Vraag

PROXIMUS Cloud


Reputatie 1
Badge
Sinds enkele dagen heb ik problemen met de overdracht van Excel files.
Krijg steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar".

36 reacties

Dag Samuel,
Sinds gisteren werkt proximus cloud bij mij terug normaal. Bestanden worden automatisch en onmiddellijk opgeladen. Hartelijk dank voor de hulp !

weet je ook wat de reden was bij u ?
Reputatie 7
Badge +3
FAZANT32 blij dat te horen.Groeten Els
Reputatie 1
Badge
Dag Samuel,
Sinds gisteren werkt proximus cloud bij mij terug normaal. Bestanden worden automatisch en onmiddellijk opgeladen. Hartelijk dank voor de hulp !
+32 475156000

Reputatie 1
Badge
Wil hier graag de technische dienst telefonisch over contacteren maar ben op het ogenblik in het buitenland. Is er een ander telefoonnummer dan een 0800 nummer ?
Reputatie 1
Badge
Krijg nog steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar".
Reputatie 1
Badge
Wat ook vreemd is dat ik nog steeds mappen en bestanden kan verwijderen op de klassieke manier. Alleen uploaden lukt niet meer (krijg steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar".
Reputatie 1
Badge
Het blijft toch vreemd dat de cloud app vorig weekend terug even gewerkt heeft en vanaf maandag (2018-07-16) opnieuw een foutmelding gaf.
Reputatie 1
Badge
Hallo Martin,
Ik werk op dit ogenblik en op mijn pc op het werk staat McAfee beveiliging en heb ik toch hetzelfde probleem ("server tijdelijk onbereikbaar") dus denk ik ook dat het er niet mee te maken kan hebben.
volgens mij niet want ik heb die ook staan, maar vink bv eens voor 5 minuten alles uit wat Norton beveiliging betreft en probeer eens of het dan lukt!
Reputatie 1
Badge
Zou dit eventueel met de Norton beveiliging te maken kunnen hebben ?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgegeven aan de betrokken diensten, van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten.
Reputatie 1
Badge
Ja op alle toestellen waar ik de cloud applicatie geïnstalleerd heb doet zich hetzelfde voor.
Wanneer ik voordien een wijziging bracht in een bestand op één van de toestellen werd dit automatisch overgebracht naar de cloud en zo naar alle andere toestellen. Dit functioneert dus niet meer op al die toestellen. Mijn cloud app is geïnstalleerd op een pc thuis, een laptop thuis en een pc op het werk.
Nu werkt het dus niet meer op voornoemde drie toestellen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb nog even je cloud nagekeken , er is in elk geval nog voldoende ruimte om bestanden te uploaden. Heb je dit probleem enkel met de app op je laptop of ook op een ander toestel ?
Reputatie 7
Badge +4
Kan je via privébericht nog even je gebruikersnaam doorgeven, zodat we een en ander kunnen (laten) nakijken?
Reputatie 1
Badge
Heb zonet getracht een word bestand op te laden maar bij de overdrachten krijg ik nog steeds de melding "server tijdelijk onbereikbaar".
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even kijken of het probleem zich nu nog voordoet?
Reputatie 1
Badge
Heb ook getracht via mijn laptop bestanden op te laden maar ook daar zelfde probleem "server tijdelijk onbereikbaar". Moet dus m.i. toch wel een proximus cloud probleem zijn uiteindelijk.
Reputatie 1
Badge
Heb sinds gisteren terug hetzelfde probleem : "server tijdelijk onbereikbaar". Heb opnieuw alles geprobeerd (deinstalleren, herinstalleren, wijzigen van c-drive naar d-drive, ...) maar opnieuw zelfde probleem als voordien. Kan wel bestanden opladen zonder enig probleem via http://www.proximuscloud.be. Er is voldoende vrije ruimte op zowel c-drive als d-drive.
Zonder dank heel graag gedaan en blij te horen dat het voor u nu opgelost is en ondertussen hebben we ook iets bijgeleerd dat er ook voldoende vrije ruimte op de schijf moet zijn of dat er anders problemen bij het uploaden naar Proximus Cloud!
Reputatie 1
Badge
Martin,
Ik had inderdaad sinds enige weken bij het opstarten van de pc de melding gekregen dat de c-schijf bijna onvoldoende ruimte had om de cloud app goed te laten functioneren maar had daar niet onmiddellijk aandacht aan gegeven. Door het herhaaldelijk deinstalleren (waarbij de pc telkens een back-up maakt van de cloud gegevens - wat uitstekend is) was mijn c-schijf inderdaad helemaal vol en kon de cloud dus inderdaad niet meer functioneren. Ik heb nu al verscheidene testen gedaan en alles lijkt terug te werken zoals voordien. Maar nogmaals het was uw suggestie die mij op het juiste spoor gezet heeft. Het probleem had dus inderdaad niets met proximus cloud te maken maar wel met de vrije ruimte op mijn c-schijf. Nogmaals dank !
Bij mij staat die inderdaad ook op de D-schijf ingesteld, maar eigenlijk zou dit even goed moeten werken op de c schijf enfin al het zo werkt ben je ook gered.
Maandag als de proximus medewerkers hier terug langs komen kunnen ze mss dit even aan de bevoegde dienst voorleggen en zo de vraag stellen waarom het eventueel bij u niet lukt op de C schijf maar wel op de D schijf.

Uw c schijf een ssd misschien en zou het daar eventueel iets mee kunnen te maken hebben alhoewel als het vroeger wel werkte zou het natuurlijk nu ook nog moeten werken, enfin ik ben maar een beetje luidop aan het denken 😉
Reputatie 1
Badge
Dag Martin,
Nogmaals dank voor je tip. Deze heeft me wel op een ander spoor gebracht dat wel schijnt te werken.
Ik heb de map locatie van Proximus veranderd van de c-schijf naar de d-schijf van mijn pc en dat blijkt wel te werken met automatische synchronisatie. Moet het nog verder testen maar eerste indruk is positief.
Reputatie 1
Badge
Hallo Martin,
Dit werkt wel maar het is erg moeizaam om telkens eerst de bestanden (manueel) te uploaden.
Jarenlang heeft cloud uitstekend bij mij gewerkt. Telkens ik op een bepaald apparaat (pc thuis, laptop, pc werk) waar cloud op geïnstalleerd was, een wijziging maakte in een bepaald bestand of een nieuw bestand opsloeg, werd dit automatisch gesynchroniseerd in de cloud toepassing en vervolgens ook op alle toestellen. Die toestellen hadden dan ook automatisch een identieke bestandsindeling onder de cloud.
Om één of andere redenen is dat bij mij sinds enkele weken niet meer mogelijk en krijg ik dus steeds de melding bij de automatische overdracht dat de "server tijdelijk onbereikbaar" is. Uw tip was zeker heel waardevol maar ik zou toch graag terug over de automatische synchronisatie beschikken. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Vele groeten, Eddie
Reputatie 1
Badge
Dag Martin,
Ik wist nog niet eens dat je ook via die weg bestanden kunt uploaden.
Ga het onmiddellijk proberen.

Reageer