Beantwoord

downloadsnelheid

  • 16 December 2019
  • 3 reacties
  • 1933 Bekeken

Wat is een normale downloadsnelheid voor vaste lijn (Tuttimus)? Volgens Ookla is het hier gewoonlijk zo een 8 Mbps, is dat niet wat weinig? Met mijn gsm buitenshuis via mobiel internet heb ik 22 Mbps...

icon

Beste antwoord door Martin 17 December 2019, 15:03

Bekijk origineel

3 reacties

De voorziene snelheid voor jouw adres kan je altijd opzoeken via volgende tool; https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html 

Kan je alleszins al even de modem herstarten en opnieuw proberen?

Mijn modem ligt enkel aan als ik internet actief gebruik, soms enkele uren per dag of soms 20 minuten of zo. Gsm via 4G ligt aan als er wat dringends is. Dus is modem herstarten hier normaal.

De door u aangeboden link volgde ik al eens, deed het nogmaals, zie onder, snap niet waarom er een “geadverteerde snelheid” moet zijn als die nooit gehaald wordt. En dat van die “Maximumsnelheid beschikbaar voor 50 percent van de lijnen met jouw configuratie” begrijp ik niet.

En de onderste lijn, gegarandeerde maximale snelheid die ook de minimale snelheid zou zijn, lijkt wel zichzelf tegen te spreken…. men garandeert toch eerder een minimale snelheid, niet een maximale???

Mijn uploadsnelheid is gewoonlijk 0,4 Mbps, niet dat ik dat veel gebruik…

Verder heb ik blijkbaar opeens een 3TB dat ik mag downloaden per maand ipv tevoren 750 GB, ik heb gewoonlijk zelfs geen 100GB/maand…

 

Dit is wat er staat op die link, na het invoeren van mijn nummer

Internet Maxi

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 50% van de lijnen met jouw configuratie

12,1 Mbps download - 1,9 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

10,3 Mbps download - 1,4 Mbps upload

gegarandeerde maximale snelheid is de snelheid die je zou moeten halen 

Als je deze wilt meten met een speedtest dan moet je die via een utp kabel verbonden tussen je pc/laptop en bbox meten want via wifi kan deze snelheid inderdaad lager zijn

Je zit spijtig genoeg nog op een lange lijn waardoor je aangegeven hogere snelheden niet kunt halen.

 

Reageer