Vraag

Tweede decoder - andere klant

  • 13 December 2019
  • 17 reacties
  • 656 Bekeken

Nieuwe topic aangemaakt om andere gelijkaardige topic niet te bezoedelen.

 

Een voorwoord:

Eind oktober kreeg ik een mail dat mijn decoder in de loop van November zou worden vervangen.

============================================================================

Goed nieuws! In de komende weken ontvang je - helemaal gratis - een nieuwe, krachtigere decoder waarmee je tv-ervaring nog toffer wordt: een verbeterde look, nog sneller en intuïtiever navigeren, ...

Met je oude decoder (zie foto boven), serienummer F45FD….enz…., zou je op korte termijn immers niet meer van een optimale tv-ervaring kunnen genieten

 

enz………………..

============================================================================

Nu, vandaag half december maakt mijn nieuwe decoder zijn verschijning….. :)

Ik heb hier dus echter een paar vragen bij.

  • Ik heb een abonnement met één decoder inbegrepen + nog een supplémentaire decoder; dus twee in totaal.
  • Ik ben dus in het bezit van 2 decoders versie 4.
  • De nieuwe ontvangen is EEN decoder versie 5.

In de installatiebeschrijving lees ik dat ik eerst de bestaande decoder moet déactiveren alvorens de nieuwe te installeren.

 

Nu, mijn vragen:

  • bij déactivatie, worden dan de 2 decoders gedeactiveerd of is er de mogelijkheid om maar één te déactiveren ? Ik vindt hieromtrent nergens een antwoord op.
  • 2 decoders déactiveren om er daarna maar één terug te kunnen activeren is geen optie, daar ik betaal voor 2 decoders, die ook beide gebruikt worden.
  • Wordt er mij op een later tijdstip nog een andere decoder toegestuurd ter vervanging van de 2de decoder of moet ik dat zelf beginnen aanvragen ?

Hopelijk kan één van jullie mij hier een deftig antwoord op geven .


17 reacties

beide decoders worden gedeactiveerd, maar als je die oude v4 decoder terug spanningsloos zet en terug opzet zal die terug geactiveerd worden, net zoals je nieuwe zal geactiveerd worden als je die onder spanning zet.

Aangezien je twee gehuurde decoders had zak het geen probleem zijn om de tweede ook te laten omruilen.

Maar aangezien er hier in het weekend niemand van Proximus zelf langskomt op het forum, zullen ze u hierbij pas vanaf maandag meer uitleg kunnen geven i.v.m. het omruilen van je tweede v4 decoder.

Je kunt in het weekend ook bellen naar de helpdesk om die vraag ye stellen maar moest ik u zijn zou ik wachten tot maandag tot ze hier terug langskomen, enfin jij beslist uiteraard of je al dan niet wacht tot maandag.

decoder vervangen door een nieuwe > klik hier 

NB: moest het maar één decoder zijn die gedeactiveerd wordt als je naar het nummer belt dan zouden ze ook moeten vragen om het MAC adres (dat op sticker van je decoder staat) op te geven en aangezien ze dit niet doen kan het niet anders dat ze al uw geactiveerde decoders moeten deactiveren.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

 

Er zit geen spoed achter, kan gerust wachten tot maandag.

Reputatie 7
Badge +4

@Edison440 

 Als je belt naar de 0800 99 696 en kiest om de decoder te deactiveren gaat het systeem de beide decoders verwijderen van je lijn maar daarna ga je zonder problemen de nieuwe v5 decoder en de andere v4 decoder terug kunnen activeren (Op je lijn kan je tot 3 decoders aansluiten). Op de TV toestellen ga je een scherm krijgen waar hij vraagt om je lijnnummer en pincode code in te geven. De standaard pincode is 1234. Moest je de pincode ooit hebben gewijzigd en je kent deze niet meer kan je via dezelfde 0800 99 969 de pincode laten resetten naar 1234.

Voor de andere v4 decoder zou je normaal binnenkort ook een mail moeten ontvangen. Indien je begin volgend jaar nog geen mail hebt ontvangen mag je het ons zeker laten weten.

@ThierryW ik heb hier al enkele keren in vragen op ander posten de vraag gesteld geweest hoe ze een telefoonnummer kunnen invoeren omdat die niet gevraagd werd en daarop heb ik opgegeven dat ze het nummer 0800 99 696 moeten bellen en dat dan het lijnnummer zal gevraagd worden na heropstarten van de decoder, maar blijkbaar volgens hen werd het nummer niet gevraagd, zou dit kunnen?

@ThierryW 

Bedank voor het antwoord.

Daarmee is mijn vraag van dé-activeren en terug activeren uitgeklaard.

Ik stelde mij dus de vraag of na dé-activatie de V4 terug zonder probleem kon geactiveerd worden, wat dus geen enkel probleem zou stellen. Voor het activeren zelf is dat voor mij normaal gezien geen enkel probleem. (tenzij Murphy ergens aan het rondspoken is - het zou niet den eerste keer zijn dat een simpele actie uitdraait op een nachtmerrie.)

Indien ik tussen dit en 6 maand nog geen bericht gekregen heb aangaande die 2de decoder, laat ik het  jullie hier zeker weten.

