Skip to main content
Goeiemiddag,



Wij hebben thuis een Tuttimus pack.

Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.

Nu hebben wij hier nooit echt problemen mee gehad, tot een moment in januari dat er een straat naast ons helemaal opgebroken werd en vernieuwd. Sindsdien hebben wij frequente problemen met internet, het valt makkelijk 5 tot 10 keer uit per dag voor enkele minuten.

Ook is onze gemiddelde downloadsnelheid verlaagt naar om en bij de 15 Mbps en uploadsnelheid ligt rond de 3 Mbps (aan de kabel).

Nu, ik ben een fervent gamer en stream ook wel redelijk wat en deze snelheden halen soms het bloed van onder mijn nagels...

Ik heb dit zelf al verschillende keren gebeld naar de klantendienst en zij claimen dat er een "ergens een kabel beschadigd moet zijn". Ze hebben zelf (lijkt mij) ook geen idee wanneer dit gecontroleerd en gemaakt zal worden, dit is nu al bijna 6 maand zo...

Heb dit ook al een bij de gemeente gaan melden omdat ik dacht dat dit dan misschien het proces zou versnellen, maar zij vertellen me daar dat Proximus aanvragen opstuurt voor werken en zij deze altijd meteen aanvaarden, dus dat zij niet verantwoordelijk kunnen zijn voor eventuele vertraging van het uitvoeren van werken. Ook vertelde ze me dat als dit nog lang aansleept, dat ik dan best overstap naar een andere provider...



Ik vraag me dus af wat mijn opties zijn op betere internetsnelheden? En of dit eindelijk eens opgelost kan worden?



Dank bij voorbaat!
Het tool dat je gedownload hebt werkt alleen voor een Sagemcom bbox.

Ik hoop dat de Prox technieker het deze keer voor u in orde kan brengen.

houd ons op de hoogte.








@RubenVD97











We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.

Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?



Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Is hier al een technicus voor langsgeweest?



Geert
Ja, als ik mij goed herinner moet dit in juni geweest zijn. Wij dachten dat hij kwam om alles te bekijken, maar die man zei dat hij enkel voor de tv kwam.
Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?



Geert


Mag ik dan iemand verwachten deze week?










@RubenVD97













We hebben je aanlsuiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.

Heb je de modem (de bbox) al eens herstart?



Geert
Onze eerste klachten dateren al van januari 2019, sindsdien hebben we al heel wat discussies gevoerd maar is er nog niets veranderd. Dus alsjeblieft help ons, misschien moet je gewoon zelf eens komen kijken en aan de lijve ondervinden wat er aan de hand is. Onze meetresultaten waren een halfuur geleden 3Mbps downloadsnelheid en waren net nog 0.5Mbps downloadsnelheid. Bovendien staat het lampje voor de wifi verbinding weer op rood, dit gebeurt makkelijk 80 keer per dag. De modem is vandaag al 2 keer manueel herstart en 1 keer gereset door iemand van jullie.
Is hier al een technicus voor langsgeweest?



Geert
Ja, als ik mij goed herinner moet dit in juni geweest zijn. Wij dachten dat hij kwam om alles te bekijken, maar die man zei dat hij enkel voor de tv kwam.
Wanneer past het voor jou om iemand langs te sturen?



Geert
Mag ik dan iemand verwachten deze week?


Hi ruben, ik stuur iemand woensdagvoormiddag bij je langs tussen 8-12u

indien niet ok laat het dan zeker weten dan kijken we om de afspraak aan te passen
Hi ruben, ik stuur iemand woensdagvoormiddag bij je langs tussen 8-12u

indien niet ok laat het dan zeker weten dan kijken we om de afspraak aan te passen


Morgen kan! Trouwens, het is nu het begin van een nieuwe maand, onze pack is dus vernieuwd maar toch halen we nog altijd niet meer dan 5Mbps downloadsnelheid aan kabel. Kunnen zo zelfs geen Netflix kijken momenteel...
Hopelijk zal de technieker de vinger op de wonde kunnen leggen.

Reageer