Vraag

Verbruik buiten bundel


Ben een beetje pist,daar er een week geleden 75 euro buiten bundel zou verbruikt te hebben,nu vandaag zou er al 113 euro verbruikt zijn,,,,paar keer naar proximus uitleg gevraagd,zeggen ze dat ik naar O9 zou bellen,en dat terwijl ik niet thuis ben....er zou een techieker komen Vr.19/7,,,niemand te zien,en er zou geen technieker geboekt zijn,,,raar want de dag ervoor zei iemand dat er storingen op mijn lijn of hacking...............please kan iemand mij helpen voor het helemaal uit de hand loopt,want krijg geen duidelijke uitleg,

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat enkel u via MyProximus (mijn verbruik) en bv. ook op uw GSM/smartphone (mobiele data verbruik)
https://www.proximus.be/login?ru=https%3A%2F%2Fadmit.belgacom.be%2F
en/of een Proximus medewerker (ten vroegste vanaf maandag aanwezig op dit forum of bereikbaar via bv. 080022800) kan nagaan wat er aan de hand is

Een bundel, welke bundel?
Verbruik buiten bundel betekent dat er een bepaalde limiet overschreden is bv. voor GSM aantal belminuten en/of het datavolume : voor Mobilus S 1,5 GB data en/of 120 minuten Belgische nationale of in EU aan roaming minuten gebruikt, naar buitenlandse/internationale nummers gebeld)
Verbruik buiten bundel in een pack zoals bv. Tuttimus 10 GB houdt bv. in dat het volgende aan de hand is op GSM datavolume van 10 GB overschreden, op GSM naar buitenlandse/internationale nummers gebeld, op vaste lijn naar 090x- of 070-nummers gebeld, ….)

Uiteraard is het in principe ook mogelijk dat iemand misbruik maakt van uw vaste lijn (bv. inbraak in aansluitkast appartementsgebouw), dit laatste moet door Proximus en door u vrij snel vast te stellen zijn door een sterk afwijkend belpatroon (onbekende nummers)
Ook een fout in het facturatiesysteem van Proximus (verbruik in bundel foutief aangerekend als buiten bundel bv. EU-roaming minuten/data) is niet 100% uitgesloten.
Aanvullende info: ook morgen bereikbaar op 0800 22 800
Ik heb titumus als bundel...het feit is er word gebeld met mijn vaste lijn naar 900 nr..en dit wanneer ik niet thuis ben...zelf is gaan googlen naar deze nr...en veel slechte reaties...proximus heeft mij gezegd dat ik moet bewijzen dat ik niet thuus was.begint maar eens ..
Reputatie 7
Badge +4
Indien nog niet gedaan onmiddellijk zelf via MyProximus verkeer naar 090x blokkeren (of laten blokkeren door een Proximus-medewerker vanaf maandag)
My Proximus - Mijn producten - Diensten - Oproepbeperking volwassenen (0906), premium (090x) & gaming (0905)

Ik geef toe dat het moeilijk is te bewijzen dat u niet thuis was (tenzij u bv. kunt aantonen dat u in het buitenland op vakantie was en anderen geen toegang verleend had tot uw woning)
Ik vermoed dat u in een dergelijk geval niet kansloos bent bij de ombudsdienst telecommunicatie - na 1st schriftelijk of per e-mail klacht te hebben neergelegd bij Proximus)
De kans is beperkt maar het is in principe niet onmogelijk dat uw lijn door 3den misbruikt werd/wordt (het is wel eerder eigenaardig dat het in dat geval enkel 090x en geen internationaal verkeer betreft)
bij de ombudsdienst vraagt men ook de gesprekken op bij Proximus dus blijft het probleem van bewijzen …..
Deze vaste lijn word al enkele maanden zelfs niet gebruikt,en raar zelfs exate min naar deze 2 NR.
090404517 EN 090488581 en op 2 verschillende dagen ,maar zelfde uren en min.
En verschillende keren met proximus gebeld,,,ze vinden het ook raar,waarom hebben ze deze niet gelijk geblokkeerd naar kwade telefoons van mij
Reputatie 7
Badge +4
Martin, bewijzen dat men op een bepaald moment op plaats x was terwijl een 090x gesprek op dat moment op uw vaste lijn plaatsvond is te bewijzen (misschien niet voor alle gesprekken maar toch...)
Toegegeven eerst kijken wie kon op dat moment al dan niet toegang hebben tot uw woning en vervolgens nagaan vanaf wanneer is dat begonnen (datum 1e dergelijke gesprekken)
Het lijkt mij logisch/normaal dat Px een (technisch) onderzoek instelt indien de auteur klacht neerlegt en er zeker van is dat niemand toegang had tot de woning
P.S.
Ik hoop wel dat het geen "gehackt" antwoordapparaat en/of PABX (van buitenaf inbellen en via standaard PIN-code bv. "0000" eenvoudig terug uitbellen): dit is de kat bij de melk zetten...
Er is niemand die toegang heeft tot mijn woning en heb geen antwoordapperaat,en proximus wil geen technieker sturen,en als ik eis dan is het tegen betaling omdat ze beweren dat er niets aan de hand is met mijn lijn,,,,begint maar eens
Reputatie 7
Badge +4
090404517 (2 euro/min & nr van een dienstleverancier bij Proximus)
https://herladen.com/betalen/0904-04517
Op Herladen.com kun je een herlaadcode afrekenen met je telefoon. Hiervoor selecteer je tijdens het kopen van je belwaarde de betaalmethode telefoon. Vervolgens doorloop je de instructies om je betaling per telefoon te voltooien. Nadien krijg je de herlaadcode voor je belwaarde per mail toegestuurd. Hieronder lees je meer over het stappenplan om te betalen via 0904-04517. Ook worden de voordelen van het betalen via je telefoon besproken.
Wat bovenstaande betreft is het dus in principe mogelijk om van de eigenaar van het 0904-nr via de ombudsdienst en/of politie/gerecht althans het e-mailnr van degene die de bestelling geplaatst heeft te weten te komen....

