Vraag

DynDNS functie werkt niet op bbox 3

  • 19 March 2018
  • 5 reacties
  • 4924 Bekeken

Ik heb een probleem bij een klant om gebruik te maken van de No-ip, aangezien de klant geen fixed ip adres heeft.

Ik heb een no-ip aangemaakt en wil mijn gegevens ingeven bij de DynDNS functie van de bbox 3.
Maar bij status staat er 'disconnected'. Als ik mijn gegevens eronder invul en bevestig, dan zijn deze erna terug weg. Na reset... altijd zelfde probleem.
Dus denk dat dit ergens een slechte versie is van de bbox 3? Heeft de klant dan recht op een nieuwe bbox 3? Gratis? En naar welk nummer moet je hiervoor dan bellen?

Ik heb identiek hetzelfde uitgevoerd bij een andere klant vorig jaar, en daar werkt dat zonder problemen!??

Alvast bedankt voor jullie respons!

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
MathiasH, kan je ons even je DynDNS instellingen op de bbox hier delen? Dan kunnen we deze ook even bekijken vooraleer we de bbox vervangen.

Heb je ook al eens geprobeerd je bbox volledig te resetten via de resetknop achteraan?
ThomasP,

Bedankt voor de reactie.


Zie foto van DynDNS instellingen.

Nog geen reset met resetknop uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +6
Mathias, ik was eigenlijk voornamelijk benieuwd naar wat je had ingevuld bij 'username'. Gebruik je je username of email? Want deze 2 zijn niet dezelfde. Kan je eens proberen je username zelf in te geven?

Indien het niet werkt, probeer eens de bbox volledig te resetten dmv de resetknop achteraan en opnieuw te proberen.
Thomas,

Username is geen email adres maar effectief mijn username van de no-ip.
Heb identiek dezelfde manier toegepast zoals bij een andere klant waar het wel werkt, dus hieraan zal het alvast niet liggen..

Als ik bij de klant ben zal ik nog eens de volledige reset uitvoeren.
Indien dat niet werkt, zal deze bbox dan kosteloos ingewisseld worden voor de klant?

Alvast bedankt voor de reactie!
Hoi,

Ik weet niet of dit nog nodig is, maar heb dit wel werkende gekregen. Daarom even posten om anderen verder te helpen.

Zoals in de screenshot van MathiasH te zien is, staat er "/ducupdate.php" ingesteld (standaard).
Dit stuk van de URL is niet (meer?) correct volgens de docu voor update-client ontwikkelaars van no-ip:
https://www.noip.com/integrate/request

De truuk is om bij provider "custom / aangepast" te kiezen.
Dit is zowieso (!) wenselijk omdat je enkel daar de HTTPS optie kan opzetten.
Bij de standaard settings (poort 80), kunnen anderen met toegang tot je netwerk traffiek, je wachtwoord gewoon lezen (Base64 is geen encryptie) en on-the-fly aanpassen (MITM). Bij HTTPS (poort 443) is dit veilig.
Verder is het belangrijk om het stuk van de URL aan te passen naar: "/nic/update" (zoals beschreven in de URL hierboven van no-ip).
Ik heb geen andere aanpassingen gedaan (update-interval stond op 0, maar uit de update logs bij no-ip leid ik af dat de BBOX3 om de 10 minuten een request doet).

Uiteindelijk is de update request maar een hele simpele HTTP request die getest kan worden met een programma als curl of wget ( https://curl.haxx.se/download.html )

Voorbeeld (alles op 1 lijn):
curl -v -u -A "TestDUC/v1.0 mytest@emailadress.be" https://dynupdate.no-ip.com/nic/update?hostname=my-very-own-hostname.ddns.net

Na starten van commando, vraagt het om je no-ip wachtwoord.
de -A option is om een User-Agent string mee te geven in je request (zie ook docu).

Hope that helps ...