Het grote V6 decoder topic


Reputatie 7
Badge +6
Zoals vele van jullie weten zijn we op 31/01 (eindelijk) begonnen met het testen van de V6 decoders. 👏 Uiteraard heeft Proximus vooraf al vele zaken getest maar nu is het jullie beurt!

De bedoeling van dit topic is om alle feedback te verzamelen en rechtstreeks terug naar de ontwikkelaars te geven. Zoals het natuurlijk hoort bij een piloot. Uiteraard willen we ook richting de andere kant werken. We zullen dus proberen de antwoorden die we krijgen van onze ontwikkelaars terug te koppelen via dit topic. Ikzelf ben ook tester 🎉 en zal je ook zoveel mogelijk info proberen te geven, waar mogelijk natuurlijk.

Denk er ook aan dat je na de piloot een survey krijgt waar je al je bevindingen kan doorgeven. Deze worden aandachtig gelezen. Vul deze dus ook zeker in! Je krijgt er trouwens nog 5 extra kadofilms voor. 😉


Update 27/02/2018:
Hello! Tijdens nacht van 27/02 op 28/02 zal er een nieuwe update worden verstuurd naar je decoder. We raden aan je decoder in standby te laten staan.

Een aantal problemen werden opgelost, waaronder:
  • Het automatisch aanschakelen van de TV als u de decoder uit standby haalt, werkt nu ook als u uit eco-modus komt
  • Netflix issue bij het bekijken van een 4K film: het probleem met ondertitels en audio desync zou moeten opgelost zijn
  • De geldigheidsduur van een serieopname wordt nu correct weergegeven

Update 10/04/2018:
Tijdens de piloot zal het UHD demo kanaal enkel beschikbaar zijn wanneer de V6 decoder slechts je enige decoder is. Je dient dus je vorige decoder af te melden. Je kan dit doen door te bellen naar 0800 99 696. Wanneer dit gebeurd is en enkel de V6 als enige decodes actief staat, zal de wijziging 's nachts automatisch gebeuren en zal UDH de volgende dag beschikbaar zijn.

This topic has been closed for comments

749 reacties

Het verspringen van één positie lukt nog wel bij mij (af en toe gebeurt er niks en moet ik nogmaals opnieuw drukken) dit kun je door iedere keer op de EXT knop te drukken, maar als je bv meerder posities verder wilt gaan in de keuze lijst, wil dit zeggen meerdere maal op de EXT knop drukken en dit gaat vlotter met de pijltjes toetsen zoals ik hierboven beschreven heb, maar dat gaat niet meer met de v6 remote maar wel zonder probleem met de v5 remote.
Ik denk dat er iets niet goed werkt aan de v6 remote (ik heb zelf al eens nieuwe baterijen gestoken en ook al de remote een reset gegeven, om dan terug universeel te maken)
Reputatie 5
Badge +3
Bij mij werkt de source/EXT functie perfect zoals bij mijn V5c decoder, V6 aangesloten op een samsung HD TV.
Reputatie 7
Badge +6
Peter M, het niet synchroon lopen van de audio wanneer je een surround systeem of home cinema systeem gebruikt hebben we nog al gekregen op de V6. Maar we kregen deze ook soms met de andere decoders. Dit zijn ook zaken zeer moeilijk te testen door onze ingenieurs in het labo gezien we niet al de verschillende systemen op de markt kunnen testen. 🙂 Soms ligt het ook aan het surround systeem zelf.

Globaal gezien moet dit werken. Soms is het herstarten van de surround systeem (wanneer je decoder aan blijft staan) ook een oplossing.
Bij mij werkt de source/EXT functie perfect zoals bij mijn V5c decoder, V6 aangesloten op een samsung HD TV.
Ik zou eigenlijk iemand moeten vinden die geen samsung TV heeft en die ook de afstandsbediening eerst moet universeel maken, of die mensen dit ook voor hebben en als zij dit niet voor hebben moet er wel iets niet orde zijn.

Ter herinnering:
-------het gaat om volgend probleem-------
TV-mode toets gans de tijd ingedrukt houden terwijl je effen op EXT toets drukt tot de lijst met ingangsbronnen van je tv verschijnt en je dan probeert, met de pijltjes toetsen naar boven of naar onder, door gans de lijst te scrollen.
Dit lukt dus niet.
Reputatie 5
Badge +3
Martin, terwijl je de tv mode indrukt ga je in principe naar de tv menu, je selecteert de bron door telkenmale de EXT toets te gebruiken en niet met de pijltjes toch?

