Het grote V6 decoder topic



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

749 reacties

Bij mij blijft het ook wel langer staan als ik hem rechtstreeks aan de TV hang, maar van zodra ik hem aan de AV receiver aansluit springt hij bijna zo goed als altijd terug naar autosync. Volgens mij heeft het iets te maken met het feit dat de TV eerst aanspringt en dan pas de versterker. Door de pass through functie van de versterker krijgt hij volgens mij eerst de EDID van de TV binnen waarin staat dat ook 2160p ondersteund wordt en hij daardoor telkens verspringt.
Eigenlijk moet hij gewoon 1080p aanhouden zoals ingesteld ongeacht wat de andere apparaten doen.
Wel jammer, want verder werkt hij eigenlijk vlekkeloos.
Dag Martin,

Even om te bevestigen dat de Decoder v6 werkt met een Logitech Harmony afstandsbediening op infrarood wanneer je hem toevoegt als HUAWEI EC6109V1.

Bedankt !

Gebruikt er hier iemand een Logitech Harmony afstandsbediening met de Decoder v6 ? Welk type apparaat moet je toevoegen om dit te laten werken ?
probeer eens HUAWEI.EC6109V1 of het hiermee lukt.
of HUAWEI EC6109-V1
of HUAWEI EC6109V1
of HUAWEI EC6109


Dag Martin, bedankt voor de feedback! Ik ben momenteel nog geen klant, maar plan na deze week over te schakelen van Telenet Whoppa naar Familus. Wanneer ik de decoder heb getest met de Harmony remote, laat ik hier terug iets weten!
Hartelijk dank kevinc voor de feedback 👍
en blij te horen dat het toch gelukt is zo.
V6 decoder is toch wel een toestel waar je haren van recht komen te staan. Hier ook zo'n onding en niets anders dan miserie. Resolutie wordt inderdaad altijd terug op autosync gezet en dan kan de marantz dit 4k signaal natuurlijk niet verwerken en heb ik zwart beeld. Reageert sloom en traag en de ab is een heel stuk minder fijn werken dan de v5 afstandsbediening. Nu maar mijn v5c teruggezet en die dingen werken wel zoals het hoort. Jammer dat proximus in zee is gegaan met huawei. Ze hadden beter bij cisco gebleven... Nu maar de v6 retour sturen.
Hier al een tijdje V6 en tevreden van. Momenteel echter stilstaand beeld op NPO3.
Is dit bij iedereen zo of dan toch bug? Beeld bevriest na +/- 2 seconden bij zappen.
Na wegzappen terug normaal op andere zenders. Enkel NPO3.
Reeds alle stappen doorlopen(heropstart modem en decoder/facr reset....).
Reputatie 7
Badge +4
Artie, wij hebben hier nu net de test uitgevoerd op NPO3 met een V6 decoder, maar hier blijft het beeld vlot werken. Kan je nog even de decoder herstarten en even opnieuw proberen?
Charlotte, geen verbetering na opstart. Kabels reeds vervangen(utp/hdmi). Andere input...
Andere zendernummer toegewezen... niets helpt blijkbaar.
Reputatie 7
Badge +4
We geven dit door aan de bevoegde dienst met vraagt tot verder nazicht, Artie. Van zodra we meer weten, weet jij het ook!
Ok,bedankt!
V6 decoder is toch wel een toestel waar je haren van recht komen te staan. Hier ook zo'n onding en niets anders dan miserie. Resolutie wordt inderdaad altijd terug op autosync gezet en dan kan de marantz dit 4k signaal natuurlijk niet verwerken en heb ik zwart beeld. Reageert sloom en traag en de ab is een heel stuk minder fijn werken dan de v5 afstandsbediening. Nu maar mijn v5c teruggezet en die dingen werken wel zoals het hoort. Jammer dat proximus in zee is gegaan met huawei. Ze hadden beter bij cisco gebleven... Nu maar de v6 retour sturen.

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij, ook met een marantz receiver. Op welke Software versie zit je? Ik zat namelijk eerst op B125 en bij mij hebben ze dan de B136 gepusht waarmee het wel een pak verbeterd is. De resolutie springt nog altijd wel terug naar autosync maar hij spreekt wel vaker correct 1080p af met de marantz, heel af en toe mislukt het nog en neemt hij weer 4K maar op software B125 had ik dit elke keer ik de decoder herstarte, dat is met B136 wel een stuk beter nu.

Helaas ga je de Huawei niet meer kunnen omruilen voor een Cisco V5, ik heb hiervoor meermaals naar de klantendienst gebeld, maar omwisselen naar een oudere versie doen ze gewoonweg niet. Het is eventjes tanden bijten en wachten op verbeteringen via de software updates die uiteindelijk wellicht onze problemen wel zullen oplossen.

