Beantwoord

Proximus tv app en chromecast

  • 2 October 2017
  • 69 reacties
  • 3277 Bekeken

Sinds een week is het niet langer mogelijk om te streamen vanuit de Proximus tv app naar chromecast.
Er kan een link gemaakt worden met de chromecast en het scherm ‘Proximus tv klaar om te kijken’ komt op de tv, maar van zodra je vanuit de app probeert te streamen valt deze uit.
icon

Beste antwoord door SamuelD 25 November 2017, 11:52

Bekijk origineel

69 reacties

Reputatie 7
Badge +6
​Hey Direx, ik ben momenteel niet in de mogelijkheid dit zelf even voor je te testen, (mijn Chromecast ligt namelijk thuis 😉 ) maar ik heb het doorgestuurd naar onze ontwikkelaars om dit even na te kijken. Ik houd je op de hoogte!
TUI:
onlangs is er een nieuwe versie van de PX-TV-app voor ios uitgekomen mss is dat de reden dat het opnieuw werkt.
nog niet, maar mss weten de proximus medewerkers of dit in de maak is?
Reputatie 7
Badge +3
Guy43 ik dacht niet dat het al mogelijk is. Groeten ELs
best wat meer gegevens doorgeven aan de proximus medewerkers
zoals op welk toestel en op wat operating systeem die draait.

Kan je nog streamen vanuit andere apps naar chromecast zoals YouTube bijvoorbeeld
Reputatie 6
Badge +4
we hebben een Chromecast met een iPAD onder IOS11 kunnen gebruiken.

Streaming blijft stabiel en geen error boodschap was gekregen.

Kunnen dus niet echt het probleem traceren onder IOS11

kan je me eens volgende doorgeven

firmware versie van je chromecast

versie van proximus tv app

heb je na de update naar IOS11 als eens de prx tv app verwwijderd en reinstalled?? of gewoon eens uitgelogd volledig en opnieuw ingelogd??

Op verschillende devices zeg je.. iedere keer zelfde probleem?? uitval bij streamen?

mvg sabine
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de info doorgestuurd naar het verantwoordelijke team. Eenmaal meer info van hen geef ik je hier een update.
Reputatie 7
Badge +4
ok, ik geef dit door en laat dit nog verder nakijken
Reputatie 7
Badge +6
Helaas nog niet. Ik stuur even een rappel naar de desbetreffende dienst. Zodra ik feedback krijg, laat ik je iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je de zender zelf wel bekijken via je smartphone?
Reputatie 7
Badge +4
We hebben de testen gedaan met IOS en hebben geen problemen gevonden:

Chromecast v1: geen probleem

Chromecast v2 : geen probleem

Chromecast Ultra: soms zijn er problemen om een stream te starten als de Chromecast op een 5.0GHz Wifi verbonden is.

Dus indien je de chromecast Ultra hebt is het aan te raden om met de wifi 2.4 te verbinden.
Reputatie 3
Badge +2
Oudere versies heb ik niet meer 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga de problemen die hier zijn aangegeven in elk geval nog eens aankaarten bij de betrokken dienst zodanig het verder kan onderzocht worden. Van zodra ik een antwoord krijg laat ik hier iets weten.
Dank u SamuelD!
Reputatie 7
Badge +6
We zijn momenteel bezig dit te onderzoeken maar hebben wat hulp nodig van jullie.
1) Kunnen jullie vertellen welke Chromecast jullie gebruiken? 1, 2 of Ultra? Voor diegene die het niet zeker weten. In afbeelding van links naar rechts: Chromecast 1, Chromecast 2, Chromecast Ultra.
2) Kunnen jullie de firmware ook even nakijken en updaten? Momenteel gebruiken alle Chromecasten de firmware 1.28.100555. (Firmwareversies Chromecast controleren)
Reputatie 7
Badge +6
Ok, alvast bedankt voor jullie feedback! Ik heb hier zelf enkele testen gedaan met een iOS toestel met 11.1.2 met een Chromecast 2 met laatste firmware en had geen problemen met casten. Zowel livestream als opnames ging goed.
Kan je me nog even de toestelinfo (type toestel + software) geven? Ik lees wel dat je het op meerdere apparaten hebt maar om dit in detail na te kijken lijkt dit me nuttige info.
Reputatie 7
Badge +6
Er is sinds vandaag (Android) en gisteren (iOS) update vor de Proximus TV app beschikbaar. Kan je eens updaten en kijken of het probleem nog steeds voordoet?
TUI: ik heb juist geantwoord op je zelfde vraag die je in een nieuwe post gestart hebt hier >
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/chromecast-44101/index1.html#post605184
Super dankjewel!!
Streamen via andere apps werkt
Heb ik gisteren getest met steevie
Werkte perfect

Proximus tv app getest via 2 iPads en iPhone, alles draait op iOS 11
Mss weten ze bij proximus of er problemen zijn in dit verband onder iOS11 en daarom mss best, indien er morgen bijtijds geen reactie moest komen, om dan via dit Forum, een privébericht aan Het Proximus Team te sturen via onderstaande link:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 3
Badge +2
Idd, hier ook geen enkel ios11 toestel die proximustv naar de chromecast stuurt. Netflix en dergelijke lukt wel.
In andere post heeft het proximus team vertelt dat proximus engineering met een nieuwe versie van de app bezig is.
Bedankt voor de feedback
Nog even geduld dus
Idd, uitvallen bij streamen
Ik kan de app linken met de chromecast. Op de tv krijg ik ‘Proximus tv klaar om te kijken’ maar als k het programma wil streamen valt de app uit.

Op verschil. Devices

App er ondertussen al s afgegooid
Zelfde probleem

Firmware cast : 1.27.96539
Prox tv app : 3.1.6

Reageer