Beantwoord

SPAM

  • 10 March 2019
  • 43 reacties
  • 2623 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

43 reacties

Hoop doet leven 😃
Ben akkoord met vele anderen hier dat dit nu lang genoeg geduurd heeft en dat er al voldoende informatie is gegeven door verschillende mensen. Dat Proximus hiervoor elke individuele mail nodig heeft lijkt me sterk, inderdaad Gmail heeft dat blijkbaar niet nodig. Als zelfs de abuse pagina nu al 2 dagen uit de lucht is geeft dit niet echt vertrouwen in de competentie van een telecombedrijf. Dat men voor het onderzoeken van spam vraagt om een jpg van een mail door te sturen is belachelijk, dat is gewoon een foto, daarmee gaat alle belangrijke informatie om de mail te kunnen traceren verloren. Forwarden van de mail zoals bij safeonweb is de enige nuttige methode.
Misschien is het tijd om ombudsman in te schakelen of aan een journalist te vragen hier eens dieper op in te gaan, buiten de mensen die hier naar het forum komen zijn er wellicht duizenden die in stilte deleten tegen de sterren op, en zichzelf onterecht verwijten iets fout gedaan te hebben.
je moest ook alleen maar je mail forwarden naar abuse@proximus.com is dat nu afgeschaft ?

Kijk eens naar jouw (2e) antwoord hier (vlak vóór mijn reactie): https://nl.forum.proximus.be/internet-10/verdachte-mails-46183

😉 😉
ik weet niet welk antwoord je juist bedoelt, heb ik dan ergens gezegd dat abuse@proximus.com afgeschaft is ?
want dit is uiteindelijk mijn vraag naar Proximus toe of ze dit zouden willen bevestigen indien afgeschaft.
Bedankt WenzelR om dit te bevestigen,

spijtig genoeg kan ik dit niet meer corrigeren op mijn antwoord hier:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/verdachte-mails-46183
waar staat "Je mag deze mail doorsturen naar abuse@proximus.com of...……"
ik weet niet welk antwoord je juist bedoelt, heb ik dan ergens gezegd dat abuse@proximus.com afgeschaft is ?

Neen, maar je hebt wel zelf geschreven dat je niet via het e-mailadres moet doorsturen maar een formulier moet invullen:
je moet het niet via het e-mailadres versturen maar wel dit formulier invullen: https://www.proximus.com/nl/abuse/form
en dan worden de mails nagekeken door het fraude team van Proximus.

Je post, die je nu wil wijzigen in dat specifieke topic (zie vorige post), heb je zelf verbeterd in het topic, en naar die verbetering verwees ik. 😉
Hallo …….

Je mag dit formulier invullen: https://www.proximus.com/nl/abuse/form en dan worden de mails nagkeken door het fraude team van Proximus.
Groeten
Geert

Ja maar dat was omdat Geert gepost had van het door te sturen naar zijn opgegeven link die nu ook al niet werkt ondertussen 😄
Maar een officieel antwoord/bevestiging dat het mailadres afgeschaft was had ik nog niet gekregen wat nu het geval is 👍
Niemand wist dat..

