Vraag

verdwenen opnames?

  • 1 November 2019
  • 25 reacties
  • 725 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik had al eens eerder gemerkt dat er opnames verdwenen waren, maar ik dacht dat het aan mij lag, dat ik de opnames niet goed had ingesteld of zo.

Nu merk ik het steeds meer en meer, dat opnames zomaar verdwijnen. Ik heb nu net opnieuw gecontroleerd, en ik ben zeker dat ik op alle onderstaande serie opnames gezet heb (staan nog steeds op serie opname), en ik heb nog zeker genoeg plaats vrij bij korte opnames. Zou het problemen kunnen zijn specifiek bij de serie opnames, want bij andere opnames heb ik dat niet?

Bv

Sharp Objects: episodes 5 tot 8 staan er op, de vroegere niet meer

Trust: episodes 7 tot 10 staan er op, de vroegere niet meer

Ghosted: episodes 6 tot 9 staan er op, de vroegere niet meer

The Family: episodes 9 tot 11 staan er op, de vroegere niet meer

 


25 reacties

Als ze niet op harde schijf staan verwijderen de opnames zich na een aantal weken. Denk bij mij 60 dagen. Zou het dat kunnen zijn?

Reputatie 3
Badge +1

60 dagen is inderdaad de limiet voor korte opnames, maar de vroegere afleveringen zaten daar nog allemaal onder...

Wat bij mij het geval is. We hebben 2 recorders. Wat de ene opneemt komt ook onder de andere te staan. Als ik bij het ene toestel iets verwijder verwijderd die da ook (maar niet altijd) op ander toestel 

heb je ook 2 recorders ?

Heb je een V5 met harde schijf mss en een andere decoder zonder schijf zoals v5 compact of v6 bv.

 

Opnames die op de server opgenomen worden kun je normaal op beide decoders bekijken en ook via om het even welke decoder wissen. 

Opnames op de harde schijf (bv een decoder v5 ) kunnen alleen bekeken en gewist worden op deze decoder zelf waar je op zijn harde schijf opgenomen hebt.

Nu is het lang geleden dat ik nog een v5 heb gehad maar ik meen mij te herinneren dat er in der tijd bij een een opname op een v5 op de harde schijf ook een mogelijkheid was dat deze in copy op de server opgenomen werd, en als dit nog altijd zo is, zou het kunnen dat je om die reden op de andere decoder deze niet kunt wissen omdat de harde schijf opname  niet kan gewist worden via een andere decoder en je alleen zijn copy op de server hebt kunnen wissen. 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb maar 1 decoder, en zonder harde schijf. Enkel beperkte opnames op lange termijn (36 maand dacht ik), en de rest is allemaal korte termijn (60 dagen). 

Inderdaad lange termijn is 3 jaar maar met een beperking van een totaal aan 50uur video opslag.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb maar 1 decoder, en zonder harde schijf. Enkel beperkte opnames op lange termijn (36 maand dacht ik), en de rest is allemaal korte termijn (60 dagen). 

 

Weet je welke datums deze opnames die er niet meer opstaan zijn uitgezonden? Ik neem nu even het voorbeeld van Sharp Objects , ik zie dat de laatste opname dat op je decoder staat van 18/09 is  , dus die ervoor zal vast wel al in de buurt van de 60 dagen komen vermoed ik.

Reputatie 3
Badge +1

Samuel: die inderdaad misschien wel, maar ik heb ook geen melding gekregen dat ze zouden vervallen, ze zijn gewoon verdwenen. De vroegere zouden dan van 1 en 2 weken voor de laatste opname moeten zijn.

En van de andere series zouden er zeker nog voldoende tijd moeten zijn. 

Geen ramp, maar wel spijtig , dan kan ik de hele series wel wissen als ik niet van het begin kan volgen. Zou graag weten door wat dat komt, als het nog voorkomt bij serie opnames, let ik er dan op dat ik ze nooit meer zo instel, maar altijd manueel.

Reputatie 7
Badge +4

@Evy_01 Ik vraag toch even na bij de betrokken diensten wat de reden kan zijn, ik laat je hier iets weten van zodra ik een antwoord krijg.

Reputatie 7
Badge +4

@Evy_01  De opnames die nog beschikbaar zijn zouden terug geplaatst zijn. Heb je de instellingen voor het bewaren van opnames op de decoder zelf al eens nagekeken? 

Dit kan je nakijken bij instellingen , mijn voorkeur , opnames  , aantal afleveringen 

Reputatie 3
Badge +1

Dag Samuel,

Ik zie dat Trust en Ghosted er openieuw volledig op staan, waarvoor dank, maar spijtig genoeg toch al een paar vervallen van de andere 2 series (zonder melding dat die zouden vervallen).

Net terug van reis, en ik zie al onmiddellijk dat het opnieuw voorvalt bij andere serieopnames...

bv The Walking Dead (op zender Fox): episode 2 tot 5 staat er op, episode 1 is alweer verdwenen (is van zondag 6 oktober, dus nog zeker tijd genoeg). Ook iets dat op serie opname staat (heeft zeker aflevering 1 opgenomen, stond er absoluut op, en heb ik zeker niet verwijderd).

