Skip to main content

Gebruik al een hele tijd de Pickx-app om tv te kijken op mijn Android tablet (Galaxy 3).  Werkte behoorlijk tot onlangs.…

 

De app is niet meer te vinden in de Google Play store en na wat zoeken blijkt dat deze na de recentste update niet meer draait op mijn versie …

 

Ik ga ervan uit dat ik dankzij Proximus een nieuwe tablet mag kopen als ik in de toekomst de inhoud van mijn decoder of hetgeen op de Proximus server staat elders dan thuis (want daar kan ik gewoon op mijn tv kijken 🙄) wil bekijken…. 

 

Geen fijne gedachte dat ik nu weer een nieuwe tablet mag kopen, maar we moeten consumeren zéker?  Wat  is dan de minimale Android-versie waaraan mijn nieuwe tablet moet voldoen?

Zelf heb ik Android 7.0 op een tablet een drietal jaren geleden gekocbt, en zit de pickx app nog in de winkel. Kun je geen systeem update doen? Via de instellingen helemaal naar beneden scrollen. 

Of gewoon in uw browser surfen naar www.proximuspickx.be, ik zie daar toch .an alles zoals gv gids, live kijken, .....


De pickx app heeft Android 5.0 of hoger nodig.

Het is inderdaad niet nodig een nieuwe tablet te kopen. De tips die Cvanloon geeft kan je zeker gebruiken.


Bedankt voor de reacties.  Mijn tablet draait op Android 4.4.2... Ben er dus wel degelijk aan voor de moeite vrees ik ...


Louter ter bijkomende info: Op de android playstore site staat het ook duidelijk vermeld 5.0 of hoger

https://play.google.com/store/apps/details?id=be.belgacom.mobile.adeleeverywhere&hl=nl


Klik eens op https://www.proximus.be/pickx/nl

Daar inloggen met de gegevens van uw Myproximus


Louter ter bijkomende info: Op de android playstore site staat het ook duidelijk vermeld 5.0 of hoger

https://play.google.com/store/apps/details?id=be.belgacom.mobile.adeleeverywhere&hl=nl

 

Ik wou de Pickx-app opnieuw laden,. in het verleden lukte het dan soms wel.  Toen ik de app deze keer zocht in de Play store vond ik hem niet en heb dan zoveel geprutst dat ik zelfs de play store app had verwijderd... Intussen wel opgelost ... dankzij een vriend die meer kaas van IT heeft gegeten dan ikzelf... Hij wist me te vertellen dat mijn versie niet compatibel is met de app na de laatste update.. Case closed,. investeren in een nieuwe tablet als ik nog opgenomen programma's wil bekijken via mijn tablet.... Op mijn smartphone lukt het (voorlopig?) nog wel..


Klik eens op https://www.proximus.be/pickx/nl

Daar inloggen met de gegevens van uw Myproximus

Thx, live kijken zal wel lukken via de website maar opgenomen programma's dus niet...


ja met een webbrowser  ook bv op pc/laptop heb je natuurlijk geen pickx app versie nodig aangezien het  met de webbased pickx is dat je dan werkt , maar met de app op zijn tablet is natuurlijk een ander verhaal…

Ook opgenomen programma’s kan ik bekijken maar er zijn zenders die je niet kunt bekijken met de webbased pickx en wel bv dan via decoder.


ja met een webbrowser  ook bv op pc/laptop heb je natuurlijk geen pickx app versie nodig aangezien het  met de webbased pickx is dat je dan werkt , maar met de app op zijn tablet is natuurlijk een ander verhaal…

Ook opgenomen programma’s kan ik bekijken maar er zijn zenders die je niet kunt bekijken met de webbased pickx en wel bv dan via decoder.

Klopt helemaal... Op laptop kijk ik soms webbased Pickx en vind ik niet alles terug.. Bedankt allen voor jullie reacties en tips.  Take care


Reageer