Beantwoord

Hoezo, ineens copy-protect op uitzendingen?

  • 12 November 2019
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

Reputatie 1

Als ik iets probeer op te nemen van een opgeslagen programma van Pickx TV op een aangesloten DVD-recorder krijg ik ineens een melding van een copy-protect signaal en stopt mijn opname. Vorige week was dat niet. Ik heb even getest en het is op opnames van verschillende zenders en ook rechtstreekse uitzending.

Wat is dat nu weer voor zever? Is dat nieuw?

Mijn neefje is op het nieuws geweest en ik wil die opname langer bijhouden dan 4 jaar, en nu kan dat niet?

Weet iemand een manier op dit op te lossen? Want dit is belachelijk.

icon

Beste antwoord door Martin 12 November 2019, 16:38

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag Sarah, 

 

Via HDMI kabel is er geen mogelijkheid dat dit werkt. Maar geen paniek. Je kan een opname bijhouden voor 3 jaar, maar je kan deze terug verlengen zodat je deze niet kwijtgeraakt. 

dvd recorder aansluiten via scart bv als je v5 decoder hebt

Reputatie 1

Charlotte, dat is de eerste keer dat ik hoor dat je iets langer zou kunnen bijhouden dan 3 jaar. Ik zie ook nergens in het menu die mogelijkheid. Ik ben dus niet overtuigd. Daarbij wou ik die opname met mijn neefje bij de vakantieopnames zetten op DVD voor mijn grootvader. Dat ik ze langer dan drie jaar zou kunnen bijhouden op mijn decoder blijft in dat geval nogal magere troost voor mijn grootvader.

 

Martin, mijn DVD-recorder is al aangesloten via een scart-kabel op mijn V5 decoder. Vorige week werkte het opnemen nog, nu niet meer.

Inderdaad tot nu toe kon je altijd opnemen van de decoder op een recorder via de scart stekker, daar stond geen kopie protectie aangezien de beeldkwaliteit ook lager is dan via HDMI waar wel HDCP van toepassing is, dus wat er dan veranderd is dat je dit niet meer kan via scart zou ik ook wel graag eens weten?

zou een reset of herstarten van een decoder niet helpen.

Reputatie 1

Dat zou ik ook graag weten, Martin. Aan mijn installatie is de laatste tijd niets veranderd, dus leek het mij dat de enige verandering in het signaal van pickx TV kon zitten.

Maar ik heb je advies van herstarten van de decoder gevolgd, en ik sta paf, het werkt terug! Snappen hoe dat komt doe ik niet, maar in ieder geval ga ik vanavond die nieuwsuitzending ineens deftig overnemen voordat mijn decoder weer van gedacht verandert.

Hartelijk bedankt!

 

 

Blij te horen dat ik je toch een beetje heb kunnen uit de nood helpen.