Beantwoord

Snelheid

  • 19 March 2018
  • 71 reacties
  • 1500 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

Inderdaad het is uiteraard aan u om te beslissen of je nog al dan niet wilt wachten op wat vectoring je eventueel gaat brengen in de toekomst, en je blijft natuurlijk nog met de vraag wanneer kom je op vectoring te staan enz...
Inderdaad het is uiteraard aan u om te beslissen of je nog al dan niet wilt wachten op wat vectoring je eventueel gaat brengen in de toekomst, en je blijft natuurlijk nog met de vraag wanneer kom je op vectoring te staan enz...
Ja, denk dat dat nog een heel tijdje gaat duren
Momenteel alweer de snelheid verlaagd. Van bijna 2 jaar lang te surfen op 55 - 66 mbps dan een halfjaar op 46mbps en dan weer verlaagd naar 36mbps is het ondertussen alweer verlaagd naar 26mbps en er worden GEEN oplossingen gegeven en er wordt NIETS ondernomen zie ik mij bij deze ook genoodzaakt alweer eens bij de ombudsdienst aan te kloppen. Danku Proximus om steeds de snelheid te verlagen
25mbps is NIET acceptabel in 2018 !!!

Wou even laten weten dat de klacht is aangekomen bij ombudsdienst. Heb genoeg Geduld gehad. Ondertussen al meer als een jaar Geduld gehad dus nu is het tijd voor de ombudsdienst.
Louter ter bijkomende info: En als je de "Automatische lijntest" via het nummer 0800 22 424 laat uitvoeren op welke snelheid kom je dan te staan wordt dit hoger dan je "non Vectoring VDSL basis profiel" van 30 Mbps.
zie ook voor een overzicht van mogelijke profielen >
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&p=718777
Louter ter bijkomende info: En als je de "Automatische lijntest" via het nummer 0800 22 424 laat uitvoeren op welke snelheid kom je dan te staan wordt dit hoger dan je "non Vectoring VDSL basis profiel" van 30 Mbps.
zie ook voor een overzicht van mogelijke profielen >
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&p=718777

Staat op 26 dus eronder op zone 1 natuurlijk
ja maar met 26 als resultaat van de speedtest bedoel je, dit is de snelheid na aftrek van de overhead.
30 Mbps is de snelheid waarop je lijn staat (dus waarop de modem kan synchroniseren) de reële snelheid die je dan kunt halen is deze synchronisatie snelheid min de overhead.
Bv. mijn lijn synchroniseert op 100Mbps en de speedtest geeft maximaal 96Mbps aan (wel verbonden via utp kabel aan de bbox3 en niks anders verbonden aan de bbox ook niet via wifi)
ja maar met 26 als resultaat van de speedtest bedoel je, dit is de snelheid na aftrek van de overhead.
30 Mbps is de snelheid waarop je lijn staat (dus waarop de modem kan synchroniseren) de reële snelheid die je dan kunt halen is deze syncIkhronisatie snelheid min de overhead.

