Skip to main content
Vraag

Vast IP adres


Forum|alt.badge.img
Toen ik 2 maand geleden klant werd bij Proximus is mij met aandrang verzekerd dat ik een vast IP zou hebben. Ik stel inmiddels vast dat het IP adres wijzigt na uitschakeling en weer inschakelen van de modem.
Is daar niets aan te doen?
This topic has been closed for comments

10 reacties

Martin
  • 33560 reacties
  • 21 april 2018
Ter info: vast IP is een betalende optie.
zoals internet Pro+ bijvoorbeeld:
>
https://www.proximus.be/nl/id_cl_fixedinternet/bedrijven-en-overheden/oplossingen/internet-en-netwerken/voor-bedrijven.html

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 86 reacties
  • 21 april 2018
Ze hebben mij dat nochtans gezegd voor mijn Tuttimus.
Er bestaat een methode om via een server toch verbinding te maken met je router. Ik zal me er eens in verdiepen. Het gaat om bewakingscamera's en domotica.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3461 reacties
  • 21 april 2018
Kan je ons via privébericht (via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) aub het telefoonnumer of klantennummer van die lijn doorgeven ? Dan kunnen we dit eens nakijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 86 reacties
  • 21 april 2018
Done.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 504 reacties
  • 21 april 2018
Een vast ip adres is een betalende optie, momenteel is die niet actief op het lijn nummer dat je door gaf. Indien je dit wenst kan ik het door de klantendienst laten activeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 86 reacties
  • 21 april 2018
Evarist_01 schreef:

Er bestaat een methode om via een server toch verbinding te maken met je router. Ik zal me er eens in verdiepen. Het gaat om bewakingscamera's en domotica.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 504 reacties
  • 21 april 2018
Maar bedoel je eigenlijk een vast WAN ip adres (het ip adres dat proximus dus geeft aan je bbox) of een vast ip adres dat je bbox geeft aan je apparatuur in je woning?

Martin
  • 33560 reacties
  • 21 april 2018
mogelijks een no-ip service gebruiken (Free dynamic DNS) > https://www.noip.com/

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 86 reacties
  • 23 april 2018
Ik ben no-ip aan het bekijken. Ik zal het zo doen.
Wel spijtig dat de verkoopster mij foute info gaf.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 14 juli 2019
Voor de no-ip setup in de BBOX, merkte ik bij een klant dat dat niet standaard werkte...
Zie deze post voor meer info:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/dyndns-functie-werkt-niet-op-bbox-3-43883/index1.html#post629186

Hope that helps...