Skip to main content

Vriendin heeft een samsung j7 2017  en sinds kort Proximus klant….volte staat automatisch aangevinkt in systeem bij netwerk….maar hoe dit nu aan de praat te krijgen/ofwel reeds geactiveerd?

In feite moet dit automatisch gebeuren door Proximus aangezien deze reeds in de lijst staat van compatible toestellen

dit werd hier al geleld op het forum :
Dit gebeurt automatisch, de klant of verkoper dient niets te doen.
Klanten met een VoLTE compatibel toestellen ( Samsung-toestellen, Android OS, en nu zijn de iPhone 6, 6S, 6SE, 7 en 7 Plus ook compatibel) ontvangen een sms wanneer VoLTE voor hen geactiveerd wordt. Ze kunnen dan best even hun toestel heropstarten.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/hoe-bellen-via-4g.html

NB:Als je de bovenstaande link volgt dan komt een chat venster open waar je ook eventueel met iemand van Prox kunt chatten.


Heb je ook al de allerlaatste updates van de smartphone geïnstalleerd? Zie hier hoe dit te doen: https://www.samsung.com/be/support/mobile-devices/hoe-voer-ik-een-software-update-uit-op-mijn-smartphone-of-tablet/


maar proximus moet toch nog ook het actief zetten en gebeurt per toestel volgens hier vroeger door proximus gezegd werd.


@Martin : Dat klopt maar er moet ook de allerlaatste updates van de smartphone/tablet moeten ook geïnstalleerd zijn.


Dat is ook de reden dat ik automatische updates toelaat.

(zo kan ik de nieuwe bugs dan ook ervaren :wink:  )