Vraag

Internetproblemen sinds januari...



Toon eerste bericht

55 reacties


Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?
Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren
mvg

Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd!


ruben, ik vind hier inderdaad melding terug van de werken begin dit jaar
ik zie ook dat je huidige profile er een is van 16.5 mb, al haal je wel iets meer snelheid (ongeveer 20mb)
ik neem even contact op met een andere dienst om nu na te gaan waarom je profile veranderd is en wat de volgende stap is
Ik kan dit zelf jammer genoeg niet zomaar verhogen aangezien je lijn dit momenteel niet zou aankunnen en je dan helemaal geen verbinding meer zou hebben
van zodra ik meer info voor je heb contacteer ik je terug


Sinds ongeveer 2010 zijn wij niet alleen voor telefonie maar voor alles naar Proximus gegaan, maar nu blijft dus eigenlijk dat al jaren aan stuk Proximus ons niet de kwaliteit levert die geadverteerd in het pakket zit, andere pakketten die goedkoper zijn, bieden dan uiteindelijk toch een internetsnelheid aan die meer aansluit bij de snelheid die onze lijn aankan. Wij betalen dus al jaren te veel? Waarom heeft niemand ons dat gezegd?
Reputatie 7
Badge +4

Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?
Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren
mvg

Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd!


ruben, ik vind hier inderdaad melding terug van de werken begin dit jaar
ik zie ook dat je huidige profile er een is van 16.5 mb, al haal je wel iets meer snelheid (ongeveer 20mb)
ik neem even contact op met een andere dienst om nu na te gaan waarom je profile veranderd is en wat de volgende stap is
Ik kan dit zelf jammer genoeg niet zomaar verhogen aangezien je lijn dit momenteel niet zou aankunnen en je dan helemaal geen verbinding meer zou hebben
van zodra ik meer info voor je heb contacteer ik je terug

Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?
Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren
mvg


Heb m'n vastelijnnummer toegevoegd! Kon je geen privébericht sturen, 'stuur bericht' staat niet naast je naam.
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag,

Wij hebben thuis een Tuttimus pack.
Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.
Nu hebben wij hier nooit echt problemen mee gehad, tot een moment in januari dat er een straat naast ons helemaal opgebroken werd en vernieuwd. Sindsdien hebben wij frequente problemen met internet, het valt makkelijk 5 tot 10 keer uit per dag voor enkele minuten.
Ook is onze gemiddelde downloadsnelheid verlaagt naar om en bij de 15 Mbps en uploadsnelheid ligt rond de 3 Mbps (aan de kabel).
Nu, ik ben een fervent gamer en stream ook wel redelijk wat en deze snelheden halen soms het bloed van onder mijn nagels...
Ik heb dit zelf al verschillende keren gebeld naar de klantendienst en zij claimen dat er een "ergens een kabel beschadigd moet zijn". Ze hebben zelf (lijkt mij) ook geen idee wanneer dit gecontroleerd en gemaakt zal worden, dit is nu al bijna 6 maand zo...
Heb dit ook al een bij de gemeente gaan melden omdat ik dacht dat dit dan misschien het proces zou versnellen, maar zij vertellen me daar dat Proximus aanvragen opstuurt voor werken en zij deze altijd meteen aanvaarden, dus dat zij niet verantwoordelijk kunnen zijn voor eventuele vertraging van het uitvoeren van werken. Ook vertelde ze me dat als dit nog lang aansleept, dat ik dan best overstap naar een andere provider...

Ik vraag me dus af wat mijn opties zijn op betere internetsnelheden? En of dit eindelijk eens opgelost kan worden?

Dank bij voorbaat!

Hi ruben, kan je je klantennr of lijnnr toevoegen aan je profile of ons dit doorgeven via prive ?
Dan kijken we even je verbinding na en gaan we na wat er nog moet gebeuren
mvg
Louter ter info tot iemand van Proximus je verder te woord staat:
Je schrijft: Volgens deze Tuttimus pack zouden wij dus max 100Mbps downloadsnelheid kunnen bereiken en max 15 Mbps uploadsnelheid.
In de werkelijke is de snelheid die je minimum moet halen op te vragen via onderstaande link, en deze hangt af van de kwaliteit (verzwakking/lengte enz...) van de lijn in de distributiekabel waarop je aangesloten bent.
http://proximus.be/internetsnelheid (controleer best beide op bestaande en nieuwe klant )
Het soort abonnement dat je neemt geeft aan wat er in dit abonnement max aan snelheid wordt toegelaten (deze wordt aangegeven als "Geadverteerde snelheid") in geval je lijn die snelheid aankan (of hoger zou liggen dan aangegeven in je abonnement)
Als Proximus je op de lange duur het probleem met lijn niet kan oplossen kun je ook altijd een klacht indienen bij de ombudsman van telecom, maar wacht mss best toch nog even de reactie af van de Proximus medewerker die hier zal langskomen om je dossier verder te onderzoeken en om je in te lichten welke volgende stappen tot de oplossing al ondernomen werden, nog bezig zijn of nog moeten gebeuren...

Reageer