Ja, ik heb alles gelezen over de hernummering van de zenders, maar wat Proximus op ons heeft geforceerd is helemaal niet wat ik wil. Ik heb zoveel tijd geïnvesteerd om de ideale volgorde te hebben, en het was alles voor niets.
Nu staat er bijna niks waar ik het zou willen, en het zal uren weer duren om alles terug op de ideale plaats te krijgen.
Waarom kan Proximus een Favorites functie niet hebben (zoals Orange)? Bij Orange kan je zelfs verschillende lijstjes maken. Daar had ik een kinder-vriendelijke lijstje waar mijn dochter kon zonder zorgen zappen, en een ander lijstje voor volwassenen. En daar was het ook veel gemakkelijker om de volgorde te wijzigen. Ik heb de overstap van Orange naar Proximus gedaan met de beloofde dat er alles hetzelfde of beter zal zijn, maar dag na dag zie ik dat het meestal "hetzelfde of slechter" is, met dit als laatste voorbeeld.
Kan ik van Proximus hopen:
- ofwel voor een optie om mijn ideale volgorde op te slaan, op een manier dat Proximus er niet meer zal kunnen raken? Een soort Favorites dat ik opnieuw kan zetten, zelfs na een reset (door een technische fout of een gelijkaardige automatische hernummering zoals nu)?
- ofwel hulp van Proximus om mijn vorige volgorde terug te krijgen?
Beantwoord
Helemaal ongewenste zendervolgorde!
Beste antwoord door evebxl
WenzelR schreef:
Als je de link zou lezen, dan zou je zien dat er een vernieuwde manier is om de zenders te herschikken. Je hoeft ze niet meer te "verwisselen" maar je kan met nummers werken, wat pakken sneller gaat. Aan de tijd die je er aan spendeert, vermoed ik niet dat je de eerder aanbevolen manier gebruikt.
Jammer genoeg kan er hier geen compensatie of geste voor voorzien worden.
Jammer genoeg kan er hier geen compensatie of geste voor voorzien worden.
Met alle respect WenzelR, maar die procedure is al een paar jaar zo. En sinds vorig jaar is het zelfs met een bug erbij. Je moet de eerste 13 zenders eerst op een andere positie zetten voor je een andere zender erop kan zetten. Anders krijg je twee zenders op hetzelfde nummer. Dat is hier ook al verschillende keren aangehaald op het forum en het is nog steeds niet opgelost.
Ik zou haast denken dat er geen enkele van de huidige moderators een PX abonnement voor TV heeft, want jullie kennen duidelijk de eigen software niet. Heel jammer hoor. Ik begrijp de frustratie van RaduB maar al te goed. De zenderhernummering werkt bij andere aanbieders al jaren beter. Zowel bij TN als bij Orange. Voor mij is dat niet voldoende om van operator te wijzigen. Maar het doet mij nu wel stevig nadenken om bij PX enkel nog internet te nemen vanwege de echte onbeperkte data. Bij TN wordt je naar een lagere snelheid gebracht vanaf 750GB, bij PX kan je extra data gratis toevoegen.
Voor de weinige live TV kijk je dan perfect via vrtnu, vtmgo, rtbf auvio en rtlplay. Laptop met HDMI naar TV en het is opgelost. Zo kijk ik ook naar Netflix en Amazon Prime of andere streaming.
Als de CEO van PX vorige jaar aangaf dat ze wil dat PX met zijn decoder TV diensten wil samenbrengen, dan is deze update geen goede update. En ik hoop dat deze informatie de juiste mensen bereikt binnen PX, zodat jullie er iets aan kunnen doen.
Een eenvoudige mea culpa en we zullen het bij een volgende update rechtzetten zijn meer dan voldoende.
Wat moet een Nederlandstalige Brusselaar nu niet denken als hij bij PX klant wordt: de Franstalige zenders staan vooraan??? Echt??? En geen enkele moderator die snapt dat wij dit een slechte klantervaring vinden???
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.