090488581 (nr van een dienstenleverancier bij een alternatieve netwerkoperator 3StarsNet sinds jaar en dag welbekend voor o.a. 090x-diensten ) probleem is wel dat noch bij Proximus noch bij bv.Telenet de dienstaanbieder op dit ogenblik vermeld vermeld wordt; via Proximus, 3Starsnet en/of de ombudsdienst eventueel te weten te komen
Reputatie 1
Badge
Op de site van Herladen.com (0904-04517) staat ook de uitleg wat te doen in uw geval
--
Onrechtmatig gebruik van 0904-04517
Helaas komt het in sommige gevallen voor dat een betaling via 0904-04517 onrechtmatig is. Heb jij op je telefoonrekening het nummer 0904-04517 gevonden en herken je het nummer en de bestelling niet? Neem in dat geval contact met ons op via het contactformulier ( https://herladen.com/contact ) voor vragen en klachten over de betreffende bestelling.

Blijkbaar zijn er veel meer mensen de dupe van hetgeen hier beschreven.
Dat verwonderd mijn niet, hun methode van werken is ook geen waterdichte veilige methode.
Ik hoop dat het op één of andere manier toch in orde komt voor u...
Reputatie 7
Badge +4
Nog ter info:
https://www.netweters.be/t5/Bellen/abonnements-misbruik/td-p/5721
Je bent mij voor 😉 ik was juist met google "allesweter" ook op dit artikel terecht gekomen, eigenlijk best ook aangifte doen aan de politie.
Bij herladen.com zouden ze toch ook iets moeten inbouwen dat er een betere controle is omtrent de identiteit ……..
@M_016 weet je soms als je via MyProximus deze blokkering op de verschillende 900 …. nummers bestelt, of je die ook onmiddellijk kunt terug deblokkeren via MyProximus indien je ineens wenst gebruik te maken van één van deze diensten?
Reputatie 7
Badge +4
Tja tenzij het een zeer leep persoon zou zijn die frequent van e-mailadres zou wisselen (en bv. de politie geen inspanningen zou willen doen), is de "beller" in dit geval vrij snel in beeld mijns inziens

Wat niet normaal is dat niets teruggevonden wordt over 0904 88581 (noch bij Px, Tnt, Base, ….)
De centrale database waar dhr A. Decroo op aanstuurt zou zulks inderdaad moeten kunnen oplossen (indien tenminste per tijdsperiode bijgehouden wordt wie het nummer voor wat gebruikt
Persoonlijk vind ik dat 3StarsNet een flinke boete verdient van de Ethische Commissie, dit bedrijfje duikt frequent op als 090x leverancier (eventueel dient desgevallend maar de telecomlicentie door de overheid te worden ingetrokken)
nep mailadressen gebruiken die automatisch na een tijd verdwijnen bestaan ook en zijn niet zo gemakkelijk te achterhalen enz... daarom dat de controle bij herladen.com moet beter kunnen met, ik zeg maar iets, e-id of andere methoden die hieraan gelijkaardig zijn …..

Reageer