Nochtans volgen die signalen wel twee verschillende wegen proximus over koperdraden en de andere over coax. Maandag als de proximus medewerkers hier terug langskomen kunnen ze wel je lijn even checken.
Heb je dit ook als je internet via een utp netwerkkabel verbonden met de bbox.
Over wifi kun je wel vlugger problemen ondervinden vooral in de band 2.4 GHz zoals storende naburige wifi kanalen ook van buren die bij een ander provider zitte en op 5 GHz als je te ver van je bbox staat of dat er teveel hindernissen tussen zitten.
Dan zou je bv eens kunnen testen door je 2.4 kanaal te veranderen naar bvb kanaal 11 of het dan bete wordt dit kun je via de bbox interface > http://192.168.1.1 inloggen als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.
Met een gratis wifi analyzer dat je bvb op je pc of gsm installeert kun je de bezetting van de wifi band checken en mss zo de minst bezetten kanalen vinden kanaal 1 of 6 of 11 ….
Nochtans volgen die signalen wel twee verschillende wegen proximus over koperdraden en de andere over coax. Maandag als de proximus medewerkers hier terug langskomen kunnen ze wel je lijn even checken.
Heb je dit ook als je internet via een utp netwerkkabel verbonden met de bbox.
Over wifi kun je wel vlugger problemen ondervinden vooral in de band 2.4 GHz zoals storende naburige wifi kanalen ook van buren die bij een ander provider zitte en op 5 GHz als je te ver van je bbox staat of dat er teveel hindernissen tussen zitten.
Dan zou je bv eens kunnen testen door je 2.4 kanaal te veranderen naar bvb kanaal 11 of het dan bete wordt dit kun je via de bbox interface > http://192.168.1.1 inloggen als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.
Met een gratis wifi analyzer dat je bvb op je pc of gsm installeert kun je de bezetting van de wifi band checken en mss zo de minst bezetten kanalen vinden kanaal 1 of 6 of 11 ….
Nu komt er ineens op Uw decoder is niet verbonden…
dus de decoder spanningsloos zetten dan de bbox 10 sec zonder spanning zetten en wachten tot zijn dsl lampje continu blijft oplichten en dan de decoder terug onder spanning zetten.
dus de decoder spanningsloos zetten dan de bbox 10 sec zonder spanning zetten en wachten tot zijn dsl lampje continu blijft oplichten en dan de decoder terug onder spanning zetten.
Als je die storingen hebt dus ook als je op je tv de melding krijgt dat je decoder geen verbinding kan maken blijft je DSL ledje op je bbox dan continu oplichten of knippert het dan.
Natuurlijk zou je dan ook op de speedtest geen resultaat krijgen!
heb je de bbox al herstart of gereset. als er hier nog iemand van proximus langskomt kunnen ze altijd kijken of je lijn in orde is ook.
De speedtest https://pxs.speedtestcustom.com doe je best met een laptop/pc verbonden aan je bbox via een netwerkkabel of als je de test doet op wifi 5.0 dan zo dicht mogelijk met je toestel staan bij je bbox.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.