Vraag

Beeld blijft soms hangen bij bekijken van opgenomen programma's

  • 24 February 2019
  • 8 reacties
  • 678 Bekeken

Wie kan ons helpen...
Sinds enige weken blijft het beeld -in opgenomen programma's- soms hangen. Wat wij dan ook doen met de afstandsbediening, het mag niet baten. De V5 decoder reageert op niets. (De 'bridge' blijft normaal functioneren net als de internetverbinding in huis.)
Ondertussen hebben we geleerd dat we ongeveer een minuutje moeten wachten en dan gaat het beeld terug naar het menu van het opgenomen programma en geeft het aan dat het hele programma is bekeken, ook al is dat absoluut niet zo. We starten dan het opgenomen programma terug op -kijken- en spoelen door tot net na het moment waar het beeld bevroor. Want we hebben ook al ondervonden dat, hoeveel we het mogen herstarten, het telkenmale op exact hetzelfde moment vastloopt.
We krijgen er kop noch staart aan, het is op alle zenders, op verschillende uren, heel soms tot twee, drie keer per opname.... Gelukkig (nog) niet bij alle opgenomen programma's maar toch genoeg om er af en toe de zenuwen van te krijgen.
Oh, juist... en héél af en toe als we een programma live bekijken en voor een paar minuten pauzeren en daarna verder kijken, kan het ook al eens voorvallen. Dan is het helemaal om zeep want als het programma nog terug kan opgeroepen worden (tv replay) kunnen we het nog eens bezien. In de andere gevallen gewoon zelfs niet.
Antwoorden graag in verstaanbare taal zonder (al te veel) technische uitleg want zo zijn we nu ook weer niet met de huidige technologie mee... Nog even meegeven dat er hier geen aanpassingen van wat dan ook zijn doorgevoerd, dus daar kan het volgens ons ook al niet aan liggen.
Dank bij voorbaat.

8 reacties

als je de toestellen al reeds herstart of gereset hebt kun je zelf niet veel meer doen en kun je afwachten tot morgen als de Proximus medewerkers hier terug langskomen om je verder te helpen.
toestellen herstarten > klik hier
Uit je uitleg versta ik dat er een bridge tussen bbox en decoder staat, dus als het herstarten niks opgebracht heeft zou je indien je de mogelijkheid hebt de decoder eens kunnen verbinden met de bbox rechtstreeks met een netwerkkabel (bv lange netwerkkabel tijdelijk op de grond leggen of decoder dicht bij de bbox zetten met korte netwerkkabel indien je geen hebt die lang genoeg is). Omdat draadloze oplossingen tussen bbox en decoder soms ook wel voor problemen zorgen.
Allemaal al lang eens uitgeprobeerd volgens het bekende mantra: "Heb je 't toestel al eens afgezet en terug opgestart?" Ja dus.
ik heb nog iets toegevoegd aan mijn vorige tekst, indien je de mogelijkheid hebt zou je dit eens kunnen proberen en anders zal het afwachten zijn op de oplossing die Proximus voorstelt en als er eventueel geen oplossing kan aangeboden worden door hen bezie dan eens deze optie :
> http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 6
Badge +3
Dag Eddy,

Kan je in privé-bericht je lijnnummer of klantennummer eens doorsturen?

Ook enkele voorbeelden van welke opnames deze problemen tonen. Zo kunnen we het eens onderzoeken.

MVG,

Yorick
TUI: Privébericht sturen (klik hier)
Aan Martin, het is helaas onmogelijk de bbox en de decoder met een kabel met elkaar te verbinden. En trouwens, het ging jaren goed, maar nu sinds een paar weken hebben we dat probleem. Daaruit concludeer ik dat het weinig met de draadloze verbinding te maken heeft.
Neen niet altijd waar als ik terug kijk op mijn pa zijn installatie met PLC's tussen de decoder en bbox heeft hij jaren geen probleem gehad toen ineens de miserie begon (af en toe stilstaand beeld, blokjes in beeld enz…) en dan hebben we ook een tijd testen gedaan en van alles geprobeerd en bleven de problemen uit iedere keer dat de decoder verbonden was met een voorlopige lange netwerkkabel die we over de vloer gelegd hadden en zo op den duur zeker wisten dat het van de PLC's kwam. Dan heeft mijn pa met veel miserie een utp netwerkkabel kunnen bijtrekken in een buis waar er al een coax kabel instak van TV distributie en zo waren we van de draadloze oplossingen (miserie) af.
Maar uiteraard kan het natuurlijk ook zijn dat je 100% gelijk hebt en het totaal niks met je draadloze oplossingen te maken heeft, daarom had ik dit voorgesteld met die lange netwerkkabel om zo 100% te kunnen zeker zijn of het al dan niet met deze draadloze oplossing te maken had.
Langs de andere kant zoals ik reeds aangehaald heb Kun je altijd beroep doen op een happy house technieker om bij je thuis de oorzaak van het probleem te komen uitvissen
Ik wacht nog even op een antwoord van Proximus zelf...
En helaas, zoals ik al schreef, is het op geen enkele manier praktisch mogelijk om de twee te verbinden met een kabel. Om die zonder problemen te leggen of te hangen of wat dan ook, zou die al minstens meer dan tien meter lang moeten zijn. Neen dus. Maar toch bedankt voor uw uitleg.

Reageer