Janick
'k zal het even proberen om te scrollen met de EXT toets, nochtans werkt het met mijn oude v5 remote wel met de pijltjes toetsen zonder haperingen.
Hallo Thomas,

Alle andere inputs, zoals mijn Chromecast en Apple TV die via de ARC hun geluid naar het surround systeem sturen hebben dit probleem niet.
Het synchronisatieprobleem doet zich ook voor wanneer ik gewoon het geluid via televisie beluister.
Ik heb op de televisie ondertussen alle bewerkingen die op het signaal zouden kunnen gebeuren uit gezet om te vermijden dat het probleem zich zou voordoen tijdens het processen van het signaal op de tv.
Mijn Blu ray speler heeft een optie waarbij ik een vertraging kan instellen. Het lijkt mij een idee om dit ook in de software van de decoder te voorzien. Dit omdat de oorzaak van het probleem duidelijk op de decoder zit.

Grtz
Peter

Peter M, het niet synchroon lopen van de audio wanneer je een surround systeem of home cinema systeem gebruikt hebben we nog al gekregen op de V6. Maar we kregen deze ook soms met de andere decoders. Dit zijn ook zaken zeer moeilijk te testen door onze ingenieurs in het labo gezien we niet al de verschillende systemen op de markt kunnen testen. 🙂 Soms ligt het ook aan het surround systeem zelf.

Globaal gezien moet dit werken. Soms is het herstarten van de surround systeem (wanneer je decoder aan blijft staan) ook een oplossing.
De test leert mij het volgende (tov de v5 remote)
1- als ik kort indruk komt er geen reactie
2- als TV-Mode + herhaaldelijk EXT indrukken gebruik scrolt die door de lijst naar beneden, maar ik moet goed opletten dat ik niet te kort en niet te lang op de EXT druk!
3- Als ik herhaaldelijk op EXT druk (zonder de TV-MODE in te drukken krijg ik net het zelfde resultaat als onder punt 2
Het nadeel is als ik met het herhaaldelijk drukken op de EXT ik door gans de lijst moet scrollen om terug een bron een stap terug te kiezen en met de pijltjes toetsen methode gaat dit natuurlijk met veel minder manipulaties.
Ik vermoed nog altijd dat er toch iets scheelt aan die v6 remote aangezien het met de v5 remote allemaal soepeler verloopt?
Martin, terwijl je de tv mode indrukt ga je in principe naar de tv menu, je selecteert de bron door telkenmale de EXT toets te gebruiken en niet met de pijltjes toch?

Janick
Reputatie 5
Badge +1
Reeds gevraagd via dit kanaal maar nog geen info gekregen : waarvoor dienen de usb connectiepoorten op de v6 decoder?


Ro
Reputatie 5
Badge +3
Martin schreef: 2- als TV-Mode + herhaaldelijk EXT indrukken gebruik scrolt die door de lijst naar beneden, maar ik moet goed opletten dat ik niet te kort en niet te lang op de EXT druk!

Op mijn samsung tv moet ik ook stap voor stap op de EXT toets drukken om de juiste bron te selecteren, daar is toch niets mis mee.
Ik heb geen problemen met hoelang ik op die toets druk, gewoon indrukken om door de lijst te scrollen.
Er is niks mis mee dat niet, maar ik moet wel 10 keer drukken als ik een stap terug wil gaan van HDMI1 naar HDMI2 bv en anders één keer met de pijltjes toetsen.
Blijven drukken op EXT om zo automatisch door de lijst te laten scrollen werkt ook niet je moet echt iedere keer opnieuw drukken om een stap verder te springen.
Omerking: Als het met de v5 remote wel kan waarom dan niet met de remote v6 ???
Reputatie 7
Badge +6
Reeds gevraagd via dit kanaal maar nog geen info gekregen : waarvoor dienen de usb connectiepoorten op de v6 decoder?
Ro

Ro,
je bedoelt allicht de USB-poort aan de zijkant? Nagenoeg alle digitale toestellen hebben USB-poorten, veelal om updates te installeren of externe content te laten spelen wanneer geen internet aanwezig is. Mijn Philips TV bijvoorbeeld, en blurayspeler hebben er ook een.
De Huawei V6 decoder heeft dat standaard ingebouwd gekregen.
Mvg,

Reputatie 5
Badge +1
Wim, dank reeds voor deze eerste info over de usb poort.
Maar achteraan is er ook eentje . Dient dit om output te geven , om bijv. op een recorder programma's op te nemen ? Of heeft dit nog een andere functie.
Poorten aan de achterkant van een toestel dienen doorgaans toch om output te geven ...

Graag Uw info.
Vriendelijke groeten.
Ro
Hallo. Ik gebruik mijn decoder draadloos, maar de uitleg om de nieuwe decoder zo te installeren dat ik hem draadloos kan gebruiken, ontbreekt in de installatiekit. Mijn TV staat te ver weg van de modem om de kabel te gebruiken.

Hoe installeer ik de nieuwe decoder draadloos?
Reputatie 5
Badge +1
IrisOost, ik heb dit opgelost door middel van een wifi bridge. Deze kan je aankopen in een Proximus shop. Werkt bij mij uitstekend.
IrisOost, ik heb dit opgelost door middel van een wifi bridge. Deze kan je aankopen in een Proximus shop. Werkt bij mij uitstekend.

