Vraag

E-mail verzenden met Skynet account via Windows 10 Mail lukt plots niet meer

  • 31 August 2019
  • 14 reacties
  • 6655 Bekeken

  • Rising star
  • 17 reacties
Dinsdag ontdekt dat het versturen van mails plots niet meer lukt. Instellingen nagekeken en skynet aangepast naar proximus maar haalt allemaal niks uit, het lukt nog steeds niet.
Krijg steeds foutcode 0x800***** (*= veranderlijk).
Tijdens tikken van dit bericht werden de berichten die dinsdag (vandaag is het zaterdag) werden verstuurd verplaatst van Postvak Uit naar concepten en komt er een mail in Postvak In met volgende melding:
Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.
Wat is er weer aan de hand bij Proximus?

14 reacties

Vandaag 1 dag later staan de berichten in concepten nog altijd gemarkeerd als bezig met verzenden ?

Reputatie 5
Badge +2
Ik heb dit vorige week ook gehad, werk je ook via outlook?
ik weet niet of het daar aan lag maar er is precies een update gebeurd bij outlook en ik moest ook de instellingen voor de email terug instellen.
de account van skynet was weg,
het heeft wel een tijdje geduurd eer ik alles weer in orde kreeg, ik denk niet dat het probleem bij proximus lag.
ik heb hier gelezen dat je inderdaad ook moet letten dat als je in je instellingen niet je volledig email adres invoert als account naam, dus als je bv xxxxxxxx zonder @skynet.be invoert ipv van xxxxxxxx@skynet.be, naar het schijnt werkte dit vroeger wel met de verkorte invoer maar nu niet meer!
Ik gebruik het mail programma in Win10. Ik heb de configuratie reeds nagekeken, er was niks weg. Heb enkel imap- & relay- skynet vervangen door proximus.

heb je de bbox al eens 5 seconden zonder spanning gezet en dan nog eens proberen
Controleer of uw mailbox werkt via Proximus Webmail, ook wanneer u normaal e-mails raadpleegt via een e-mailprogramma of app op uw computer, gsm of tablet. U raadpleegt uw e-mails dan meteen op de server en niet via de applicatie van een derde partij. Als u e-mails kunt versturen en ontvangen, dan werkt uw mailbox correct en ligt het probleem niet aan uw mailbox.
zie voor wat meer uitleg >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_mail/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-en-of-ontvangen.html
Reputatie 5
Badge +2
toen ik dit probleem had, kon ik ook perfect mails versturen en ontvangen rechtstreeks via proximus webmail, het lag aan de instelling op mijn computer
Via webmail lukt het wel, tis via win10 mail dat het plots niet meer lukt?

Bij uitschakelen firewall krijg ik zelfde foutcode met andere melding?

Reputatie 7
Badge +4
In de link die Martin eerder al stuurde, vind je alle instellingen terug die nodig zijn. Als het niet helpt om ze na te kijken en aan te passen kan je de account best eesn verwijderen en terug instellen. Vermits je account is ingesteld met 'imap' zouden alle mails bewaard moeten blijven. Voor de zekerheid kan je eerst een back up maken van je mails.
Eventueel kan je eens proberen met een ander mailprogramma.
Het feit dat het met de webmail wel lukt wijst erop dat er met je mailbox zelf geen probleem is.
WM gebruik ik niet maar wel even de volgende test gedaan:
  • in WM account aangemaakt met mijn *******@proximus.be
dan mail verstuurt met als resultaat dat deze mail wordt verstuurd en komt aan ook.
  • in WM account aangemaakt met mijn *******@skynet.be
dan mail verstuurt met als resultaat dat deze mail in postvak uit blijft hangen en niet verstuurd wordt !!!!
WM gebruik ik niet maar wel even de volgende test gedaan:
  • in WM account aangemaakt met mijn *******@proximus.be
dan mail verstuurt met als resultaat dat deze mail wordt verstuurd en komt aan ook.
  • in WM account aangemaakt met mijn *******@skynet.be
dan mail verstuurt met als resultaat dat deze mail in postvak uit blijft hangen en niet verstuurd wordt !!!!


Op de zelfde Windos 10 laptop waarmee ik de bovenstaande testen gedaan heb, heb ik nu ook getest met Mozilla thunderbird mail programma, met mijn *******@skynet.be account daar nu een mail verstuurt en in tegenstelling met 'Windows Mail', wordt nu wel de mail verstuurt en komt ook toe.

Zou het kunnen dat het iets te maken heeft met de laatste updates van windows 10 ???
Uiteindelijk maar account verwijderd en weer toegevoegd zoals oorspronkelijk met de skynet server instellingen. Mails gaan terug buiten.
'k snap niet dat dit niet op een andere manier kan debugged worden. Het gaat nu wel weer maar waarom ging het niet meer, zomaar?
het rare is dat het bij mij nu ook niet meer lukt met WM, account ook al verwijderd en opnieuw aangemaakt dan wordt automatisch ……..@skynet.be ingevuld in de instellingen, maar het versturen lukt niet. Ook al het account verwijderd en dan opnieuw geprobeerd maar nu wel de …..@skynet.be instellingen veranderd naar ……..@proximus.be, tevergeefs dan lukt het versturen nog niet.
Met mijn tweede @proximus.be mailbox daar lukt het direct mee om te versturen als dit account aanmaak in WM.
Ik vraag mij af of Proximus dan niks veranderd heeft voor U? dat het nu ineens wel werkt ?

Enfin, voor mij is het nu niet erg aangezien ik Mozila thunderbird gebruik en nooit WM of alleen voor testen dan zoals nu ☺️

Reageer