Beantwoord

Smart Wifi en inloggen op eigen netwerk

  • 9 March 2018
  • 5 reacties
  • 540 Bekeken

Badge +1
Als we Smart-Wifi instellen op onze smartphone, zal die dan thuis ook automatisch op de FON inloggen? Want dat is niet de bedoeling. Ik zou graag Smart-Wifi instellen, maar moet zeker zijn als ik thuis ben dat ik automatisch op het eigen netwerk inlog en niet op de FON.
Kan er mij iemand zeggen of dat zo is?

Groeten,
carooke
icon

Beste antwoord door KimB 9 March 2018, 13:15

Bekijk origineel

5 reacties

De vraag is inderdaad of die Smart genoeg is hiervoor ☺️
zou dit ook wel willen weten.....
Reputatie 7
Badge +4
Dag Carooke,

Normaal gaat je toestel steeds op je eigen wifi inloggen en niet op smart wifi, het is pas wanneer je toestel om 1 of andere reden niet op je iegen wifi zou kunnen inloggen dat hij gaat overgaan op smart wifi.

Groeten,

Kim
Ter bijkomende info: op proximus hun site staat het volgend:
(maar daaruit kun je dit moeilijk afleiden IMHO).
Smart Wi-Fi is een onderdeel van de MyProximus-app die u op uw Android-smartphone of iPhone kan downloaden.
Het principe is erg eenvoudig: u activeert in de app de Wi-Fi Hotspots-functie en vanaf dan zal uw gsm altijd en overal de beste verbinding maken, hetzij met 3G/4G of met wifi, als er in de buurt een hotspot beschikbaar is.
Voor die wifi wordt gebruikgemaakt van het Fon-netwerk. Heeft u internet via Proximus, dan bent u ook automatisch lid van het Fon-netwerk. Het idee achter dat netwerk is dat u thuis een klein stukje van uw wifi-netwerk openstelt (volledig beveiligd uiteraard) en in ruil krijgt u toegang tot de wifi-netwerken van alle andere leden
Badge +1
Dag Martin,

dit had ik ook al gelezen, maar hieruit kun je inderdaad niet opmaken of je met je eigen netwerk eerst verbindt. Ik zal het eens proberen en het dan laten weten 😃

Groeten,
Caroline
Badge +1
Dag KimB,

bedankt voor de info

Groeten,
Caroline

Reageer