Vraag

HDMI CEC op decoder V6

  • 3 September 2019
  • 3 reacties
  • 1187 Bekeken

Ik heb al gezocht op de community, echter niet direct een passend antwoord gevonden.

Op mijn decoder is HDMI CEC geactiveerd. Dit wil ik zo houden, dus antwoorden als "Je moet het uitschakelen" zijn niet afdoende.
Wanneer ik mijn TV switch naar Chromecast input (bijv. door het opstarten van Netflix) blijft de decoder eensignaal sturen zodat de input telkens terug naar de Proximus decoder input springt.
Mucho annoying...

De enige oplossing is de decoder uitschakelen en dan blijft mijn Chromecast input wél de actieve keuze.
Is er een manier om dit te doen werken zoals het hoort ?

This topic has been closed for comments

3 reacties

je zegt: Wanneer ik mijn TV switch naar Chromecast input (bijv. door het opstarten van Netflix) blijft de decoder een signaal sturen zodat de input telkens terug naar de Proximus decoder input springt.

De decoder in standby zetten helpt dus niet als ik het goed begrijp en moet je de decoder stroomloos zetten om het op te lossen?.
Want eigenlijk blijft je HDMI Dongle ook signaal sturen (Natuurbeelden bvb) en als je dan de decoder uit standby zet springt hij wel naar de decoder.

Op mijn decoder vindt ik HDMI CEC activeren niet terug dus kan het niet uitproberen, wel op decoder en op de TV kan ik automatisch HDMI selectie kiezen.

Staat die keuze 'automatisch HDMI selectie' dan niet meer op de V6 en is dit vervangen door HDMI CEC Selectie?

NB: dit probleem werd ook al jaren terug gemeld met de V5 decoder.

Hopelijk kan de bevoegde dienst van Proximus hieromtrent meer duidelijkheid brengen, hoe de huidige stand van zaken is ...

Hoe activeer je cec op de decoder?

deze selectie zou je moeten terugvinden 

Menu > Kies Instellingen > Systeem > Beeld > Automatische HDMI-selectie > JA/Neen.
Druk op "OK" om te valideren

Maar HDMI CEC zelf aan of uit zetten zal er niet inzitten volgens mij, ofwel ondersteunt de decoder die norm of niet, maar bijkomende uitleg van het Proximus team zou inderdaad heel welkom zijn ☺