Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Ik merk op dat de kleuren in 2160p nogal flets overkomen.
Als ik het beeld op 1080p zet zijn de kleuren beter maar het beeld is niet zo scherp.
Ook is de decoder trager als de v5.
Reputatie 7
Badge +3
Doxie kan u eventueel de hdmi kabel even uittrekken en terug insteken? Groeten Els
Doxie kan u eventueel de hdmi kabel even uittrekken en terug insteken? Groeten Els

En wat moet dit dan juist oplossen?
zou het eventueel aan de kwaliteit van de HDMI kabel kunnen liggen, toen ik de v6 nog had is mij dit toch niet opgevallen.
Ik heb de hdmi kabel even uit getrokken en terug ingstekoken maar heb nog altijd hetzelfde probleem.
Ik heb ook de hdmi kabel vervangen door een andere waarvan ik zeker weet dat die het doet.
Nog altijd hetzelfde probleem ivm kleuren op 2160p
Ik heb de output van het beeld op 1080p gezet en de kleuren zijn goed.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgestuurd naar de bevoegde dienst. Van zodra ik feedback heb laat ik je iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb ondertussen de volgende feedback ontvangen. Het problem ivm de kleuren op 2160p heeft te maken met speciale settings op de TV. Bijvoorbeeld bij een Samsung tv noemt deze speciale setting UHD colour.
Ik heb een oled tv en hier noemt die setting 'Deep Color' als ik mij niet vergis.
Maar moet deze optie dan aan of uit staan?
Default staat die aan, heb deze optie al eens uitgezet maar geen verschil gezien.
Ik zal het deze avond nog eens testen.
HDMI ULTRA HD Deep Color moet inderdaad aan staan voor je HDMI TV ingang waar een UHD HDR bron op toekomt.
(de meeste huidige TV's gaan alleen op HDR modus als ze een full 4k UHD beeld doorkrijgen)
Ik heb geprobeerd met Deep Color aan en uit en ik zie geen verschil, kleuren nog altijd niet correct.
Aangezien deze box geen HDR uitzend zie ik ook niet waarom dit zou moeten aanstaan.
Het probleem volgens mij is dat de conversie van REC. 709 naar REC. 2020 niet correct gebeurd.
voor wie dit chinees is ☺️ , hier al wat uitleg bv:
hdr-color-space
Reputatie 1
Een tip om HDMI opnames te maken (getest met V5, maar wel een paar jaar geleden), maar dit hangt af van je tv: Als je signaal binnenkomt op je tv, kan je via de tv met een aangesloten harde schijf opnames maken. Dit is wel in real time, en je decoder moet natuurlijk het gepaste signaal doorgeven... Of dit nu nog lukt, zou je moeten testen... Ikzelf gebruik dit niet meer omdat ik NAS gebruik, en alles via mijn AVR laat gaan. Echt tv kijken is er niet meer bij, omwille van de flauwe programma's en veel te veel reclame (tv decoder afgekoppeld). Netflix loopt via apple tv, wat veel sneller en stabieler is dan de app via de decoder. Wat ik wil zien (bv een match van de rode duivels) doe ik via airplay vanop de proximus tv app op de ipad...
Badge
Ik zou ook graag "tester" worden. Waar kan ik hiervoor terecht?
Dit is al lang voorbij.
Ik hoor trouwens niet veel meer van de bugs omtrent de V6, zouden ze opgelost zijn 🤔
Reputatie 6
Badge +3
Of onoplosbaar 😇 en gaat men over naar de V7 - android decoder.
En zou deze dan wel bugvrij zijn 🤔 ☺️
Er is niks meer gebeurd de afgelopen 5 maanden. Ik zit nog steeds op firmware B139 en heb nog altijd dezelfde CEC issues als toen (HDMI handshake die niet goed loopt waardoor de resolutie verkeerd wordt afgesproken met men AV receiver)

Verder heb ik er eigenlijk niet echt over te klagen ,buiten dat soms de bluetooth connectie met de afstandsbediening plots niet meer werkt. De decoder manueel uitschakelen via de powerknop achteraan en terug aanzetten lost dat dan weer tijdelijk op.
Ik heb dat nu ook af en toe voor met de V5-c waar de RF connectie met de remote niet werkt en op IR werkt i.p.v op RF!
Hallo,
Vandaag net update V6 gekregen. Versie B148.
Zwart startscherm wit proximus logo.+.Pickx.. wit laadcirkeltje.....
Voor de rest geen verschil met vorige versie blijkbaar.
Nieuwe menu's had ik reeds.
Mvg
Artie
@Artie bedankt voor de feedback.
Netflix app werkt niet naar behoren op de V6. Hangt heel veel vast.
wat ik hier regelmatig lees als oplossing voor het Netflix probleem is het volgende:
dat het soms kan helpen door je cookies te verwijderen op je decoder :
instellingen > systeem > veiligheid/privacy
> geef kinderlsot in (default=1234)
> cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.
Dan moet je opnieuw uw user naam/wachtwoord ingeven.
Die cookies heb ik al gedaan, heeft niet geholpen
ja ik lees nu pas je derde opmerking omtrent dit probleem, of beter gezegd je eerste post omtrent dit probleem > https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/netflix-start-meestal-niet-op-van-de-eerste-keer-48061?postid=630700
dat het niet werkt ☺️