Ik ga wel niets zelf aankopen om een decoder te testen...

Ik werk al altijd draadloos hier, het is van bij het begin zo geïnstalleerd. Dus dan zou het met de nieuwe decoder ook moeten werken zonder daarvoor iets te moeten aankopen.
Reputatie 7
Badge +6
IrisOost, ik heb dit opgelost door middel van een wifi bridge. Deze kan je aankopen in een Proximus shop. Werkt bij mij uitstekend.
Zie onze video daarover. De aansluiting voor een V6 is dezelfde als voor de V5 compact.



Of je kiest voor de PLC-oplossing:


Reputatie 7
Badge +4
Dag Iris, welk draadloos systeem gebruik je precies? MVG, Wim
Weer hetzelfde als de vorige dagen wegvallend beeld . Leuk is anders .
als het zo blijft vliegt deze eruit .


Heb het zelfde probleem. Iedere keer als ik de tv en decoder aanzet krijg een paargekleurde flitsen op het beeld en daarna wordt het beeld zwart. Moet dan de decoder uit zetten, dmv uitnemen stroomkabel en daarna terug aansluiten waarna alles geladen wordt en er weer beeld is
De decoder V6 werkt niet naar behoren , bij opstarten krijg je beeld voor een paar seconden en dan geen beeld meer , dit herhaald zich . Soms komt er ook op dat er geen signaal is .
Gisteren avond bij het bekijken van een opgenomen program geregeld haperen van het beeld en krijgen beeld in vierkantjes te zien . Na het afzetten en terug opzetten van de decoder V6 werkt deze redelijk goed . Nog iemand deze problemen ?

[Edit ThomasP: Samengevoegd met bestaand V6 topic.]

Heb gisteren de nieuwe decoder geïnstalleerd en ondervind de zelfde problemen als hierboven beschreven
*Ik heb gemerkt dat de rec led wel degelijk werkt.
Bij invoeren/verwijderen usb stick aan zijkant melding externe opslag succesvol geïnstalleerd/verwijderd.
Na invoeren usb stick brandt de rec led.
Hoe ik echter de usb stick kan gebruiken is me niet duidelijk.
*Bij sommige opgenomen programma's staat de melding : prvlist.series.minavail....days blijkbaar gaat het om oudere opnames door vorige decoder(?)
*De afstandsbediening kan via bluetooth werken . Na instellen echter geen bevestiging...bij instellingen krijg je dan ook weer steeds de vraag om je afstandsbediening met bluetooth te laten werken.
*Ik ondervind geen problemen met veranderen van input TV . Om te veranderen een paar keer op de EXT knop duwen , iedere keer je er op duwt andere input. TV knop schakelt enkel toestel uit. Heb afstandsbediening wel geprogrammeerd via code(eerst reset zoals V5 afstandsbediening dan code gebruikt) . Heb wel paar keer moeten hervatten.
[*Ik heb gemerkt dat de rec led wel degelijk werkt.]
Maar niet als functie om waar te nemen of een opname bezig is zoals bij de v5 decoder mer harde schijf.
Of zou je kunnen opnemen op die USB als er ene insteekt ❓
Je zou bv foto's enz.. van de usb stick zo op je TV kunnen bekijken, net zoals die functionaliteit ook in smart TV's voorzien is.

[*Ik ondervind geen problemen met veranderen van input TV ]
werkt bij u de methode met de pijltjes toetsen om in de lijst op en neer te scrollen om een input te kiezen op je TV ? (wat ook werkt bij de v5 remote)

[*Bij sommige opgenomen programma's staat de melding : prvlist.series.minavail....days blijkbaar gaat het om oudere opnames door vorige decoder(?)]
Dit is logisch en normaal dat je opnames op de cloud kunt bekijken op alle decoders die je eventueel hebt.
Dag Iris, welk draadloos systeem gebruik je precies? MVG, Wim

Ik heb geen enkel idee. 'Jullie' mensen hebben dit indertijd geïnstalleerd.
Hier kan mss terugvinden wat je hebt:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
@ Martin
Ik krijg de USB stick niet aan de praat. Enkel de meldingen krijg ik wel op scherm en blauwe rec led gaat branden. Misschien wordt deze indien geïnstalleerd aangesproken als lange termijn bewaring(50u) uitgeput is.
De led gaat inderdaad ook weer uit na verwijderen.
Ik stel vast dat bij gebruik rec knop het rode bolletje in de pop up balk niet (direct) zichtbaar is. Ik moet ook meermaals op rec knop duwen.
Ik kan ook niet scrollen in de input lijst met de pijltjestoetsen. Pijltjestoetsen werken enkel voor proxiTV denk ik.
Grt Artie