website pickx tv

  • 4 December 2019
  • 38 reacties
  • 452 Bekeken

Badge

Die website is een regelrechte ramp.

Tusen 20.00h en 23.00h valt die om de 10 min. uit.

Oeps….en terug op het startscherm.

Ik krijg daar horens van!!!


38 reacties

Reputatie 1

@KrisL via casting of via de website/app zelf?

Via de website. Bij HD aan amper 2.5 Mbps is het normaal dat het beeld op niks trekt. Een verdubbeling van de bitrate zou geen overbodige luxe zijn anno (bijna) 2020.

Reputatie 7
Badge +4

@andreas48 , inderdaad, maar wij krijgen over dit topic privé berichten door met vragen over casting ook ;-)

Badge

beste Charlotte,

Dit is een topic over de website, zie titel.

Badge

Ah, kan me terug aanmelden, das toch al dat..Maar nog altijd sommige vergrendelde kanalen met kinderslot.Ben nu thuis dus kan op de decoder0 en… mijn kinderslot was geactiveerd!!!!kan nu ook terug voetbal kijken, straf of toeval.

 

Badge

hallo, heel de namiddag telefoon en chat gehad over mijn voetbalkanalen, onmoglijk was de conclusie.

Heb er uiteindelijk toch ene gevonden (Brent) die me verder wil helpen.Hij heeft een dossier opgesteld.

Over de website kan ik niet veel vertellen daar ik me niet meer kan aanmelden….Ze zijn me klaarblijkelijk moe.

Dit is op PC, direct verbonden op de BBox met netwerkkabel. Dit heeft niks met mijn verbinding te maken, dit is puur het gevolg van een veel te lage video bitrate. Als er een zender in HD aan het afspelen is, geeft Windows Taakbeheer gemiddeld zo'n 2 Mbps aan voor Chrome, wat dus schandalig laag is voor HD video. 

Ter vergelijking, bij Netflix is het zowat het driedubbele, bij VTM Go schommelt het tussen 2 en 10 Mbps met een gemiddelde van rond de 5.


heb je een andere pc of laptop om te proberen want die beeldkwaliteit is toch beter bij mij op mijn laptop onder windows 10 zelf als ik over wifi 2.4 werk ipv van via netwerkkabel

Badge

Oh, nog vergeten HadewychT,

Wij hebben het hier wel over de WEBSITE van  pickx.

Dus die slotjes is niet opgelost op de WEBSITE!!!!!

Badge

beste,

dat sport kanaal zit al jaren in mijn pakket van toen.

ben al 40 jaar abonnee !!!!

Nu is dat verdwenen!!!!

Wat voor een geklungel is dit!!!! 

Reputatie 1

Dit is op PC, direct verbonden op de BBox met netwerkkabel. Dit heeft niks met mijn verbinding te maken, dit is puur het gevolg van een veel te lage video bitrate. Als er een zender in HD aan het afspelen is, geeft Windows Taakbeheer gemiddeld zo'n 2 Mbps aan voor Chrome, wat dus schandalig laag is voor HD video. 

Ter vergelijking, bij Netflix is het zowat het driedubbele, bij VTM Go schommelt het tussen 2 en 10 Mbps met een gemiddelde van rond de 5.

Reputatie 7
Badge +4

@andreas48 Wat betreft de slotjes op de pickx app, dit was een gekend probleem. Dit zou ondertussen opgelsot moeten zijn. Als je een update doet van de app zou je dit probleem niet meer mogen hebben.

Ik heb ook even je abonnement nagekeken en vind daar geen abonnement op de sportzenders terug, enkel het standaardabonnement. Je kan dit eventueel ook nakijken in My Proximus. Je kan daar ook de pakketten activeren die je zou willen gebruiken. Of bedoel je zenders die toch in het standaardpakket zouden moeten zitten ?

 

@KrisL Is dat op verschillende toestellen dat je die slechte beeldkwaliteit hebt ? Zowel draadloos of via 4g als via kabel op een pc vb ?

Reputatie 1

‘HD’ volgens Proximus :drooling_face:

als je nu heel dicht bij de bbox staat is het dan in orde?

Reputatie 1

Dat maakt geen verschil, vanaf er wat veel beweegt in het beeld is het één groot blokjesfestijn.

De VTM Go site is op dat gebied veel beter, eigenlijk heeft zowat elke andere streamingdienst beter beeld dan Proximus Pickx.

Is dit op een groot  scherm mss dat je die beelden cast 

Reputatie 1

Die Pickx website is verschrikkelijk, beeld is niet om aan te zien door de veel te lage bitrate. Hallo Proximus, het is nu bijna 2020 en geen 2005. Het wordt tijd om wat minder gierig te zijn met bandbreedte.

Je zou eventueel nu kunnen bellen naar helpdesk.

Nationaal: 0800 22 200 GRATIS

Buitenland: +32 475 15 60 00 GRATIS

Badge

Nu zie ik bij verschillende kanalen dat het kinderslot is geactiveerd!!!!

Kan enkel gedurende 10 minuten terug activeren.

Dit is werkelijk niet meer te doen hé.

Badge

Op mijn smartfone, android is ook weg.

Hoe kan dit nu dat ik vandaag daar ben van afgesloten?

Badge

Beste Martin,

Ja, sorry ik vindt mijn weg niet goed op dit forum.

Heb nu toch mijn vorige post gevonden en ga daar dan op verder.

Op decoder weet ik niet, zit  nog tot dinsdag in buitenland, vandaar...

Ik had juist al op je vorige post met de zelfde klacht geantwoord hier >

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/welkom-bij-het-gloednieuwe-proximus-pickx-47666/index2.html#post639949

die voetbalkanalen ben je die ook kwijt op je decoder.

enfin morgen komen de proximus medewerkers hier terug langs en hopelijk kunnen ze dit verder oplossen voor u.

Badge

Hier ben ik dan weer…

Heb nu een nog groter probleem.

Weet niet hoe dit kan maar ik ben mijn voetbal kanalen kwijt.

Vandaag ook constant onderbrekingen.

Ben het nu wel heel beu aan het worden.

Mvg, Andre

Badge

Beste,

 

Bedankt, denk dat dit de oplossing is.

Reputatie 7
Badge +4

@andreas48 ik heb het doorgestuurd naar de betrokken diensten zodat men dit kan onderzoeken en zodat er een oplossing kan gezocht worden. 

Badge

Beste,

Als je naar  een oplossing zoekt, bij het software team is dan een goed idee.

Er zijn nog tal van mankementen aan die website.

Als een programma bezig is en je doet een herstart, zal bij het einde van de live versie de herstart ook stoppen,kan je volledig opnieuw beginnen wil je het einde zien, of soms dat rondeke even draaien en je bent een  paar minuten kwijt.

Opgenomen programmas van  een paar weken geleden zijn nu plots alleen via decoder te bekijken.

Radio begint pas na enkele minuten te spelen.

Dikwijls moet er terug ingelogd worden enz…

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wat waren dan de resultaten als je dat getest hebt ? Werkt het op een andere pc wel goed ? En is deze pc via lan of wifi aangesloten ?

Ik zoek graag mee naar een oplossing, vandaar al deze vragen om een beter beeld van de situatie te krijgen en zo een mogelijke oorzaak te vinden. Jammer genoeg kunnen we op zo’n vragen niet altijd onmiddellijk een eenduidig antwoord geven.

Reageer