Skip to main content
Schoonouders verblijven sinds kort in zorgcentrum . Huis is niet meer bewoond.

Bijgevolg wensen wij het abonnement van de vaste telefoonlijn, waar enkel telefoon op aangesloten is , op te zeggen uiteraard.

Bij nazicht op website Proximus vinden we : "Moet u een verbrekingsvergoeding betalen wanneer u een contract vroegtijdig beëindigt?

Hebt u maximum 5 lijnen, dan kunt u uw contract voor een Classic-telefoonlijn, internet of tv die werd afgesloten vanaf 16/07/2012 gelijk wanneer, zonder vergoeding, schriftelijk opzeggen met een minimale opzeggingstermijn van 30 dagen."

Wat met abonnement afgesloten VOOR 16/07/2012 ??? Verbrekingsvergoeding .



Kan er mij iemand duidelijk informeren over :

- welk is de best en zekerste manier om contract stop te zetten voor de vaste lijn ?

- welke opzegtermijn is vereist ?

- dient hier een verbrekingsvergoeding betaald te worden ?



Ro
Ter info:

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_cancel_fls_cbu_new_2016/particulieren/producten/r-orphans/forms/opzegformulier.html

http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/196-hoe-zegt-u-uw-abonnement-op



Kijk naar de gegevens vermeld op de betrokken (laatste) facturen. Dergelijke vaste lijn contracten zijn bij Px in principe altijd van onbepaalde duur en kunnen dus zoals bv. in de Bipt-info vermeld ten allen tijde opgezegd worden mits een opzegtermijn van 1 maand te respecteren.

Indien er eventueel nog een gehuurd telefoontoestel zou aanwezig zijn dient dit uiteraard te worden ingeleverd.
Goedemorgen,



Normaal is er voor opzeg van een gewone vaste lijn geen opzegtermijn en geen verbrekingsvergoeding, als er geen toestellen via contract aan verbonden zijn. Je mag ons via een privébericht alle mogelijke gegevens doorsturen, dan kunnen we deze specifieke situatie bekijken en jullie laten contacteren.



Groeten,



Tina



Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden

Reageer