We hebben gewoon de pech dat de V6 nog niet echt 'matuur' is tov de V5 decoders.
Dat is al altijd zo geweest met de decoders, iedere keer dat er nieuwe decoders uitkomen heb je met bugs af te reken die dan geleidelijk aan, met de software updates die volgen, beetje per beetje opgelost worden.
Reputatie 1
Misschien eens meegeven per update (van B125->B136)wat de werkelijke verbeteringen/aanpassingen zijn of welke bugs zijn bijgewerkt,zou wel handig zijn dacht ik
Inderdaad deze vraag werd hier op het forum ook al jaren terug gesteld, bij andere oude decoders en ook voor de bboxen , maar tot nu toe is dit nog nooit in detail gegeven geweest, wel soms summier een uitleg. Het enigste dat je er kunt uit afleiden dat er verschillende software versie uitkomen om uit te testen of de problemen verminderd zijn of opgelost zijn daarom dat deze tussentijdse software ook niet naar iedereen zal gestuurd worden uit veiligheid wat ook logisch is aangezien een nieuwe software niet altijd en alleen een verbetering brengt maar mogelijks ook onvoorzien een andere bug teweeggebracht heeft die al dan niet zelf nog erger kan zijn dat de opgeloste bug, al valt dit nu wel gelukkig nog mee.
Reputatie 1
Volledig akkoord Martin,weet reeds lang dat de mensen van Proximus niet over een nacht ijs gaan voor ze een bepaalde upgrade op onze decoders loslaten......daar zitten verdomd goede,toptechnisch bekwame mensen,chapeau Proximus??
Reputatie 7
Badge +4
Fijn om te horen. Dankjewel
Na nog wat te testen heb ik ondertussen gemerkt dat het terugspringen van de beeldinstellingen naar autosync alleen voorvalt wanneer de decoder lange tijd heeft uitgestaan (bvb 's nachts). Als ik hem bvb uit zet en meteen terug aan blijft de instelling wel op 1080p staan.
Het lijkt er op dat wanneer hij langere tijd uit staat, hij in een soort eco modus terecht komt. Bij aanzetten wordt dan ook eerst het proximus logo getoond dat laadt. Nochtans heb ik de eco modus op normaal staan.

Zijn er nog updates gepland die dit mogelijks verhelpen? Want het is best irritant om telkens HDMI kabels te liggen hersteken telkens hij een nacht heeft uitgestaan. Voor mij valt het nog mee, maar mijn vriendin heeft al een paar keer op het punt gestaan hem door het raam te gooien 😋
Na melding van 'blokkerende' weergave(stilstaand beeld) op NPO3 HD nu soms ook op ander zenders.
Na contact met helpdesk nieuwe software gepusht en update gehad naar B139.
Geen resultaat. NPO3 HD nog steeds stilstaand beeld.
Fix dit aub
Grtn
Artie
Reputatie 1
@Artie. Heb jij firmware B139???......dacht dat de laatste B136 was?
Inderdaad B139. Heeft echter het probleem van stilstaand beeld NPO3 niet verholpen....
Sommige andere zenders hebben dit mankement nu ook soms. Heb alles al geprobeerd... geen effect.
Om één of andere reden vanaf vandaag géén stilstaand beeld meer op NPO3☺️ !
Alles werkt zoals het moet!
👍
Wie het ook gefixt heeft : Bedankt!
Grtn Artie
Aan de medewerkers van Proximus of diegene die er weet van hebben:

Is er zicht op een oplossing voor het probleem wanneer je de decoder aan een A/V-receiver hangt, er geen beeld en wel geluid is (vaak met melding niet hdcp-compliant) ? Zeker als dit beeld niet hdcp 2.2 ondersteund. (Projector etc...)

Veel mensen hebben een A/V-receiver en zullen dit probleem misschien ook hebben.

Van andere posts:
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/hdcp-2-2-probleem-via-avr-43593
> https://nl.forum.proximus.be/het-proximus-labo-37/het-grote-v6-decoder-topic-43140/index10.html#post602401
> https://nl.forum.proximus.be/het-proximus-labo-37/het-grote-v6-decoder-topic-43140/index10.html#post602410

Op een ander forum hetzelfde verhaal:
> https://community.virginmedia.com/t5/Virgin-TV-V6/using-Yamaha-a-v-receiver-with-V6-box/td-p/3667409

Bij ons en bij mijn vader hebben we er nu een HDMI-splitter tussen gezet die de HDCP eruit stript. Nu geen probleem meer. Maar dit is nu niet echt de bedoeling toch... ?

Het lijkt me een softwarematig probleem waardoor de handshake niet correct verloopt.

Alvast bedankt voor de info!

Vg
Maarten.
Wat ik niet goed begrijp is als je de TV direct verbindt met de 4K TV je dit probleem niet hebt, kan dit dan wel aan de software van de decoder liggen?
Wat ik niet goed begrijp is als je de TV direct verbindt met de 4K TV je dit probleem niet hebt, kan dit dan wel aan de software van de decoder liggen?

Je bedoel de 'decoder' aan de 4K TV, HDTV of Beamer? Wel, de decoder zal de a/v receiver zien als zijnde hdcp 2.2 compliant maar daar hangt een beamer aan die dat niet is of een tv die dat niet is...

Bij mijn vader is het zelfs zo dat de a/v receiver hdcp 2.2 compliant is en alsook een (vrij) recente 4K TV van Panasonic heeft...

Moet de handshake niet van de decoder tot aan het beeld gaan? Anders is dit een enorme design-blunder lijkt me...
Hetgeen ik bedoelde was: als de TV direct op de decoder hangt werkt alles correct veronderstel ik toch.
Als je dan de A/V receiver er tussen zet werkt het niet meer.
Dan stel ik mij de vraag of het dan de handshake niet is tussen A/V receiver + TV die mank loopt?
Misschien is er iemand van Proximus met de juiste kennis over handshake van hdcp die hierop kan antwoorden. Maar ik schat dat er dus heel veel mensen zijn met een soortgelijk probleem. Ik kan ook mis zijn...