kunnen verlopen. Wij doen hier onze uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te antwoorden en dit is zeker het geval voor Martin (Martin, bedankt hier voor trouwens! )
Wij begrijpen dat je niet tevreden bent met de gewijzigde zendervolorde, dit werd ons al heel duidelijk gemaakt. De update is inderdaad gebeurd, dit is niet bij iedereen gelijktijdig, maar het heeft geen zin om dit in elk topic te plaatsen. We zijn er van op de hoogte, ons IT team is ervan op de hoogte.
Dit kan niet teruggezet worden naar de oude software, dus deze zenders kunnen niet worden teruggeplaatst naar hoe ze door jullie werden gezet.
Fijne dag nog,


Dag Charlotte,

Sorry daarvoor, maar...

1) Wat ik niet snap, is dit: iedereen klacht over het feit dat ze vroeger (veel) tijd hebben geïnvesteerd in zenders de plaatsen in de ideale volgorde? D.w.z. dat iedereen (of bijna iedereen) de procedure al kent. Dus, als iemand erover klacht, ik snap niet deze "vrijwilligers" die ons verwijzen naar een procedure die iedereen kent (en dat overal te vinden is, voor dat we ons weg naar dit forum vinden). Misschien zijn ze goed bedoeld en begrijpen ze niet wat ons pijnpunt is, maar het blijft verdacht, want ik dacht dat we duidelijk genoeg waren over de oorzaak van ons frustratie.

2) Beleefdheid is a two-way street. Het feit dat Proximus weigert te begrijpen wat ons probleem is, en elke keer ons behandelt als idioten (altijd ons verwijzen naar een procedure die we al jaren kennen, i.p.v. de kern van het probleem aan te pakken), is al slecht genoeg. Ik heb op een beleefde manier proberen te klagen met een telefoon naar de jullie op woensdag 5 juni om 19:46 (ik ben zeker dat als je wil, je kan dat opgenomen gesprek terugvinden). Ik kreeg een sarcastische medewerker aan de lijn die me voor de gek heeft gehouden toen ik zei dat ik uren heeft gespendeerd in her verleden om de zenders te hernummeren. Hij zij dat ik betere, nuttigere dingen kon doen in mijn leven dan zenders hernummeren, dat Proximus heeft lang aan gedacht aan deze "ideale" volgorde, en dat ik het gewoon moet accepteren; dat Proximus niet zal buigen voor "een ontevreden klant". Ik vroeg om met een verantwoordelijke te spreken en hij weigerde dat. Ik vroeg om zijn volledige naam dan, en hij weigerde dat ook en dan hing hij gewoon op. Dat is geen manier om klanten te behandelen. Dus wat zijn de opties die ik nog heb?
Bij mij kwam ± een vijftal dagen op voorhand, iedere keer bij het opstarten van de decoder, de melding dat die zendervolgorde binnen enkele dagen ging veranderen....
Reputatie 3
Badge +1
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.


Helaas is die optie niet beschikbaar. De communicatie in de email en die op het TV scherm komen niet overeen. In de email stond een link naar de zenderkaart voor Brussel en die was zowel voor Frans- als Nederlandstaligen dezelfde: voorrang voor de Franse zenders. Op het TV scherm staat dan dat de eerste 13 zenders dezelfde gingen zijn als voorheen. Dat is dus manifest een leugen want voorheen waren de eerste 13 zenders Nederlandstalige zenders als de decoder op Nederlands was ingesteld in de regio Brussel. Vanaf nu beschouwd PX Brussel als een ééntalige Franstalige regio. Wat een afgang. Zeker als je weet dat het voorheen wel juist was. Dus niet alleen een afgang maar ook een achteruitgang. Je zou verwachten dat software updates de klantervaring verbeteren. Niet dus.😡 😡 😡


Jammer, iedereen weet hoe gevoelig de taalkwestie is. Ik vind de thematische rangschikking (en HD prioriteit) heel handig. Meer ruimte voor personalisatie (bvb taal of favorieten) had een meerwaarde geweest.... Hopelijk voegen ze met een volgende update iets dergelijk toe.

Je wilt toch niet dat ze nóg eens de volgorde veranderen : o
Oh ja dan herschikken we ze maar nog eens, ik ben nu ondertussen terug geoefend in herschikken van zenders 😄
Reputatie 7
Badge +2
Oh ja dan herschikken we ze maar nog eens, ik ben nu ondertussen terug geoefend in herschikken van zenders 😄 Dat hoeft niet als ze het zo programmeren dat de persoonlijke lijsten bewaard blijven. Dan komt het tenminste goed voor nieuwe klanten, of klanten die de slechte standaardlijst nog niet hebben aangepast.
...
Jammer, iedereen weet hoe gevoelig de taalkwestie is. Ik vind de thematische rangschikking (en HD prioriteit) heel handig. Meer ruimte voor personalisatie (bvb taal of favorieten) had een meerwaarde geweest.... Hopelijk voegen ze met een volgende update iets dergelijk toe.


Niet iedereen.

De indiërs die de code (blijkbaar) helemaal in handen hebben weten dat niet. En de Franstalige managers van PX kunnen niets schelen.
Het zou inderdaad zo moeten zijn dat je instellingen van de zenderkanalen op een zodanig manier bewaard worden op de server onder je tv-profiel, dat als er ooit een nieuwe indeling komt je die direct kunt overnemen.
Reputatie 7
Badge +3
Geachte het is nu al de zoveelste maal dat jullie de zenderlijst veranderd.
En iedere keer moeten we elke zender terug plaatsen naar ons eigen goesting.

Zou het niet mogelijk kunnen zijn om gewoon de nieuwe kanalen neer te plaatsen en ons eigen instelling zo te laten. Want via de tv ben je al 20 minuten meer bezig.
Het zou ook handiger kunnen zijn moest men via de site kunnen inloggen op onze decoder en zo die instelling te veranderen.

Aub denk er eens over na
Merci


Ik heb je post verplaatst naar het reeds bestaande topic over de hernummering van de zenders.
Groetjes,
Antonella

Reageer