Beantwoord

Proximus tv app en chromecast

  • 2 October 2017
  • 69 reacties
  • 3277 Bekeken

Sinds een week is het niet langer mogelijk om te streamen vanuit de Proximus tv app naar chromecast.
Er kan een link gemaakt worden met de chromecast en het scherm ‘Proximus tv klaar om te kijken’ komt op de tv, maar van zodra je vanuit de app probeert te streamen valt deze uit.
icon

Beste antwoord door SamuelD 25 November 2017, 11:52

Bekijk origineel

69 reacties

Ik heb de info doorgestuurd naar het verantwoordelijke team. Eenmaal meer info van hen geef ik je hier een update.
Ik stelde hier weken, zelfs maanden geleden ook de vraag hoe het komt dat ik deprogramma’s die ik bekijk op mijn iPhone niet kan streamen naar mijn tv via chromecast. Er werd mij een antwoord beloofd, maar ik wachttevergeefs. De engineering zou soelaas bieden...
Reputatie 7
Badge +4
We hebben de testen gedaan met IOS en hebben geen problemen gevonden:

Chromecast v1: geen probleem

Chromecast v2 : geen probleem

Chromecast Ultra: soms zijn er problemen om een stream te starten als de Chromecast op een 5.0GHz Wifi verbonden is.

Dus indien je de chromecast Ultra hebt is het aan te raden om met de wifi 2.4 te verbinden.
Ik heb ios, chromecast v2 en wifi 2.4. Streamen vanuit proximus via chromecast gaat niet. Werkt wél van uit youtube! Ik zie dat andere abonnees net hetzelfde probleem hebben. Op tv komt de mededeling: klaar om te kijken, en daar blijft erbij. Na een twintigtal seconden verdwijnt deze mededeling en krijg ik mooie chromecastfoto’s te zien. Ook op de iPhone/iPad verdwijnt het beeld.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb een chromecast ultra en zelfs op 2.4 lukt het niet. Er komt op de tv wel een proximus scherm 'klaar om tv te kijken' maar verder niks. Op de ipad staaat bovenaan het kleine schermpje tv af te spelen maar niet op de tv.
Ja, pdrk’ ze willen het bij proximus niet geloven. Bij hen lukt het wel zeggen ze. Doen ze wel de moeite om het serieus te onderzoeken? Ik ben hieral maanden aan het reclameren, maar telkens krijg je het antwoord ‘geen probleem’. Begint op mijn zenuwen te werken. Het lukt met Netflix, met Youtube, maar niet met Proximus. Zou het lukken met Telenet? Het zou tegen mijn zin zijn naar Netflix over telopen, maar, op den duur...
Reputatie 3
Badge +2
Ja bij mij lukt al de rest ook, netflix, stevie... Alleen proximustv niet.
Bij’mij ook . Proximus laat ons al maanden in de steek. Vind ik flauw. Waarom lukt hrt bij stevie van vtm, bij youtube, enz... overweeg toch tegen mijn zin over te stappen.
Ik heb een sterk vermoeden dat ios 11 er iets mee te maken heeft. Vroeger met ios9 lukte het nog.
Reputatie 3
Badge +2
Neen, heb net geprobeerd met mijn oude ipad op ios10 en zelfde probleem.
In ieder geval, vroeger lukte het wel hoor. Misschien onder oudere versie dan ios10.
Reputatie 3
Badge +2
Oudere versies heb ik niet meer 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga de problemen die hier zijn aangegeven in elk geval nog eens aankaarten bij de betrokken dienst zodanig het verder kan onderzocht worden. Van zodra ik een antwoord krijg laat ik hier iets weten.
Dank u SamuelD!
Reputatie 7
Badge +6
We zijn momenteel bezig dit te onderzoeken maar hebben wat hulp nodig van jullie.
1) Kunnen jullie vertellen welke Chromecast jullie gebruiken? 1, 2 of Ultra? Voor diegene die het niet zeker weten. In afbeelding van links naar rechts: Chromecast 1, Chromecast 2, Chromecast Ultra.
2) Kunnen jullie de firmware ook even nakijken en updaten? Momenteel gebruiken alle Chromecasten de firmware 1.28.100555. (Firmwareversies Chromecast controleren)
Ik heb chromecast 2; firmware 1.28.100555
Dank u!
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb chromecast 2 : firmwareversie 1.28.100555
Reputatie 7
Badge +6
Ok, alvast bedankt voor jullie feedback! Ik heb hier zelf enkele testen gedaan met een iOS toestel met 11.1.2 met een Chromecast 2 met laatste firmware en had geen problemen met casten. Zowel livestream als opnames ging goed.
Kan je me nog even de toestelinfo (type toestel + software) geven? Ik lees wel dat je het op meerdere apparaten hebt maar om dit in detail na te kijken lijkt dit me nuttige info.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb geprobeerd met volgende apparaten :
Ipad pro 9,7 met ios 11.1.2
Ipad air 2 met ios 11.1.2
Ipad 2 met de laatst mogelijke ios versie maar zal vanavond thuis nazien welke versie dit is.
Reputatie 3
Badge +2
Ipad 2 heeft ios 9.3.5 en met deze werkt het ook niet.
Heb een TCL TV met ingebouwde chromecast en heb zelfde probleem
Reputatie 7
Badge +6
Er is sinds vandaag (Android) en gisteren (iOS) update vor de Proximus TV app beschikbaar. Kan je eens updaten en kijken of het probleem nog steeds voordoet?
Probleem blijft hetzelfde, ook met de update 😞
Reputatie 3
Badge +2
Hier ook nog altijd hetzelfde probleem na de update.
Reputatie 7
Badge +6
We zijn dit samen met de ontwikkelaars aan het bekijken. Ze zijn op de hoogte van dit probleem en onderzoeken dit verder. Helaas omdat het probleem niet op alle Chromecast toestellen is (jawel, we hebben ze allemaal in ons labo liggen 😉 ) is het moeilijk het probleem te reproduceren. Zodra we meer info hebben, laten we jullie iets weten!

Reageer