Vraag

Philips Smart TV Net TV werkt niet

  • 16 December 2019
  • 14 reacties
  • 1212 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben een Philips TV aan het uittesten maar krijg geen leven in de smart tv (net tv).

De TV is ingesteld volgens de voorschriften, ik heb reeds met een vaste kabel en wifi geprobeerd, maar telkens krijg ik de melding dat de pagina niet geladen kan worden. Volgens Philips zou het aan de firewall in de router kunnen liggen. Heeft iemand een idee hoe ik verder kan?

Met dank voor reacties

Groeten

Phil


This topic has been closed for comments

14 reacties

de bbox eerst even heropstarten kan ook soms helpen.

Moet je in je TV user interface zelf de netwerk gegevens invullen voor wifi of via Lan aansluiting, want als DHCP ingeschakeld is zouden deze gegevens automatisch gebeuren. 

Reputatie 1

De TV is ingesteld in DHCP & IP auto en alle parameters zien er oké uit.

Laat ik de TV aan bij het rebooten van de bbox ?

Dat mag 

Reputatie 1

bbox is heropgestart maar niets is veranderd.

Ik heb opgemerkt dat ondanks dat de klok van de TV juist staat, de smart tv een uur vroeger aangeeft?!

Maar als je de TV verbindt met een HDMI kabel aan je proximus decoder dan krijg je toch beeld op je tv veronderstel ik.

Reputatie 1

Ja, de TV werkt goed via de decoder en de pc via HDMI is ook oké.

Enkel het gedeelte “smart tv” werkt niet. Het gaat hier om een Philips 32HFL5008D/12, dat is een model voor de hotel industrie maar die ook als gewone tv kan gebruikt worden. Maar de app’s en de browser in het gedeelte smart tv doen het niet. Ik heb  al geprobeerd met de professionele modus aan en uit maar hier is er ook geen verschil te merken.

werkt het niet met de WPS methode 

https://www.philips.be/c-f/XC000014770/hoe-de-tv-met-internet-te-verbinden

Handleiding en documentatie 

https://www.philips.be/p-p/32HFL5008D_12/professional-led-tv/ondersteuning?language=TZH

Reputatie 1

Er komt beweging in!

Ik heb een webpagina gedeeltelijk kunnen open en 1 app kunnen open. Dus heb ik verbinding.

Bedank voor de hulp.

Greoten

Phil

zonder dank, graag gedaan,

groetjes, 
Martin

Reputatie 6
Badge +3

@Phil_018 : Deze TV dateert al uit 2013 en Philips dat nu onderdeel is van TP Vision . Er is wel een update aanwezig voor deze TV: https://www.philips.be/p-p/40HFL5008D_12/professional-led-tv/ondersteuning Hier een uitgebreide handleiding voor de TV:  https://usermanual.wiki/Philips/32HFL5008D12.4015083373/html#pf14 Wanneer je een netwerkkabel insteekt heb je normaal direct internet. Deze TV maakt gebruik van Oxigen platform wat waarschijnlijk betalend is omdat het aangeboden wordt normaal gezien aan hotels,ziekenhuizen. Wanneer je geen abonnement hebt zal het niet lukken om connectie te maken met de apps. Hier kan je zien welke apps er maar mogelijk zijn: https://www.download.p4c.philips.com/files/3/32hfl5008d_12/32hfl5008d_12_pss_nldbe.pdf

@familievandesype jij hebt ne speciale google search machine zeker :slight_smile: als ik google dan vind ik die manual niet zelfs ook niet op https://usermanual.wiki/Philips/

Reputatie 1

Bedankt voor de info. De update is geïnstalleerd en de manuals heb ik doorgenomen.

Mvg

Phil

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Bij alle TV-fabrikanten zijn altijd de 2 eerste cijfers gewoon de scherm diagonaal en alles wat er achterkomt is model en type en soms ook voor welke regio bij TP Vision (maakt sinds 2012 TV’s onder de merknaam Philips) is dit altijd /2 cijfers. Wanneer je een handleiding zoekt typ je  bv PHILIPS+HFL5008D+manual.

Ok, bedankt voor deze info