Skip to main content
Bij deze een chronologische opsomming van mijn meest recente ervaring met de Proximus Service dienst. Ik dacht dat dit enkel voorkwam bij overheidsdiensten in de jaren '70. Helaas nog zeer actueel bij onze grootste 'communicatie' provider van het land.

Reden om Proximus te contacteren : onstabiel Wifi netwerk, welke niet opgelost is geraakt met de levering van de nieuwe BBox3.

Zondag 18/3 :

Online een 'Happy House' bezoek aangevraagd om samen met een technieker dit probleem ter plaatse te kunnen bekijken.

Aangegeven wanneer Proximus ons kan bellen om een afspraak te maken (voorkeur opgegeven om op maandag 19/3 tussen 19h & 22h opgebeld te worden)

Zondag 18/3 - 21h00

Klantendienst Proximus gebeld aangezien we nu ok problemen hebben met ProximusTV

(decoder crasht elke half uur , waardoor de boel terug heropgestart moet worden)

Zeer duidelijk meegegeven dat (1) BBox3 reeds vervangen is, (2) reset van alle toestellen meermaals is gebeurd & (3) alle kabels zijn vervangen.

Medewerker klantendienst laat mij nogmaals de boel heropstarten, wat natuurlijk niet tot een oplossing leidt & dan enkel kan voorstellen om de Decoder te vervangen.

Aangezien wij toch een aanvraag lopen voor een 'Happy House bezoek' , komen we tot de conclusie om dat te regelen met de technieker die voor dit bezoek zal langskomen.

Maandag 19/3 - 19h00 & 22h00

Geen telefoon ontvangen van Proximus om het Happy House bezoek te regelen

Dan maar mijn ongenoegen geuit via Messenger, waar men 'op reageert binnen enkele uren'

Dinsdag 20/3 - 8h15

Mijn partner krijgt telefoon dat er een technieker op komst is (!)

Uitgelegd dat wij reeds vertrokken zijn naar het werk & dat wij eigenlijk gisteren telefoon verwacht hadden om een bezoek vast te leggen (KAFKA is nooit veraf bij Proximus...)

De persoon in kwestie begreep de frustratie, ging de afspraak met de technieker afmelden &terugbellen om een nieuwe afspraak te maken

Dinsdag 20/3 - 8h30

SMS op mijn GSM dat er omstreeks 8h29 een technieker van Proximus is langsgeweest...

Ondertussen :

(1) geen feedback op het Messenger bericht

(2) geen Proximus medewerker die heeft teruggebeld voor een nieuwe afspraak

(3) Wifi connectie & ProximusTV werken nog altijd niet naar behoren

(4) Nieuwe maandelijkse factuur staat al klaar om betaald te worden, zonder twijfel met de nodige reminders indien deze niet tijdig wordt betaald.

Blik in de toekomst

Bezoek aan een Telenet verkoopspunt om een Internet/TV & mobiel abonnement aan te gaan
ccverb vervelend om te horen dat dit allemaal stroef verlopen is. Kan u via onderstaande link doorgeven wanneer er wel iemand kan komen? Ik heb nog vrij in de kalender 27/03 tussen 8 en 12 tussen 10 en 12 of tussen 12.30 en 17u ? Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Beste,

Blijkbaar werkt het Customer Management System bij Proximus ook niet naar behoren want ik had al aangegeven tijdens mijn gesprek met de medewerker van de klantendienst dat wij ons niet overdag kunnen vrijmaken. Indien Proximus niet de flexibiliteit kan bieden om service te geven aan mensen met een fulltime dagjob, dan stopt het hier helaas.
ccverb Onze happy house techniekers werken inderdaad enkel tussen de kantooruren. Dit is dan ook een gratise tussenkomst van proximus. Wenst u na de uren een technieker ter plaatse dit kan maar zal niet gratis zijn. Groeten Els
Dus ik heb problemen met de Service die Proximus aanbiedt (oa. ProximusTV werkt niet naar behoren) & ik moet hiervoor betalen om dit opgelost te krijgen op uren die voor de KLANT haalbaar zijn ???

Bedankt voor de reactie.

Ik zal niet nalaten om klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor Telecommunicatie.

En Telenet zal mij met open armen verwelkomen.

Reageer