Skip to main content
Daar ik gehoor problemen heb, moet ik dikwijls de ondertiteling aanzetten(888). Bij opgenomen programma's werkt het sinds een week niet meer.Is proximus ervan op de hoogte, JA!Oplossing: GEEN?
FYI: dit onderwerp wordt hier verder afgehandeld

>

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/ondertiteling-travel-channel-18486/index1.html#post617710
Zie eveneens onder dit topic :

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/ondertiteling-45567
2018-12-07

De ONDERTITELING werkt bij opgenomen programma NIET.

AL 3 weken lang niet.

Ik eis dat weer in orde komt, ik niet voor niks.

Heb bij andere mensen gezien die ook LAST van hebben.

Jaap
dat zijn er al heel veel die dit eisen, cfr talrijke posten hieromtrent op het forum, maar er zal niks anders opzitten dan te wachten tot proximus met een definitieve oplossing afkomt vrees ik !
Het is inderdaad een gekend probleem. Ik heb opnieuw de vraag gesteld aan de specialisten wanneer hier een oplossing voor zal zijn.
Hallo, ik heb ondertussen begrepen dat dit een algemeen probleem is. Helaas voor slechthorende mensen is momenteel naar opgenomen Vlaamse reeksen kijken geen opte meer aangezien de ondertittels niet meer worden weergegeven. Graag ASAP verduidelijking wanneer dit probleem zal verholpen worden. Dit is voor vele lotgenoten even erg als een zwak signaal of geen beeld! Alvast bedankt om me op de hoogte te houden; steeds bereid om enkele testen uit te voeren.
Er is reeds een oplossing, je kan de ondertitels activeren door op OK te duwen op je afstandsbediening, vervolgens kies je voor ondertitels waar je tenslotte nederlands selecteren
Ook al heb ik dit ingeschakeld nog krijg ik geen ondertitels bij de opgenomen programma's.
Ter Uwe Info: mss toch best ook eens je decoder resetten (klik hier) en zien of het dan lukt.
Hallo aan iedereen die problemen heeft met ondertiteling .

Dit heb ik gedaan en het werkt .

Heb de raad van HadewychT gevolgd . Zie hieronder

Beste antwoord door HadewychT

In volgende link vind je de uitleg hoe je dit kan doen. Dit heeft niets te maken met veranderingen bij ons, maar met de afschaffing van teletekst waardoor de ondertiteling op de meeste zenders ook niet meer via 888 kan opgevraagd worden.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html



De ondertiteling van een opgenomen programma activeren

Kijkt u naar een opname? U kunt een andere taal of ondertitels activeren als het programma dit aanbiedt.

1. Wanneer u een opname bekijkt, druk op O.K. Daal af in de lijst tot aan ondertitels of gesproken taal en ondertitels en druk op O.K . Indien geen enkele van deze opties beschikbaar is, is er geen ondertiteling mogelijk voor deze opname.

2. Selecteer de taal van uw keuze om ze uitsluitend op uw opname te activeren en druk op .O.K Selecteer vervolgens bevestigen. Druk op O.K en daarna op TV.

Om de ondertiteling enkel op deze zender uit te schakelen, selecteer gedeactiveerd , daarna bevestigen en druk op O.K.



Zet het opgenomen programma op druk aanstonds op pauze en dan direct terug op play en je ondertitel staat erop .

Doe dat ook met een prog waar je naar kijkt en er geen ondertiteling verschijnt .

Groetjes

Beed
ik begrijp nog altijd niet waarom het bij sommigen niet werkt en ze die omweg moeten volgen zoals hier juist boven uitgelegd of is dit mss alleen bij bepaalde een type decoder dat je die omweg moet volgen ?
Hallo Martin , ik heb als decoder de mini V5 . Welke decoder de andere personen hebben weet ik niet ,maar ik heb er geen problemen meer mee .

Groetjes

Beed

Reageer