Nu komt het zo ongeveer terloops ter sprake. Een officiële mededeling is niet verschenen. Of toch?
Bovendien geeft GeertC iets eerder in dit topic (gisteren trouwens) zelf nog de link die inmiddels ook is afgeschaft. Dus het personeel dat de klanten moet informeren staat in de kou. (en in de storm van ontevreden en mogelijks zelfs kwade klanten)
Je kan Proximus steeds moeilijker een bedrijf noemen dat zijn eigen serieus neemt en klantvriendelijk is. Geregeld de te volgen procedures wijzigen en niemand ervan op de hoogte brengen, "gefundenes fressen" voor een ombudsman! Dan hebben we het nog niet over de goed verborgen resultaten van de doorgezonden spamberichten, als er al resultaten zijn, en niet te vergeten, als er nog wel een fraudeteam is 😉
Reputatie 5
Badge +2
het is toch onmogelijk voor elke mail een klacht in te dienen, ik stuur ze wel steeds door naar de verdachte emails van safeonweb.be, daar kan je tenminste de mail doorsturen,
als je de mails niet mag doorsturen hoe kan je ze dan laten blokkeren, want het is steeds van verschillende afzenders, meestal .ga houdt die maar eens allemaal persoonlijk tegen, als het van hogerhand gebeurd zou dit toch veel simpeler zijn
Eigenlijk komt het er op neer dat je enkel de mailheader moet doorsturen naar:
rtir-ift@csirt.proximus.com
met als Onderwerp: Service Abuse
Please fill in the information below as correctly as possible.
-Your full name:
-Company name:
-Telephone:
-Headers: (hier kun je de mailheader plaatsen)
-Evidence URLs:
-Logs or other evidence of abuse:
-
-Comments:
Nu al maanden aan een stuk tot 100 spam e-mails per dag.
Abuse-formulier helpt niet en je krijgt er ook geen feedback van terug.
Ook de Spamfilter op MyProximus werkt niet. Erg triest dat dit door zo'n gigantisch bedrijf niet opgelost raakt binnen de paar dagen.
Ik overweeg heel sterk om na 20 jaar van provider te veranderen. Spam e-mails met persoonlijke info gaat er me toch wel ver over
Dit is hier echt van hetzelfde; IK stuur sinds enkele dagen de mails op naar verdacht@safeonweb.be;
(neem een kopie van alle mails via ctrl + alt + F, en versturen. Eerder gebruikte ik regels om de valse mails apart te plaatsen, ondoenlijk want de anonieme adressen veranderen constant.
Ik vraag me af of het mailadres ... skynet ... geinfecteerd is. Ik heb het mailadres..... @ skynet met een alias, op .... @ Proximus veranderd. Nu heb ik dus twee boxen: maar wat dacht je?
Ik krijg alle mails (zowel de gewone als de verdachte) nu 2 X, één keer op het eerste adres van skynet, en nog eens in het tweede account op ...proximus.
Van geluk gesproken!!!!
Verder probeerde ik mijn adressen in outlook te beheersen, maar om mijn nieuwe account proximus /alias dus ...@proximus in te stellen , zijn er wachtwoorden vereist
1. het wachtwoord instellen §(oké, het eerste wachtwoord dat ik gekregen heb indertijd van Belgacom, dat heb ik inderdaad) En dan kan ik verder naar stap 2.
2. Een wachtwoord voor het instellen van de imap. proximus.be (dit heb ik nog nooit gezien)
3. Een wachtwoord voor het instellen van relay.proximus.be (al evenmin ooit gekregen)
Beide (2 + 3) gevraagde wachtwoorden heb ik nooit gekregen, dus kan ik geen nieuw account maken op outlook (2010).
Uiteindelijk is het mijn bedoeling af te geraken van mijn oude ..... @skynet.be, ook al moet ik alle belangrijke emailcommunicatie veranderen. Maar ik vrees dat ik hiermee ook geen enkele oplossing heb voor mijn vals emails, die overvloedig en dagelijks in mijn postvak binnenvliegen.
Reputatie 2
Badge
Ik krijg er weer 2 aan nu komt het van .nl adressen van ing bank en weeral andere e-mails die blijven binnenkomen nu staat er op klantendienst maar ik kan moeilijk klantendienst gaan invoegen dat mijn mail alle e-mails van klantendienst rechtstreeks moeten verwijderen want voor hetzelfde geld krijg ik van bv een aankoop die ik doe een bericht en ben ik dus de goede ook kwijt en als ik alle mails moet gaan verwijderen met .nl ja dan krijg ik geen e-mails meer van mijn vrienden uit Nederland het word moeilijk.

sa at jandasx dot nl

Subject: Klantendienst

Geachte heer/mevrouw,

U dient uit veiligheidsredenen een nieuwe betaalkaart aan te vragen voor 20 maart. U kunt op de formulier pagina inzien wat er allemaal gaat veranderen.

Ga hier naar het online formulier.

Met vriendelijke groet,
ING België

2de
bericht at ewewsas dot nl
Subject: ING België

Geachte heer/mevrouw,

U dient uit veiligheidsredenen een nieuwe kaart aan te vragen voor 29.03.2019. Verdere uitleg over uw nieuwe product staat vermeld tijdens het stappenplan.

De vervaldatum van uw kaart heeft niks met deze aanvraag te maken. Alle klanten zijn verplicht de nieuwe kaart aan te vragen.

Klik hier om naar de procedure te gaan

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ING België
Reputatie 5
Badge +3
Oplossing blijft maar duren, hier ook alle dagen verschillende spam mails op de pc en smartphone.

mvg
Gelukkig zijn er anderen die iets ondernemen ;)

https://radio2.be/de-inspecteur/safeonweb-blokkeert-1500-websites?fbclid=IwAR3KOtrO6Q1Xfww1rZEHQn8xSu89VwJwprPmwJNgWIYOpfMcEr05aeYORHw
Volgens "de inspecteur" op Radio2 heeft Safeonweb, naar aanleiding van +/- 650.000 doorgezonden mails, vorig jaar 1500 websites geblokkeerd.

Kan Proximus haar cijfers eens publiek maken a.u.b ??
Reputatie 2
Badge
Vandaag al 3 keer een gehad van: email at email.columbia.com kan dat niet geblokkeerd worden ik heb me eens kwaad gemaakt en een e-mail terug verzonden van waar ze aan mijn mailadres komen. En gedreigd dat spam niet mag. Onderwerp is Zeg_vaarwel_tegen-al-je~fysieke_pijn
Link die erin zit is deze
De beste pijnverlichting die je ooit kunt krijgen
http://trafficpool.info/app/redirection/rdt.php?track=ajpxxkll4w6vlmvgwfxa5lt&id_campaign=&id_list=&id_user="

E-mail gehad om 13:54 , 13:57 en 15:41
Tip: dat doe je best niet antwoorden op zo'n mails, want dan weten ze dat dit mail adres in gebruik is en maak het alleen maar erger.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html