Als ik naar mijn Proximus ga staat momenteel de max snelheid op 27 daarvoor stond die op 37 daarvoor op 46 en daarvoor op 55. Het problem is dus dat ik wil gaan overschakelen naar Orange maar dat mijn contract nog vast staat tot December. Daarmee dat ik de ombudsdienst inschakel omdat ik de overstap wil maken kostenloos ondanks dat het contract loopt tot December en er extra kosten moeten betaald worden als ik vroegtijdig overschakel door middel van een promotie bijna 2 jaar geleden. Als er uiteraard iets ondernomen werd en de snelheid bleef staan op 37mbps dan kon ik nog wachten tot December maar nu dat ik inmiddels alweer lager sta kan ik echter niet meer wachten aangezien ik grote hinder ondervind aan deze snelheid en het is zeker en vast merkbaar
dit zijn inderdaad reële snelheden die aangegeven worden en 27 komt van je basis non vectoring VDSL profiel die alleen kunnen verhoogd worden door DLM indien de distributielijn waarop je afgetakt bent het toelaat en als je op vectoring gaat komen te staan ga je direct op een hoger vectoring vdsl profiel komen te staan zo de link in die vdsl profielen die ik wat hoger opgegeven heb
dit zijn inderdaad reële snelheden die aangegeven worden en 27 komt van je basis non vectoring VDSL profiel die alleen kunnen verhoogd worden door DLM indien de distributielijn waarop je afgetakt bent het toelaat en als je op vectoring gaat komen te staan ga je direct op een hoger vectoring vdsl profiel komen te staan zo de link in die vdsl profielen die ik wat hoger opgegeven heb
Inderdaad maar heb verleden maand nog gebeld over de snelheid en er zijn geen plannen ondertussen om vectoring op de lijn te plaatsen. Wat ik wel niet kunnen vind aangezien ik toch in een tamelijk grote stad woon midden op de markt zelf. In een dorp begrijp ik dat het echter anders is maar in een grote stad als deze en dan nog vlak in het centrum is toch iets waar men meer van verwacht dus daarmee dat ik die overstap wil maken ondanks het contract tot December
ik heb natuurlijk geen glazen bol maar dan zou het wel kunnen zijn dat proximus in dit geval eerder denkt van daar glasvezel (FTTH) te voorzien (in welke termijn is dan weer een andere vraag natuurlijk) ipv van nog kosten te doen om vectoring mogelijk te maken!
Uiteindelijk vandaag telefoon gekregen dat er eindelijk vectoring komt waar ik woon. Stad Tongeren moet er nog de goedkeuring voor geven maar het komt er eindelijk
Beter laat dan nooit zou ik zo zeggen ☺️
Ik heb net hetzelfde probleem.. Voorheen had ik altijd 54 Mbps download en 4 Mbps upload. Nu is dat echter al twee dagen 13 mbps download en 4 upload. Ik heb al naar de helpdesk gebeld, gevraagd om mijn lijn te resetten. Ik heb al geprobeerd factory settings te herstellen, ik heb het ook gewoon geprobeerd met een reboot, en dan heb ik het ook nog eens geprobeerd door ne reset met het kleine knopje achteraan in te drukken. Om zeker te zijn dat het niet aan de bekabeling ligt, heb ik ook alle kabels nagekeken en oo de pennetjes van de stekker nagekeken op eventuele corrose, ook langs de binnenkant van de contactdozen... Daar bovenop komt nog dat mijn modem geen actieve hotspot heeft (ook niet als ik deze manueel uit en in schakel, ook niet door alle wifi aan en uit te schakelen.. Daarenboven heb ik ook gebeld naar de 0800/20640... en hier volgen de waarden met de bbox3 tool:
code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps

Downstream max bit rate: 136.903 kbps
Upstream max bit rate: 42.702 kbps

Downstream attenuation: 10,6 dB

Downstream noise margin: 18,8 dB
Upstream noise margin: 10,5 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 213 m

Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no


gelieve mij ook iets te laten weten op kiwi78 at gmail.com
door te bellen naar de automatische lijntest sta je nu in ieder geval op de hoogste "Vectored VDSL DLM-max" lijnsnelheid die Proximus momenteel kan aanbieden over koperlijnen.
Nu kun je nog eens een speedtest doen http://pxs.speedtestcustom.com/ terwijl je enkel verbonden bent met netwerkkabel aan de bbox en wifi op bbox uitgezet hebt (drukknop vooraan).
nog steeds zelfde resultaat....

Ik merk net dat de modem zich heeft gehersynchroniseerd..Ik zie dat jullie er mee bezig zijn, alvast dank voor de tijd en energie. Helaas nog steeds zelfde resultaat, heb eens fast.com geprobeerd (niet dat dat echt veel gaat uitmaken) nog steeds zelfde probleem... Ik heb enkel een laptop...Ik kijk geen tv, ik gebruik geen smartphone..I'm old school... gewoon ene laptop met nen ethernetkabel , thats it
Aangezien hij op een vectored lijn staat zou de bbox modem lijnsnelheid in ieder geval minimum 70 Mbps moeten zijn.
nog steeds hetzelfde... 13.1 down, 3.9 up... hierna nog even de laatst gemeten waarden

code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps

Downstream max bit rate: 137.196 kbps
Upstream max bit rate: 42.333 kbps

Downstream attenuation: 10,5 dB

Downstream noise margin: 18,9 dB
Upstream noise margin: 10,2 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 209 m

Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Reputatie 7
Badge +4
op gebied van de lijn en configuratie is alles ok, het kan een bbox problem zijn
je had ook al even een andere poort getest op de bbox ? (al zal dit waarschijnlijk weinig verschil geven)
ik heb alle gaatjes al geprobeerd lolz....en paar dagen geleden ging de hotspot nog en heb ik zo ook eens geprobeerd via proximusfon op mijn eigen modem en die snelheid was beduidend lager dan ik voorheen al eens had getest uit nieuwsgierigheid

Reageer