Vraag

Spamfilter werkt niet of niet correct

  • 15 September 2018
  • 28 reacties
  • 2374 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Ja dat ga je aan de mensen van Proximus zelf moeten wijs maken of ervan overtuigen want wij zijn maar gewone forumleden hé !


@ familievandesype
Ik heb ondertussen gezien dat in mijn mailprogramma (werkende met IMAP) de mails die in de webmail.proximus.be "spamfolder" staan ook in mijn mailprogramma "spamfolder" staan.

Je zegt hierboven: "Wanneer deze door de filter van Proximus wordt gecategoriseerd als ongewenst gaat de klant nooit de mail in zijn of haar mailbox krijgen"

Wil je daarmee mss zeggen dat als de Proximus mail filter een binnenkomende mail als ongewenst detecteert dat die dan ook niet in de proximus webmail spam folder zal gezet worden? want dan zou ik hem natuurlijk ook niet in mijn mail programma zien staan.
Reputatie 6
Badge +3
@LuckyLukeRonse : Een mogelijke oplossing zou zijn is dat Proximus een onterechte bestempelde ongewenste mail doorstuurt voor analyse naar de fabrikant van de ongewenste mail filter, zo dat dit in de toekomst niet meer gebeurd. Voorlopig kan je enkel bij Proximus verdachte mails melden die niet geblokkeerd werden door de filters: https://www.proximus.com/nl/abuse/form (misbruik type verdachte content). Wat ik niet goed begrepen heb in je laatste reactie, de mails verdwijnen in mijn mailprogramma. Wanneer de mail niet terug te vinden is in de SPAM map op de webmail, dan wil het zeggen dat de Proximus de mail niet verwijdert heeft. Gebruik je op je persoonlijke computer ook een beveiligingsprogramma? Welke mailprogramma gebruik je? Kijk ook eens in de mappen ongewenste e-mail/junk mail of ze daar niet terug te vinden zijn.

@ Martin : Ik sprak in de situatie wanneer er geen IMAP is geconfigureerd dan zal je enkel maar de ongewenste mails kunnen terugvinden in de spam folder op de webmail. Anders krijg je hem inderdaad ook binnen in je mailprogramma door middel van IMAP sync. Want dit was de situatie ook van de topic starter, omdat hij zijn mails enkel zag door in te loggen op de webmail. Sorry, voor de verwarring.
Ok.... nu wordt het inderdaad duidelijk want ik begreep maar niet waarom de spammail niet in het mailprogramma zou terecht komen, zoals het bij mij wel het geval was, natuurlijk zijn het niet altijd mails die er echt in toebehoren, maar ik trek die spammap in mijn mailprogramma toch altijd na om zeker te zijn dat er geen mails ten onrechte zouden verloren gaan, dus voor mij is dit geen probleem, en is het voor mij allemaal weer duidelijk. Ik weet nu niet of het voor TS om imap gaat, maar enfin ik laat het jullie samen verder uitvechten 😉,
nog een rustige nacht verder,
Mvg, Martin.

Reageer