PS: aantal te behouden afleveringen staat wel degelijk op “alle” (al altijd zo geweest).

Reputatie 3
Badge +1

Correctie: The Family en Ghosted staan er volledig op. Sharp Objects is deels vervallen, maar dat kan ik online nog fixen om te kijken. Trust is deels vervallen en kan online niet meer herbekeken worden, dus die ga ik spijtig genoeg moeten verwijderen.

Zou The Walking Dead wel nog kunnen hersteld worden, aub? En eventueel eens kijken wat of waar het probleem zit, want nu komt het opeens constant voor dat er opnames verdwijnen, terwijl ik dat vroeger nooit heb meegemaakt.

Reputatie 3
Badge +1

Lap, na aflevering 1 is nu ook aflevering 2 van The Walking Dead verdwenen. En nu ben ik zeker dat er nog 30 dagen resterend waren…

Om grijs haar van te krijgen, als je niet weet wat er zomaar kan verdwijnen van je opnames. 

Reputatie 7
Badge +4

@Evy_01  kan je even de decoder rebooten en nagaan of de aflevering zichtbaar is ?

Reputatie 3
Badge +1

Al gedaan, geen verschil. Ook online via Pickx zijn enkel de 4 resterende afleveringen zichtbaar, niet meer de eerste 2. 

Reputatie 7
Badge +4

@Evy_01  Weet je welke datum deze aflevering zijn uitgezonden? 

Reputatie 3
Badge +1

Dat zou op 6 oktober (afl 1) en 13 oktober (afl 2) moeten zijn.

Alvast bedankt om dit na te kijken. 

Zien jullie toevallig ook hoe dit zou komen waardoor er nu verschillende verdwijnen? Voor zover ik kan zien, is het effectief enkel bij serieopnames dat dit gebeurd. (en opnames staan op alle bewaren, nog ruimte over bij korte termijn, waren nog niet vervallen, en niet zelf verwijderd)

Reputatie 7
Badge +4

@Evy_01  Ik heb alvast de opname terug geplaatst,  ik geef alvast de feedback door zodat het kan nagekeken worden.

Reputatie 3
Badge +1

Dag Samuel, 

ik zie dat het de aflevering van 5 okt (laatste van het vorige seizoen) is dat er nu opstaat, ipv eerste aflevering van het huidige seizoen  op 6 okt. Sorry om u daarmee lastig te vallen, hoor, hopelijk blijven ze nu wel staan tot ik gekeken heb...

Heb je de decoder al eens herstart? Momenteel zie ik hier wel gewoon een aflevering van 06-NOV-19 11.00.00 PM actief staan. 

Reputatie 3
Badge +1

Al verschillende keren. Het was 6 oktober, niet 6 november. De tweede aflevering staat er terug op, maar de eerste niet (het is die van 5 oktober die er op gezet is, de laatste aflevering van het vorige seizoen, die had ik niet opgepakt). 

Reputatie 7
Badge +4

6 oktober was er geen uitzending van The Walking Dead, 5 en 7 oktober wel , vandaar dat ik die van 5 oktober had terug gezet, heb nu ook deze van 7 oktober terug gezet, hopelijk zit deze keer de goede erbij.

Reputatie 3
Badge +1

Zou er eventueel al iets te zien zijn waarom dit blijft voorkomen, aub? Er blijven nog steeds opnames van verschillende series verdwijnen.

Walking Dead: aflevering 1 en 2 staan er nog op, aflevering 3 (van zondag 20 oktober, op Fox) is weg, nog 28 dagen resterend

Perpetual Grace, Ltd: aflevering 1 en 2 zijn weg (woensdag 30 oktober, op Canvas), nog 39 dagen resterend

Silent Witness: aflevering 1 is weg (zaterdag 19 oktober, op Canvas), nog 25 dagen resterend

Ik vermoed dat ik hier dus volgende week weer sta, met de volgende reeks die verdwenen is… (ik probeer bij te benen, misschien zijn er nog andere die ook weer weg zijn dat ik nu nog niet opgemerkt heb). 

Reputatie 3
Badge +1

Om maar even door te geven, er is toch iets serieus mis met de serieopnames. Aangezien ik al die problemen heb (ze blijven nog steeds verdwijnen), wou ik serieopnames annuleren, om dan elke aflevering apart op te nemen. Gedaan met 1 serie, maar de hele opgenomen serie is nu gewist… (En nee, ik heb niet per ongeluk op alle afleveringen wissen geduwd.) Echt om zot te komen, dat systeem. Nu durf ik het natuurlijk niet meer doen voor de rest van mijn serieopnames. 

Nee, jullie hoeven niets terug te zetten, aangezien willekeurige afleveringen toch zichzelf wissen tussendoor, en ik heb gezien dat The Walking Dead (S10) onmiddellijk terug herhaald zal worden op Fox na de laatste aflevering, dus die kan ik terug beginnen opnemen. Manueel deze keer, zeker niet in serieopname. Zal wel in mijn agenda een nota maken om niet te vergeten.

Reputatie 7
Badge +4

Evy, wat je best eens doet is een HappyHouse technieker aanvragen. Technieker kan dan even bij je langskomen en nazicht doen van je toestellen.

 

Klik hier voor een HappyHouse technieker

Reageer