Vraag

Linksys velop node verbinden met decoder

  • 26 December 2019
  • 10 reacties
  • 831 Bekeken

Weet iemand of het mogelijk is om een decoder aan te sluiten via een ethernetkabel op een bijkomende linksys velop node?

De hoofdnode staat bij de modem en een andere node in de living waar de tv en decoder staan.

Misschien wordt dit niet ondersteund en zal ik toch terug gebruik moeten maken van powerline adapters?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees ervoor 

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/uw-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

&

https://community.linksys.com/t5/Velop-Whole-Home-Wi-Fi/IPtv-and-multicast-on-the-Velop/td-p/1115156/page/2

&

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=53619

 

Reputatie 7
Badge +4

Dit wordt inderdaad door Proximus niet ondersteund. Je gaat hiervoor inderdaad best PLC adapters, wifi booster of kabel gebruiken.

Het is me dus wel gelukt! Je moet via de app gewoon bij geavanceerde instellingen > internetinstellingen kiezen voor een brug/bridge en dan lukt het wel degelijk! Gewoon een ethernetkabel van de secundaire of tertiaire node naar een decoder en je hebt proximus tv!

Vraagje: Je hebt dan hoogst waarschijnlijk geen V6 decoder denk ik ? 

Nee een V5

@Martin dit werkt dus niet met een v6 decoder? Wanneer 'verplicht' proximus je om hier gebruik van te maken? Als dit binnenkort het geval is overweeg ik alsnog om snelle powerline adapters te kopen die nog wel een aantal jaar meegaan. Aangezien deze meestal sneller zijn dan momenteel wordt aangeboden.

Ik zat hier ook een beetje op het verkeerde spoor ik dacht dat het om een Linksys router achter de bbox ging, omdat M_016 zijn linken die hij gepost heeft, verband houden met router achter de bbox, maar nu zie ik dat het om een mesh systeem gaat. 

Ik had die vraag gesteld omdat ik weet dat de v6 niet werkt achter de fritz!box (met dynamic bridge) ter vervanging van de bbox en zo wou weten of er ook zouden problemen zijn als de v6 achter zo’n Linksys Velop staat.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

tenzij vergissing mijnentwege gedraagt de primaire node van een Mesh-systeem zoals Velop zich als een router

uiteraard kan deze “in bridge mode gereduceerd worden”, de info op het Linksys forum waarnaar gerefereerd werd, was niet direct positief/klaar en duidelijk m.b.t. ondersteuning van IPTV

dus ik vermoed dat er voor zoals voor  AVM Fritz!box ook Linksys Velop  voor decoders type v6 bovenstaande niet direct meer een oplossing biedt (cfr. bv. userbase forum)

@Smommen

fijn dat het opgelost is en thanks voor de feedback)

 

ik weet het, de v6 kan alleen in fully routed mode werken achter een router en als die router niet herkend wordt door Proximus dan werkt dit niet.
Maar ik heb de vraag gesteld omdat ik toch benieuwd ben of het ook niet zou werken achter deze velop!
maar Smommen heeft spijtig genoeg geen V6 om dit even te proberen.

Als de primaire node een router is dan is het logisch inderdaad dat de decoder niet werkt achter dit systeem en wel na bridged mode, althans toch voorde V5 / V5c de vtraag is dan weer voor hoelang want blijkbaar zijn er al die het zelfde probleem ondervinden met de v5C als met de v6 !

 

Reageer