Skip to main content
Beantwoord

proximus tv opnames : "kijken" => wissen


30/10/2019

probleem met herbekijken van bewaarde opnames op tv-toestel:

aanklikken van de keuze ”kijken” resulteert in verwijderen van de opname,

drie opeenvolgende pogingen met zelfde resultaat , d.w.z. drie films gewist zonder ze te kunnen bekijken!

¿ moeten we “wissen” kiezen om ze  te bekijken ? (= niet geprobeerd)

(TV,  decoder, internet e.d. okee : uitzendingen van de dag zijn wél te bekijken op àlle zenders)

 

Beste antwoord door twiede

10:15 06/11/2019 (hopelijk) finale update,  ¿digitale fata morgana? 

  • test HDMI-kabel via laptop → tv HDMI-1 : okee
  • reconnect decoder via HDMI → tv HDMI-1 : OKEE !
  • test opnames bekijken : OKEE !
  • bonus : de gewiste opnames, aanleiding van deze thread (30/10/19), staan in de lijst !
  • ¿ digitale fata morgana ? 
  • met dank aan Martin, ThierryW, SamuelD en Charlotte D.
  • met de verzekering dat wij toerekeningsvatbaar zijn (en niet gediagnosticeerd met delusie)

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

11 reacties

Martin
  • 33120 reacties
  • 31 oktober 2019

herstart eens je bbox en decoder 

zet eerst je decoder zonder stroom dan je bbox 5 sec zonder stroom zetten en deze weer laten opstarten en wachten tot het DSL lampje op de bbox continu blijft branden om dan pas de decoder weer onder sttroom te zetten.


ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 4 november 2019

@twiede Heb je al kunnen testen met een herstart van de bbox modem en decoder? Je mag mij de namen van de gewiste films doorgeven zodat ik ze kan terugzetten.


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 4 november 2019

Pas vandaag getest. Geen succesverhaal : “geen videosignaal”. Mogelijks is het specifiek probleem (de verdwijnende opnames)  effectief opgelost, maar zonder beeld kunnen we dat helaas niet controleren.

Zopas is de procedure van Martin  nog eens herhaald, opnieuw zonder succes : “welcome” op de decoder, maar “geen videosignaal” op TV. 

Internet werkt prima, TV via chromecast of video ook, TV via decoder nihil.

 


SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1305 reacties
  • 5 november 2019

@twiede “geen videosignaal” wil zeggen dat je tv geen signaal van de decoder detecteert, staat je tv wel op het goed HDMI kanaal? 


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 5 november 2019

situatie 20:00 04/11/2019

HDMI1 : niets aangesloten → “geen videosignaal”

HDMI2 → chromecast : werkt perfect

HDMI3 → decoder : “geen videosignaal”


SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1305 reacties
  • 5 november 2019

  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 5 november 2019

Nog steeds geen beeld. De decoder blijkt, volgens zijn display, wel te reageren op de zenderkeuze via de afstandsbediening.

Veranderen van de  connectie van HDMI3 naar HDMI1 geeft geen verandering.


Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 5 november 2019

Kan je even met een andere HDMI kabel proberen? 


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 5 november 2019

Helaas geen andere HDMI-kabel ter beschikking, maar een trial met de scart-verbinding was ondertussen wel succesvol, evenwel met afsluiten van het welkomstscherm met wit-zwart foutmelding “time-outfout bij start [ ! ] Herstart. SW update status2147483647. Boot status11.

 

- decoder herstart → verbinding maken →software laden →welkomstscherm  → TELEVISIE !


  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • Antwoord
  • 6 november 2019

10:15 06/11/2019 (hopelijk) finale update,  ¿digitale fata morgana? 

  • test HDMI-kabel via laptop → tv HDMI-1 : okee
  • reconnect decoder via HDMI → tv HDMI-1 : OKEE !
  • test opnames bekijken : OKEE !
  • bonus : de gewiste opnames, aanleiding van deze thread (30/10/19), staan in de lijst !
  • ¿ digitale fata morgana ? 
  • met dank aan Martin, ThierryW, SamuelD en Charlotte D.
  • met de verzekering dat wij toerekeningsvatbaar zijn (en niet gediagnosticeerd met delusie)


ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 6 november 2019
twiede schreef:

10:15 06/11/2019 (hopelijk) finale update,  ¿digitale fata morgana? 

  • test HDMI-kabel via laptop → tv HDMI-1 : okee
  • reconnect decoder via HDMI → tv HDMI-1 : OKEE !
  • test opnames bekijken : OKEE !
  • bonus : de gewiste opnames, aanleiding van deze thread (30/10/19), staan in de lijst !
  • ¿ digitale fata morgana ? 
  • met dank aan Martin, ThierryW, SamuelD en Charlotte D.
  • met de verzekering dat wij toerekeningsvatbaar zijn (en niet gediagnosticeerd met delusie)

 

Bedankt voor je update. Fijn om te lezen dat alles terug correct werkt.
Indien er nog iets is, aarzel zeker niet om ons via deze weg te contacteren.