Vraag

Geen mobiel internet buitenland (Pdp-identiteit niet geaccepteerd)

  • 26 July 2019
  • 9 reacties
  • 308 Bekeken

Ik heb geen mobiel internet mogelijk in het buitenland met mn iPhone xs. Steeds de foutmelding dat de PDP-identiteit niet wordt geaccepteerd.
Vorige maand idem in Nederland en toen heeft een telefoontje naar de klantendienst van Proximus dit opgelost. (Reset simkaart).
Nu vanuit Frankrijk reeds driemaal naar de klantendienst gebeld en nu krijg ik te horen dat het aan de iPhone ligt.
Heb vandaag ook Apple support gecontacteerd maar daar zeggen ze dat dit aan de provider ligt...
Ik heb op dit forum nog gelijkaardige problemen gelezen maar geen enkele oplossing.
Wat te doen? Weet iemand raad......?
Thx

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

Je mag je GSM nr. toevoegen aan je profilel aub, dan kijken we dit na.

Groeten Geert
Heb mn nummer toegevoegd.
Alvast bedankt om een oplossing te willen zoeken!
Ik reset even jouw profiel hier. Kan je jouw toestel heropstarten en het nog eens proberen?
heb dit gedaan en ook reeds de iPhone gereset naar fabrieksinstellingen. Probleem helaas niet opgelost.
Nog steeds “mobiele data activeren niet mogelijk. PDP identiteit wordt niet geaccepteerd”.
Wifi en bellen werken dus wel.
Bij Apple Support was men vanmorgen andermaal formeel: dit zou aan de provider liggen.
Vooral raar dat ik dit vorige maand in Nederland ook had en dat het toen na een reset van de simkaart wél terug werkte.
Wat stelt u voor aub?
Mogelijks is er dan nog een probleem met je simkaart zelf. Best ga je deze dan ook omruilen in een Proximus winkel.
Kan dit alleen in België of ook in t buitenland(Frankrijk)?
Ik heb een iPhone xs. Deze heeft mogelijkheid om een tweede nummer te activeren, dat moet via een QR code van de provider. Kan dit voor korte tijd misschien op die manier opgelost worden?
Jammer genoeg hebben we de nieuwe eSIM nog niet in ons aanbod.
Voor een nieuwe SIMkaart zal je even in België moeten passeren.

Beste,

Ondertussen opnieuw identiek probleem gehad vorige week in Nederland.
Ik heb op jullie aanraden maanden geleden mijn simkaart omgeruild voor een nieuwe.
Ik had deze keer een tweede iphone bij en  heb de simkaart daarin geplaatst en deze geeft identiek dezelfde melding: PDP-identiteit niet geaccepteerd.

Men houdt mij nu weeral exact een week aan het lijntje en ik hoor geen verklaring, laat staan een oplossing. Ik heb al wel een dossiernummer gekregen…
Zojuist nog gebeld met de “bizz-experts”. Ze gingen mij binnen de 10 min terugbellen.

En dit gebeurt dan gewoon niet.  Zo behandel je klanten toch niet…?

Reageer