Vraag

Verwarrend menu bij stoppen uitgesteld kijken

  • 2 January 2019
  • 2 reacties
  • 734 Bekeken

Ik zowel als mijn vrouw hebben ons al een paar keer laten 'vangen' door een verwarrend menu bij het uitgesteld kijken:
- we bekijken een programma uitgesteld omdat we de pauzeknop hebben ingedrukt
- na een tijd willen we verder kijken, echter duwen we per ongeluk op een verkeerde knop op de afstandsbediening vb. een cijfer met als effect te willen veranderen van kanaal
- Proximus TV vraagt 'U kijkt uitgesteld. Wilt u verdergaan of annuleren?'
- vermits we willen verder kijken naar de film kiezen we 'verdergaan' met als resultaat dat het uitgesteld kijken wordt gestopt (we hadden natuurlijk 'annuleren' moeten kiezen maar dat is erg verwarrend!)
- als 'kers op de taart' kunnen we het uitgesteld programma alleen helemaal vanaf het begin vam de film opnieuw beginnen te kijken en als we dan proberen vooruit te spoelen komt er een bericht dat dit een betalende optie is, terwijl we gewoon willen verderkijken waar we waren

Twee vragen:
1) is het mogelijk om verder te kijken waar het uitgesteld kijken gestopt was (zonder de betalende optie waarmee je naar wens kan vooruit en achteruit spoelen) ?
2) indien niet, is het dan op zijn minst mogelijk dit verwarrende menu duidelijker te maken via een update? vb. ipv "U kijkt uitgesteld. Wil u verdergaan of annuleren?" iets als "Als u verdergaat zal het uitgesteld kijken stoppen. Wil u verdergaan of annuleren?"

Tom

2 reacties

Ter info: De vraag wilt u "verdergaan" wil letterlijk zeggen of je wilt verdergaan met wat je zelf gekozen hebt dus in uw geval een cijfer (= naar een zender gaan) wat je duidelijk niet wilt, en je daarom op "annuleren moet klikken"
Het is allemaal hoe je het bekijkt en niet iedereen beziet dit op de zelfde manier!

Opgenomen programma's kun je wel doorspoelen gratis, de rest is betalend.
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet mogelijk om verder te kijken waar je bent gestopt bij uitgesteld kijken. Ik heb alvast je feedback doorgestuurd naar de betrokken diensten, zo kunnen ze nagaan of de melding inderdaad kan aangepast worden.

Reageer