Met vriendelijke groeten.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Als een decoder gedesactiveerd wordt via ons of het 0800-nr, zou het lijnnummer toch terug gevraagd moeten worden. Als dat niet het geval is, kan je problemen hebben als je nadien gebruik wil maken van bepaalde diensten die bij je abonnement horen (vb VRT Net gemist of een zender van een bepaald boeket bekijken). Je decoder nogmaals herstarten zou dit dan moeten oplossen. Dan zou hij wel moeten vragen om je nr in te geven.

@HadewychT Bedankt voor de uitleg.

vind het ook raar had ook voorgesteld om de decoder te herstarten en omdat het dan niet lukte ook reset eens voorgesteld, maar ik heb dan geen response meer gehad van TS in een ander topic, dus mss is het dan wel gelukt !

NB: die vraag werd gesteld omdat het verkeerde TF nummer ingevoerd geweest was volgens zijn uitleg.

Reputatie 7
Badge +4

Als er een verkeerd nr is ingevuld moet de decoder ook wel op dat verkeerde nr gedesactiveerd worden. Als hij hem wel op zijn eigen nummer gedesactiveerd heft, is er eigenlijk niets veranderd in die decoder en zit het foutieve nummer er nog in. Misschien was dat dan de reden ?

Inderdaad dat zal het wel geweest zijn waarschijnlijk heeft hij met zijn juist nummer de de-activatie willen uitvoeren, maar natuurlijk kan het probleem zijn dat indien ie per ongeluk een verkeerd nummer ingevoerd heeft in zijn decoder dat hij ook niet weet wat voor nummer er ingevoerd werd, en dan zit je natuurlijk vast.

Ik veronderstel dat je dan dit niet meer zelf kunt in order krijgen aangezien een factory reset daarbij ook niet helpt.

Begrijp het niet goed…..

Hoe kan men een decoder dé-activeren op een verkeerd nummer ?

Uw Mac-adres staat daar toch niet geregistreerd op dat verkeer nummer ? Lijkt mij toch eigenaardig…..

het is juist dat wat we willen zeggen dat dit niet lukt als je uw eigen TF of lijnnummer niet ingegeven hebt, kun je achteraf niet meer deactiveren met je eigen TF of lijnnummer.

Enfin zo begrijp, ik de uitleg toch,

PS: Maar als mijn veronderstelling klopt dat bij het ingegeven van een TF nummer /lijnummer dan pas het MAC adres geassocieerd wordt met het ingegeven TF nummer dan zou je toch alleen maar kunnen deactiveren met dit ingevoerde nummer dus als dit een verkeerd nummer was dan moet het deactiveren met dit verkeerd nummer gebeuren.

Want stel nu dat bij een nieuwe decoder direct door proximus het mac adres zou gekoppeld worden met je TF/of lijnnummer dan zou bij het invoeren toch dan ook een verwittiging moeten komen van “dit nummer is verkeerd” of zou het zelf niet meer nodig zijn om je TF nummer in te geven aangezien de nieuwe decoder al gekoppeld is aan je TF nummer?.

Reputatie 7
Badge +4

Dit klopt inderdaad. De decoder wordt pas aan je telefoonnummer gekoppeld op de moment dat het in de decoder wordt ingevuld. Als je dus een foutief nummer ingeeft wordt je decoder aan dat nummer gekoppeld en krijg je ook de zenders die gekoppeld zijn aan dat nummer (als er een tv-abonnement op staat). Het is dan ook op dat nr dat de decoder terug gedesactiveerd moet worden.

@ Martin

Misverstand van mijne kant…….:blush:

Dacht dat het met een verkeerd nummer te maken had bij het “dé-activeren”.

Als er een verkeerd nummer wordt ingevoerd bij het “activeren”, dan idd. lijkt mij jullie uitleg logisch en wordt logischerwijze dan het mac-adres gekoppeld aan dat verkeerde nummer, met alle gevolgen van dien.

Dit klopt inderdaad. De decoder wordt pas aan je telefoonnummer gekoppeld op de moment dat het in de decoder wordt ingevuld. Als je dus een foutief nummer ingeeft wordt je decoder aan dat nummer gekoppeld en krijg je ook de zenders die gekoppeld zijn aan dat nummer (als er een tv-abonnement op staat). Het is dan ook op dat nr dat de decoder terug gedesactiveerd moet worden.


Lijkt mij toch ook maar bizar……….

Dus, als mijn gebuur een abonnement zou hebben met alle mogelijke paketten, dan zou ik met een gewoon abonnement op zijn kap kunnen kijken met de daaraan alle mogelijke gekoppelde paketten door te activeren op zijn nummer ?

 

Het lijn nummer is toch ook toegewezen aan de modem/login.

Het zou mij dan eerder logisch lijken dat het tv-signaal van proximus dan ook naar desbetreffende modem gestuurd wordt……..en als men het juiste mac-adres van de decoder dan niet vindt op uwe modem, zou je normaal gezien toch ballekes moeten krijgen…….

zo eenvoudig zal het ook weer niet zijn want er zal wel nog meer gecontroleerd worden dan alleen het “mac adres-lijnnummer koppeling”.
Maar al deze details ken ik natuurlijk ook niet.

Trouwens je zou ook je eigen opnames niet meer kunnen bekijken enz….

Ziezo….. eindelijk van gekomen om die nieuwe decoder V5 ertussen te zwieren.

Geen enkel probleem ondervonden.

2de Decoder V4 eveneens terug geactiveerd zonder probleem.

 

Nogmaals bedankt voor de uitklaring.

 

Het voornaamste is inderdaad dat het allemaal uiteindelijk in orde gekomen is.

Reageer