Beantwoord

NIEUWE KLANT PROXIMUS: Reeds 10 dagen na overzet nummer en nog altijd geen bereik ...



Toon eerste bericht

34 reacties

@hris28
ter info: best geen persoonlijke info (klantnr & simnr) op dit publieke forum om veiligheidsredenen
u kunt u info via een prive bericht aan de betrokken Px medewerker geven (en u kunt uw bovenstaand bericht wijzigen *** tot 1 u na posten)

P.S.
Indien uw nr bij Orange niet meer actief staat kan Px geen portering aanvragen/bekomen
Is uw Tempo Sim geregistreerd onder uw naam (bv. via e-id) cfr. wetgeving prepaidkaarten?


Hoi, indien mogelijk zou dit best gedaan kunnen worden 😁

Het Orange sim is denk ik op mijn vader zijn naam geregeld...
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
www.crdc.be of www.1299.be geven aan bij welke operator een telefoonnr zich bevindt
een overdracht dient enkel via de operator van ontvangst (Px) aan de donoroperator (Orange) te worden gemeld/aangevraagd (nr.abo dient niet bij de donoroperator te worden opgezegd)
ik begrijp dat het nr blijkbaar oorspronkelijk bij Orange onder een abo op naam van uw vader stond
gevraagd werd (door uw vader?) om te vormen naar een prepaid Tempo (= andere sim)
werd deze omvorming aanvaard/uitgevoerd door Orange en werd deze nieuwe sim/prepaid geactiveerd/geregistreerd onder uw naam (wetgeving prepaid)
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten/je-herlaadkaart-identificeren
als en slechts als bovenstaande het geval is kan Px op basis van uw nieuwe tempo simnr een overdracht aanvragen (indien het telefoonnr geschrapt werd door Orange is het in principe onherroepelijk verloren = in een niet te gebruiken reserve voor een periode van minimum 6 maand cfr. wetgeving nummering)

P.S.
Indien nodig eventueel één en ander te verduidelijken/toelichten aan Px medewerkers in een privé bericht indien gevraagd

Succes
komt wel in orde na wat geduld, alleen komt het niet altijd zo vlug in orde als het in theorie allemaal zou moeten verlopen, het werd hier al dikwijls genoeg bewezen dat theorie/wettelijke opgestelde regeltjes niet hand in hand gaan met de praktijk....
Ter info:
www.crdc.be of www.1299.be geven aan bij welke operator een telefoonnr zich bevindt
een overdracht dient enkel via de operator van ontvangst (Px) aan de donoroperator (Orange) te worden gemeld/aangevraagd (nr.abo dient niet bij de donoroperator te worden opgezegd)
ik begrijp dat het nr blijkbaar oorspronkelijk bij Orange onder een abo op naam van uw vader stond
gevraagd werd (door uw vader?) om te vormen naar een prepaid Tempo (= andere sim)
werd deze omvorming aanvaard/uitgevoerd door Orange en werd deze nieuwe sim/prepaid geactiveerd/geregistreerd onder uw naam (wetgeving prepaid)
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten/je-herlaadkaart-identificeren
als en slechts als bovenstaande het geval is kan Px op basis van uw nieuwe tempo simnr een overdracht aanvragen (indien het telefoonnr geschrapt werd door Orange is het in principe onherroepelijk verloren = in een niet te gebruiken reserve voor een periode van minimum 6 maand cfr. wetgeving nummering)

P.S.
Indien nodig eventueel één en ander te verduidelijken/toelichten aan Px medewerkers in een privé bericht indien gevraagd

Succes


Hoi,

bedankt voor uw bericht, dit was zeer behulpzaam.

Mvg,
Chris
ok, hou mij op de hoogte. Als ik weet dat het actief staat, dan kan ik het nodige ingeven.

En dan zal je ook terug netwerk hebben via het kaartje van orange.
Hou dan ook wel het Proximus Simkaartje bij de hand, want als het nummer overgezet is, dan valt die van orange uit.
En moet je de simkaart van Proximus gebruiken.
Morgen ben ik terug op het Forum. :)


Hallo Samantha,

ik heb de Prepaid simkaart van Orange geregistreerd, ik hoop hiermee ook op actief gezet dan. Ik stuur je een privebericht met de pdf van deze gegevens.

Mvg
kun je bij (https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265) al zien of het nummer reeds van provider veranderd is? maar waarschijnlijk is dit nog te vroeg?
Zou het niet in principe na registratie moeten werken? Kunnen we mss eens proberen?

In principe wel.
Afhankelijk wat orange allemaal met het nummer gedaan heeft natuurlijk.
Ik zal het in geven en we zullen zien. :)

@martin
Ja, het is nog te vroeg om dit nu al te checken. 🙂
hey Chris

het zou in orde moeten zijn. :)
Heb je het kaartje van Proximus al in de gsm zitten?
kan je eens testen als het ok is?


Nog altijd geen succes!

Groeten
graag gedaan. 😉

Reageer